Når inte sida, endast på IMDB.com (skum bugg)

Permalänk
Medlem

Når inte sida, endast på IMDB.com (skum bugg)

Hej svej SweC.

Har ett problem som jag inte alls kan förstå. Har suttit med det ett tag och kan bara inte lösa det. Tänkte mest se om det är någon som någonsin haft samma problem tidigare?

Problem: Kan inte nå avsnittslistan i imdb.com för serier, vilken serie som helst. Ex:
www.imdb.com --> search fringe --> första alternativet --> tryck på "season x" --> blank page.
Detta gäller alla serier jag har testat med, Fringe, BBT, HIMYM, 2 1/2men, etc.

Omfattning:
Firefox ger blank page
Internet Explorer ger "Internet Explorer cannot display the webpage"
Google Chrome ger "Den här webbsidan är inte tillgänglig
Webbsidan på http://www.imdb.com/title/tt1119644/episodes?season=5 kan ligga nere för tillfället eller kan ha flyttats permanent till en ny webbadress.
Fel 321 (net::ERR_INVALID_CHUNKED_ENCODING): Okänt fel."

Problemet har funnits i minst 3 månader, har testat med någon/några veckors mellanrum

Felsökning:
Sker endast på en dator i nätverket, de två andra fungerar fint (varav den ena är en MacBook Air)
Har rensat cache etc på Chrome & IE, inte FF.
Har lyckats komma in 1 gång av 100.
Har resettat routern ett flertal gånger.
stängt av windows inbyggda brandvägg (enda brandväggen på datorn) och nod32
Testat att köra Googles DNS (8.8.8.8 & 2001:4860:4860::8888 med alt. DNS 8844)
Testat att köra en DNS-flush (kommandotolken körd som admin, ipconfig /flushdns)

Sitter bakom en Netgear CG3100 (ComHem)

Notera att "formatera datorn" inte är ett alternativ. Det är ju inte svårare än att kolla upp serierna på en annan dator.

Någon som har varit med om detta/något liknande förut, eller har någon aning om vad felet är?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Testade med ie9 och firefox 15.0.1 och det fungerade på min dator iaf.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Det kan vara vært att testa en 3rd party DNS som google dns.
https://developers.google.com/speed/public-dns/

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Testade med ie9 och firefox 15.0.1 och det fungerade på min dator iaf.

Problemet har funnits i månader. Ska lägga till det i första posten

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Problemet har funnits i månader. Ska lägga till det i första posten

Testa byt DNS till 8.8.8.8 (googles DNS).

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk

Sker det samma med Amazon.com? CA Internet Security installerat? Stäng ned det i så fall och prova igen.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

du kan ju testa att gå in på 72.21.215.52/title/tt1119644/episodes?season=5
om du kommer in där så bekräftar du att det är ett dns-problem och kan testa att göra en flush på din dns lista eller byta till googles dns som ovan sa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Testa byt DNS till 8.8.8.8 (googles DNS).

Har testat, fungerar dock inte

Skrivet av emigrating12:

Sker det samma med Amazon.com? CA Internet Security installerat? Stäng ned det i så fall och prova igen.

Amazon fungerar bra

Skrivet av Delbo:

du kan ju testa att gå in på 72.21.215.52/title/tt1119644/episodes?season=5
om du kommer in där så bekräftar du att det är ett dns-problem och kan testa att göra en flush på din dns lista eller byta till googles dns som ovan sa

Kommer in där, dock har bilderna inte hängt med och halva sidan är "bruten". Testade med Googles DNS och det fungerade inte. Ska kolla upp DNS-flush.
edit: flushDNS hjälpte inte...

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Skrivet av Mithras:

Har testat, fungerar dock inte

Amazon fungerar bra

Kommer in där, dock har bilderna inte hängt med och halva sidan är "bruten". Testade med Googles DNS och det fungerade inte. Ska kolla upp DNS-flush.
edit: flushDNS hjälpte inte...

Provade du flera sidor på Amazon? Felet visar sig ofta när du går helt ned på produktnivå, men för att göra det enkelt för felsökning händer det inte på alla produktsidor

Eftersom bilderna inte hänger med undrar jag fortfarande om det är någon firewall/internetsecuritysuite/liknande som är boven. Då det endast händer på EN maskin utav fler på samma LAN bör det inte vara någonting med varken router eller annan LAN hårdvara, så gå igenom allt av mjukvara på maskinen ifråga och prova dig fram.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating12:

Provade du flera sidor på Amazon? Felet visar sig ofta när du går helt ned på produktnivå, men för att göra det enkelt för felsökning händer det inte på alla produktsidor

Eftersom bilderna inte hänger med undrar jag fortfarande om det är någon firewall/internetsecuritysuite/liknande som är boven. Då det endast händer på EN maskin utav fler på samma LAN bör det inte vara någonting med varken router eller annan LAN hårdvara, så gå igenom allt av mjukvara på maskinen ifråga och prova dig fram.

