Permalänk
Medlem

Tycker det är sorgligt att se alla snåljåpar som tjatar om en kampanj som ändå är generösa 15% på _utvalda_ produkter och sen gnäller över att just den produkten man önskade inte var med. Att dessutom fråga om datum när en kampanj börjar eller om en produkt man vill köpa kommer komma på rean bara för man vill spara en slant. Sen klagar man dessutom på en kontinuerlig rabatt på visserligen 5% men som ändå finns... jösses. Nu är CDON långt ifrån min favoritbutik men för fan skärp till er, pinsamt!

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
PC - Potatis

Permalänk
Medlem

Vill bara hylla Josefin och därmed även CDON. Riktigt bra närvaro i den här tråden!

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Hej,

Står att smarta deals nätverkshårddiskar ska starta 2013-02-26 kl 11.00 men det verkar inte vara igång ännu. Är de fel datum som är uppsatt?

Såg att den är uppe nu så det var inget

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Det beror ju på vad du beställer, eller hur? Frakt på 49:- vs 5% på en processor och mobo för 3 papp = 150:-. Och du får dessutom en 50kr-kod om du beställer över 600:- som du kan använda om du beställer saker som _inte_ har SweC-rabatten, dvs allt annat än komponenter.

Att föreslå att vi ska koppla ihop vår databas med SweClockers för att ni ska få rabatt är väl lite att ta i. Däremot har det varit på tapeten ett flertal gånger att man ska kunna kombinera koder, det har diskuterats både här på forumet och internt men inte godkänts av ledningen tyvärr.
Med koder, framför allt kombinering av koder, kommer missbruk - kolla bara trådarna från ett par månader tillbaka där ett stort antal av SweClockersmedlemmarna missbrukade koder för att få bland annat en massa spel för 0:-. Som ni säkert kan lista ut gör sådana incidenter knappast det lättare att få igenom saker för mig internt.

MVH Josefin

Nu var det väl inte meningen att jag skulle riva upp gamla sår men då jag känner att jag måste förklara mig så kommer lite wall of text.

Du kan alltid leta upp enskilda scenarion där det inte är strunt samma med 5% t ex vid stora köpesummor el dylikt , men att ge oss intrycket av att vi på Sweclockers skulle vara speciella faller inte alltid ut så i verkligheten. Jag påstår inte att ert bolag prompt ska samköra ett register med ett annat. Om ni inte kan hitta en lösning på att Sweclockers medlemmar inte kan få sina 5% och samtidigt kunna utnyttja fraktfritt så tycker jag att det hela blir magplask då vi i princip ofta antingen får välja mellan rabattkod (fraktfritt) eller 5%. Att vi sedan får en 50kr rabattkod vid köp över 600kr gör ju bara att hjulet snurrar runt igen och vi hamnar på ruta ett. 50kr rabattkod gäller ju alla som köper över 600kr ser inte att detta är inget speciellt för sweclockers medlemmar. I praktiken får vi Sweclockare alltså ta del av 5% verkligt utfall när vi först når break-even. Det är ju så er affärsmodell fungerar och det är det som jag tycker är lite missvisande.

Att det blev en del som "lyckades" beställa spel för 0:- tyder på att ni har problem med rabattsystemet. Men det är ert bolags system och därmed era problem som ni får lösa så att det inte kan uppstå missbruk som du uttryckte det.
Sist jag handlade från tex Misco så var det både fraktfritt och rabatt för sweclockers medlemmar. Det fungerar tydligen för dem så visst är det möjligt att utföra det jag efterfrågar.

Jag vet att det har diskuterats mängder av gånger innan, vilket i sin tur kan uppfattas som tjatigt. Men svara gärna på den här frågeställningen då:
Vill ni att vi på Sweclockers ska kunna få en verklig rabatt på 5% och samtidigt kunna nyttja rabattkoder ( t ex 50kr) som vilken kund som helst?