Hehe, jag använder mig av Amazon för att kolla priser ganska ofta, aldrig stött på problemet där

Min tanke var också någon mjukvara i just denna datorn, har dock testat med brandväggen av (använder bara inbyggda), och med brandvägg+nod32 av.

Jag vill verkligen veta vad problemet är och vad det kommer ifrån, mest för att veta Själva lösningen är ju inte svår, ta vilken annan dator som helst. Men man blir ju ändå så nyfiken på var problemet kommer ifrån och varför.....

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Inaktiv

Jag hade precis samma problem som dig igår men mot facebook, skit konstigt tyckte jag med då jag kunde resolva IP, Pinga domänen osv.. Funkade först inte med omstart utav webläsare, omstart utav dator, ipconfig /renew, ipconfig /flushdns, lugn omstart utav router...

Sen bytte jag till google's dns 8.8.8.8 samt 8.8.4.4 och drog elen till routern och efter detta så fungerade det. Jag har BBB dock.

Permalänk
Skrivet av Mithras:

Hehe, jag använder mig av Amazon för att kolla priser ganska ofta, aldrig stött på problemet där

Min tanke var också någon mjukvara i just denna datorn, har dock testat med brandväggen av (använder bara inbyggda), och med brandvägg+nod32 av.

Jag vill verkligen veta vad problemet är och vad det kommer ifrån, mest för att veta Själva lösningen är ju inte svår, ta vilken annan dator som helst. Men man blir ju ändå så nyfiken på var problemet kommer ifrån och varför.....

Felet som Chrome ger ERR_INVALID_CHUNKED_ENCODING har tidigare varit nämnt i samband med Amazon (och deras andra sidor så som IMDB, Javari, Lovefilm m.fl.) och lösningen har, vad jag vet, alltid varit något med brandväggar. Det verkar dock inte vara något stort problem och verkar heller inte föra till problem för alla som använder samma firewall etc så lycka till

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon171844:

Jag hade precis samma problem som dig igår men mot facebook, skit konstigt tyckte jag med då jag kunde resolva IP, Pinga domänen osv.. Funkade först inte med omstart utav webläsare, omstart utav dator, ipconfig /renew, ipconfig /flushdns, lugn omstart utav router...

Sen bytte jag till google's dns 8.8.8.8 samt 8.8.4.4 och drog elen till routern och efter detta så fungerade det. Jag har BBB dock.

Skrivet av emigrating12:

Felet som Chrome ger ERR_INVALID_CHUNKED_ENCODING har tidigare varit nämnt i samband med Amazon (och deras andra sidor så som IMDB, Javari, Lovefilm m.fl.) och lösningen har, vad jag vet, alltid varit något med brandväggar. Det verkar dock inte vara något stort problem och verkar heller inte föra till problem för alla som använder samma firewall etc så lycka till

Ja jag satt ett tag med just Chromes felbeskrivning men kunde inte hitta något som var relaterat eller någon lösning som fungerade.....

aja, då blir det kanske att strunta i att fortsätta felsöka till nästa gång man orkar börja tänka på problemet igen

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Hedersmedlem

Av egen erfarenhet kan jag säga att bara inaktivera brandväggar inte alltid fungerar, utan de ligger kvar och påverkar ändå. Avinstallation har varit nödvändig ibland.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Av egen erfarenhet kan jag säga att bara inaktivera brandväggar fungerar inte alltid, utan de ligger kvar och påverkar ändå. Avinstallation har varit nödvändig ibland.

Du har säkerligen rätt, men såvitt jag vet går det inte att avinstallera W7s egen brandvägg, endast inaktivera? Eller har jag missat något?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tror inte W7 brandvägg kan orsaka den typen av paketfragmentering, så du ska nog leta felet på annat håll isf.

Har du testat TCP Optimizer eller liknande för att säkerställa din paketstorlek är rätt, med flera andra parametrar? Fel där kan hacka sönder paketen.

Edit: Specialinställningarna för nätverkskortet (i enhetshanteraren) kan också bidra till problem, så titta runt där.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av Mithras:

Du har säkerligen rätt, men såvitt jag vet går det inte att avinstallera W7s egen brandvägg, endast inaktivera? Eller har jag missat något?