Skrivet av Falcon:

Måhända att 5% är "skit samma", men handla från någon annan då?
Man brukar liksom inte dissa företag som ger rabatter, även om den kanske är låg. Dessutom måste man ju ge CDON och speciellt då Josefin mycket cred, aktivare "kundtjänst och närvaro" får man leta efter. Jag har aldrig haft ett enda problem med CDON. Var är Inet's Swecrabatt? Fraktfritt vid köp över 500:- är ett skämt enligt mig om man jämför CDONs 15%.

My two cents, till alla er som vill ha saker gratis. Herregud, hur otacksam får man bli?

Du pratar om 5%, Josefins aktivitet i form av kundsupport, om dina icke existerande problem med CDON. Du blandar in Inet och jämför med CDONs 15%-rabatt.

Är det något mer du tycker är relevant till det jag skrev om 5% för sweclockers och kombinering av rabattkoder så är det bara att bidraga till innehållet, men kom inte och påstå att jag är otacksam för att företag ger rabatter. Läs om läs rätt.

Det är ju bara löjligt när ni slänger ur er massa trams som "men handla från någon annan då". Det är ju verkligen en konstruktiv lösning på problemet!
Syftet med mitt inlägg är att lyfta fram "problem" och håller ni inte med mig så argumentera gärna schysst om det då istället.

Permalänk
Medlem

Förstår verkligen inte allt gnäll på deras rabatter, de har väl ingen skyldighet att erbjuda oss någon rabatt övht? Så var glad att de faktiskt valt att ge oss iaf 5% och ibland 15%...

Jag väntar förövrigt med spänning på deras 15% rabatt nu här i slutet på månaden, och även om den produkt jag tänkt inhandla ej skulle omfattas av den rabatten så kommer det ändå inte påverka vart jag handlar, för med 5% är de fortfarande billigast..

Rätta mig gärna om jag har fel.

Tack för ordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divil:

Sluta klaga och var nöjd med det du får! Lite kul att du är från Småland också...

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blow:

Sluta klaga och var nöjd med det du får! Lite kul att du är från Småland också...

Japp, bonne och odlar päron med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divil:

Syftet med mitt inlägg är att lyfta fram "problem" och håller ni inte med mig så argumentera gärna schysst om det då istället.

Vad är problemet då? Vad finns det att argumentera? CDON ger Swec 5% rabatt, vid slutet av månaden dessutom 15% på utvalda produkter.
Är det ett "problem"? Ja enligt ditt förra inlägg, som jag citerade, så är det tydligen det. Rabatten är för liten och dålig, enligt dig. Mitt svar blir då, handla hos någon annan, som tillhandahåller rabatter i "din nivå", kanske 20-30% vore något som passar dig bättre?

Kalla mig löjlig, dum i huvudet eller vad fan du vill, men jag är iaf inte snål. Att man ens börjar diskutera hurvida en rabatt är låg eller ej bevisar bara vem som är löjlig. Lägg ner för fan. En rabatt är en rabatt. En rabatt vi får för att vi är på Sweclockers. Inget annat.

Du föreslår vidare att CDON ska implementera våra namn i deras databas. Visst kan man komma med förslag och idéer, men man måste ju ändå hålla det på en realistisk nivå. Lägg ner bara, du tjänar inget på att argumentera emot mig eller någon annan, angående den här rabatten. Jag tror väldigt få håller med dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divil:

Japp, bonne och odlar päron med.

Kan vi få köpa utvalda päron med 15% rabatt?

Permalänk
Medlem

Tänkte höra om BitFenix Shinobi kommer i den nyare versionen med 3.0 USB eller om det endast är 2.0? På informationen står det 2.0 men tänkte dubbelkolla.
http://cdon.se/hemelektronik/bitfenix_shinobi_tower_no_psu_bl...

Visa signatur

[CENTER]ROGERCPU Intel Core i5 3570k | GPU Gigabyte Windforce GTX670 2GB OC | MOBO MSI Z77A-GD55 | PSU Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze | HDD Seagate Barracuda 1TB| SSD Samsung 840 Basic 120GB| RAM Corsair Vengeance 16GB CL9| CASE BitFenix Shinobi Window | OS Windows 8[/CENTER]

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad **Missing** betyder i sin order?
Jag la min beställning för ca 5 timmar sedan, båda produkterna jag har beställt finns fortfarande i lager enligt hemsidan.

Visa signatur

CPU: Intel i7 4790k @ 4.0GHz | GPU: ASUS GeForce GTX 680 2GB DirectCUII TOP | RAM: 12GB Corsair CL9 1600Mhz XMS3 | MB: ASUS Z97-PRO GAMER ATX | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold | Monitor: BenQ 27" XL2720Z 144hz

Permalänk
Medlem

Blev ett så gott som helt datorpaket och sparade några hundringar med vip-rabatten, tackar och bugar! Hoppas bara att delarna kommer fram i veckan så man kan få ihop den innan helgen.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av xamzter:

Någon som vet vad **Missing** betyder i sin order?
Jag la min beställning för ca 5 timmar sedan, båda produkterna jag har beställt finns fortfarande i lager enligt hemsidan.

Beställt grafikkort tex ??

När jag köpte mina grejor (ink. ett GTX 670 FTW) så var *MISSING* min kupong för AC3.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;13271108']Beställt grafikkort tex ??

När jag köpte mina grejor (ink. ett GTX 670 FTW) så var *MISSING* min kupong för AC3.

Japp, jag köpte följande kort: http://cdon.se/hemelektronik/asus_geforce_gtx_680_directcu_ii...
Så du menar att det är därför det står **Missing**?

Visa signatur

CPU: Intel i7 4790k @ 4.0GHz | GPU: ASUS GeForce GTX 680 2GB DirectCUII TOP | RAM: 12GB Corsair CL9 1600Mhz XMS3 | MB: ASUS Z97-PRO GAMER ATX | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold | Monitor: BenQ 27" XL2720Z 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Vad är problemet då? Vad finns det att argumentera? CDON ger Swec 5% rabatt, vid slutet av månaden dessutom 15% på utvalda produkter.
Är det ett "problem"? Ja enligt ditt förra inlägg, som jag citerade, så är det tydligen det. Rabatten är för liten och dålig, enligt dig. Mitt svar blir då, handla hos någon annan, som tillhandahåller rabatter i "din nivå", kanske 20-30% vore något som passar dig bättre?

Kalla mig löjlig, dum i huvudet eller vad fan du vill, men jag är iaf inte snål. Att man ens börjar diskutera hurvida en rabatt är låg eller ej bevisar bara vem som är löjlig. Lägg ner för fan. En rabatt är en rabatt. En rabatt vi får för att vi är på Sweclockers. Inget annat.

Du föreslår vidare att CDON ska implementera våra namn i deras databas. Visst kan man komma med förslag och idéer, men man måste ju ändå hålla det på en realistisk nivå. Lägg ner bara, du tjänar inget på att argumentera emot mig eller någon annan, angående den här rabatten. Jag tror väldigt få håller med dig.

Vad kul att du är pratsam i alla fall.

Ja vi får 5% rabatt för att vi är entusiaster och hänger på forumet men jag har aldrig påstått att 5% är för lite eller för dålig, så det får du stå för själv. Det är givetvis frivilligt att använda sweclockerskoden 1 gång per månad för datorkomponenter. Det är givetvis upp till CDON att ge vilka rabatter och på vilket sätt de vill, det är inget jag tänker ta ifrån dem.

Poängen med 5% rabatten för sweclockers vet jag att den är till för den skaran av sweclockers-medlemmar som syftar till att köpa delar för en större summa. Jag har bara svårt för att se varför jag inte kunde vara Sweclockare alla de andra gångerna jag handlar för den 50kr rabatten jag oftast får, efter varje köp jag gjort som Sweclockare. Så ja!, rabatten blir ibland verkningslös utifrån detta.