Osäker, dock kan du lägga in IMDB som en exception vilket borde ge samma slutresultat. Dock verkar det väldigt konstigt att W7's inbyggda firewall skulle strula, då borde felrapporterna på nätet vara mycket enklare att hitta. Vad har du annars på maskinen ifråga? Om du absolut vill ta reda på vad/varför, ghosta disken och börja återställa/plocka bort saker one by one tills det fungerar

--edit--
Gör det förresten någon skillnad om du stänger av image loading i Chrome (eller IE, FX)?

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av emigrating12:

Osäker, dock kan du lägga in IMDB som en exception vilket borde ge samma slutresultat. Dock verkar det väldigt konstigt att W7's inbyggda firewall skulle strula, då borde felrapporterna på nätet vara mycket enklare att hitta. Vad har du annars på maskinen ifråga? Om du absolut vill ta reda på vad/varför, ghosta disken och börja återställa/plocka bort saker one by one tills det fungerar

--edit--
Gör det förresten någon skillnad om du stänger av image loading i Chrome (eller IE, FX)?

Att lägga in undantag fungerar alltså inte alltid i andra brandväggar, utan jag har upplevt att de ligger och filterar samt påverkar nätverksfunktionen ändå. Det var dock ett bra tag sedan och minns inte vilken brandvägg/ar det var. Och jag tror det är osannolikt W7 inbyggda felar så allvarligt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating12:

Osäker, dock kan du lägga in IMDB som en exception vilket borde ge samma slutresultat. Dock verkar det väldigt konstigt att W7's inbyggda firewall skulle strula, då borde felrapporterna på nätet vara mycket enklare att hitta. Vad har du annars på maskinen ifråga? Om du absolut vill ta reda på vad/varför, ghosta disken och börja återställa/plocka bort saker one by one tills det fungerar

--edit--
Gör det förresten någon skillnad om du stänger av image loading i Chrome (eller IE, FX)?

Nej, ingen skillnad.

På maskinen finns en hel del grejer, men det som är relevant till detta är väl de tre webbrowsers (FF,EI,GC), Nod32 och windows brandvägg aktiverat Resten är spel och program, dvs. relativt ointressanta saker.

Ja, när jag har tid så kommer jag nog få göra det

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon171844:

Jag hade precis samma problem som dig igår men mot facebook, skit konstigt tyckte jag med då jag kunde resolva IP, Pinga domänen osv.. Funkade först inte med omstart utav webläsare, omstart utav dator, ipconfig /renew, ipconfig /flushdns, lugn omstart utav router...

Sen bytte jag till google's dns 8.8.8.8 samt 8.8.4.4 och drog elen till routern och efter detta så fungerade det. Jag har BBB dock.

Facebook va nere en liten stund igår, så det var nog många fler än du och jag som inte kom in ^^

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tozzi:

Facebook va nere en liten stund igår, så det var nog många fler än du och jag som inte kom in ^^

aha de va som fan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Någon som har varit med om detta/något liknande förut, eller har någon aning om vad felet är?

Lyckades du lösa detta? Jag har exakt samma problem och även endast på IMDB. Alla andra hemsidor fungerar helt utmärkt, ibland får jag upp en filmtitel på IMDB av ren tur. Om jag uppdaterar sidan 100 gånger får jag ev. till slut upp den. Är likadant i alla webbläsare, använder googles publika DNS. Fungerar om jag skriver i ipn istället vilket tyder på att det har med DNS att göra..

Permalänk

mitt förslag pröva med version 3.6.17 FF om imdb inte fungerar

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Lyckades du lösa detta? Jag har exakt samma problem och även endast på IMDB. Alla andra hemsidor fungerar helt utmärkt, ibland får jag upp en filmtitel på IMDB av ren tur. Om jag uppdaterar sidan 100 gånger får jag ev. till slut upp den. Är likadant i alla webbläsare, använder googles publika DNS. Fungerar om jag skriver i ipn istället vilket tyder på att det har med DNS att göra..

Nej, det löste sig av sig själv... Någon/några veckor efter att jag intensivt försökte lösa problemet, så det finns inget alls som pekar på att något av det jag gjorde hjälpte

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

Jag har exakt samma problem. Sitter med en inaktiverad firewall (windows) och ett avstängt NOD32 som ändå har imdb.com som undantag för filtrering. Uppdaterar jag sidan 10-30 ggr så dyker det till slut upp, men så fort jag försöker klicka mig vidare så är det samma visa om igen. Kör jag med IP:t så fungerar sidan felfritt bortsett från att inga bilder laddas (förutom på huvudsidan). Har testat byta DNS och flusha skiten. Skall även tilläggas att en dator i samma nätverk har inga som helst problem.

Permalänk
Medlem

Jag har haft detta problem aslänge med. ENBART imdb. Får alltid refresha sidan jag vill åt ett par gg. blir fan galen