Däremot så har jag rätt att tycka vad jag vill om deras rabattsystem utan att få en mob av känsloförstoppade CDON-fanatiker efter mig. Ditt namn finns redan i deras databas, sen vet jag inte heller vad du menar med att jag argumenterar mot dig angående den här rabatten. Det är ju inte så att jag vill få bort den, möjligtvis få den mer verkningsfull för alla de som har för avsikt att göra lite mindre köp emellanåt.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Konama:

Tänkte höra om BitFenix Shinobi kommer i den nyare versionen med 3.0 USB eller om det endast är 2.0? På informationen står det 2.0 men tänkte dubbelkolla.
http://cdon.se/hemelektronik/bitfenix_shinobi_tower_no_psu_bl...

Hej hej

I versionen vi har är det USB 2.0 åtminstone, kollar om vi kan fixa in det med 3.0.

MVH Josefin

Skrivet av xamzter:

Japp, jag köpte följande kort: http://cdon.se/hemelektronik/asus_geforce_gtx_680_directcu_ii...
Så du menar att det är därför det står **Missing**?

Hej hej

Japp, ligger en av Nvidias Gear Up-kuponger (http://cdon.se/hemelektronik/nvidia_f2p_gear_up/) med det kortet, så troligen den som gör det. Den finns dock i lager.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

I versionen vi har är det USB 2.0 åtminstone, kollar om vi kan fixa in det med 3.0.

MVH Josefin

Hej hej

Japp, ligger en av Nvidias Gear Up-kuponger (http://cdon.se/hemelektronik/nvidia_f2p_gear_up/) med det kortet, så troligen den som gör det. Den finns dock i lager.

MVH Josefin

Tack, kan andas igen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

MVH Josefin

Tänkte beställla ett i samband med den här 15%-rabatten, när tror du att du har mer information om just 3.0-versionen?
Tack för snabba och bra svar!

Visa signatur

[CENTER]ROGERCPU Intel Core i5 3570k | GPU Gigabyte Windforce GTX670 2GB OC | MOBO MSI Z77A-GD55 | PSU Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze | HDD Seagate Barracuda 1TB| SSD Samsung 840 Basic 120GB| RAM Corsair Vengeance 16GB CL9| CASE BitFenix Shinobi Window | OS Windows 8[/CENTER]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konama:

Tänkte beställla ett i samband med den här 15%-rabatten, när tror du att du har mer information om just 3.0-versionen?
Tack för snabba och bra svar!

Tänk om det inte är med på rean då?

Visa signatur

PC - Potatis

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Tänk om det inte är med på rean då?

Det var kanske därför jag frågade om "mer information"? ;P

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Väldigt nice utbud den här månaden :). Synd att det inte poppade in lite kringutrustning, men man kan inte få allt ;).

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Det är fel pris på den här skulle jag tro.

http://cdon.se/hemelektronik/sapphire_radeon_hd7950_3gb_ddr5_...

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Avstängd

Vilket dator ska man köpa av er för att kunna köra maxad grafik alla spel

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konama:

Det var kanske därför jag frågade om "mer information"? ;P

Wow, så du tycker det är rimligt att ett företag i förväg går ut med vilka produkter som är med på en rea/kampanj?

Visa signatur

PC - Potatis

Permalänk

Jag får ingen fin indikation på att jag får någon rabatt med hjälp av 15% koden så jag antar att de 1000 kunderna redan har handlat

Permalänk
Medlem
Skrivet av tidsoptimist:

Jag får ingen fin indikation på att jag får någon rabatt med hjälp av 15% koden så jag antar att de 1000 kunderna redan har handlat

Näh, funkar fint... det är den här som gäller "SWECFEB13", samt endast de produkter i listan.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Har ni planer på att lägga till Intel Core i7 3930K som "VIP Erbjudande"? Ser att ni har ute 3960, men inte 3930.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Lägger man till koden, sen loggar man in och ändrar kundvagnen så försvinner rabatten...
Går inte att lägga dit den igen

Permalänk
Medlem

Innan vilket klockslag ska jag beställa dator grejor idag för att ha dom på fredag?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GaFFe:

Innan vilket klockslag ska jag beställa dator grejor idag för att ha dom på fredag?

Erfarenhetsmässigt så skall du inte beställa från cdon.com om du har jättebråttom att få grejerna. Beställ så snart som möjligt.