Har tröttnat på att spela! Tips på bra spel man "måste" spela? Gärna sandbox!

Permalänk

Har tröttnat på att spela! Tips på bra spel man "måste" spela? Gärna sandbox!

Hej alla! Jag har tröttnat på att spela, när jag startar ett spel och spelar i kanske en halvtimme så slutar det med att jag tröttnar. Några som vet några riktigt bra spel som man måste spela? I'm a big fan of sandbox games. Har spelat Ut en massa spel serier, TES och AC o.s.v.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I'm dreaming of a technical christmas, just like the ones at webhallen. I'm dreaming of the good christmas, when sweclockers will come byyy.

Permalänk
Medlem

Om du gillar flyg och krig i luften rekommenderar jag War Thunder, gratisspel, snyggt och har man intresset fastnar man som lim på parkettgolv.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

Crashtastic, Kerbal space program

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk

Känner samma sak... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marreboy:

Crashtastic, Kerbal space program

Kerbal space har ett även ett demo

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem

Var bra mycket roligare förr! Då nöjde man sig med lite crash bandicoot och hercules på PS1 :,)

Permalänk

Dota 2

Sandboxspel är väl annars just cause 2 (eller kanske far cry 3 men ja)

Permalänk

Skajrim? Morrowind? Oblivion?

Permalänk
Inaktiv

Det är bara tråkiga spel ute just nu, det mesta är helt värdelöst. Vill ha Bioshock Infinite, GTA V, Destiny och Half-Life 3.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade samma "problem" för ett par månader sen. Testa spela något du inte spelat på länge, då menar jag inte för några månader sen utan något du inte spelat på flera år.
Eller testa ett spel från en genre du normalt inte brukar spela.

Permalänk
Skrivet av ströbröd:

Skajrim? Morrowind? Oblivion?

Läser du vad TS skrev så har han spelat TES vilket är The Elder Scrolls = Skyrim, Morrwind och Oblivion....

Här har du iaf några spel.

Farcry 1-3
Crysis 1-3
Just Cause 1-2
Dead Island (Snart Dead Island riptide)
Mafia 1-2
GTA 3, Vice City, San Andreas, IV (Snart GTA V)
S.T.A.L.K.E.R serien
Fallout 3

och där tog det stopp

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahoganygnu:

Hej alla! Jag har tröttnat på att spela, när jag startar ett spel och spelar i kanske en halvtimme så slutar det med att jag tröttnar. Några som vet några riktigt bra spel som man måste spela? I'm a big fan of sandbox games. Har spelat Ut en massa spel serier, TES och AC o.s.v.

Skickades från m.sweclockers.com

Detta fenomen kallas "FunZone" ^^

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem. Men jag har hittat ett spel jag inte spelat på många år. Day of defeat source. Det var faktiskt ganska kul igen

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk

Saints row spelen(trolligt gta)
Terraria
Minecraft
Batman Arkham City(väldigt bra)
The witcher 1,2.(vet inte hur mycket sandbox dom är dock.)
Borderlands 1,2.

Permalänk

Testat Path of Exile?, Fastnar vid det så fort jag spelar

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Lira spel som tvingar dig att bli bättre, CSGO,CODBO2 etc. spela i lag.
spelar man själv hela tiden så är det ju klart man tröttnar :S
Lirat i cs scenen sedan 2004, tävlingsinriktat sedan 2006.
Inte tröttnat ett dugg, började med CS:S, men spelar nu CSGO

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

S.T.A.L.K.E.R. serien är grymt bra, dock inget som passar alla.

Visa signatur

i5 2500K@4,4GHz | GTX560Ti@960MHz | MSI Z68A-GD65 | Newton R2 650W | 8GB RAM@1600MHz | Kingston HyperX SSD 120GB | 2TB HDD | Antec P280 | Xonar Essence STX | Hörlurar: DT770 Pro

Permalänk
Medlem

Som nämnt så är just cause 2 ett spel de flesta gillar!

Visa signatur

Setup: i5 8400 2,8 ghz @3,9 ghz turbo, Asus GTX 660, 8 gb DDR4 vengeance 2400 mhz, Asus Prime Z370-P, Corsair Carbide 500r chassi

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik redigerad*

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Kerbal Space Program!

Helt tokigt beroendeframkallande... Det går bara inte sluta fundera på hur man ska bygga saker, hur de skall flygas. Hur mycket man kan lasta dem med och så vidare.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Garrys Mod

Jag är inte säker på att det är vad du är ute efter, men sandbox är det verkligen. Du behöver också ett Source-spel på steam för att kunna spela det, då rekomenderar jag Portal och Portal 2!

Visa signatur

Damn those Greymanes to Oblivion...

Permalänk
Medlem

Planetside 2!

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk

Civilization IV med Caveman2Cosmos modden.

Permalänk
Medlem

DayZ med en kompis eller två när det kommer ut!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Hedersmedlem

Här kommer några oväntade klassiker från min högst personliga horisont.
Colonization
Pirates
Railroad Tycoon 1-3 (tvåan är min favorit)
Emperor, Rise of the middle kingdom

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Jag tröttnade helt på att spela för ungefär ett halvt år sedan. Slutade med att jag sålde burken och skaffade mig mer av ett ''liv''. Känns riktigt bra, då jag tidigare spenderat största delen av min fritid framför datorn. Kan vara värt att testa någon gång haha!

Spelen du borde testa är Mafia 2, dock är det mest story baserat och inte riktigt som GTA där det kan vara roligt att bara drifta omkring. Sen borde du även lira Farcry 2, riktigt roligt spel där man gör lite vad som helst. 3an har jag inte spelat så kan inte säga mycket om det. Men Farcry 3 ser ju riktigt bra och roligt ut, så ta en titt på det också!

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem

Det finns andra hobbys.

Skytteklubb tex.

Permalänk

Sitter själv i samma sits.
Den största anledningen att jag tröttnat är att det kommer inte något nytt, det kommer nya spel men inget nytt innehåll.
Allt spelen handlar om i dag är hur snyggt det är men själva innehållet är helt själlöst om man jämför med spelen man växte upp med under 80-90 talet.
Därför jag i dag sitter och spelar på Amiga/Nes/Snes/Megadrive.

Det var helt klart bättre förr

Permalänk
Medlem

Min personliga favorit är figurmålning i soffan med en god sitcom i bakgrunden, dock en relativ dyr hobby att bara ha när man är less :S

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahoganygnu:

Hej alla! Jag har tröttnat på att spela, när jag startar ett spel och spelar i kanske en halvtimme så slutar det med att jag tröttnar. Några som vet några riktigt bra spel som man måste spela? I'm a big fan of sandbox games. Har spelat Ut en massa spel serier, TES och AC o.s.v.

Skickades från m.sweclockers.com

Säker på att du tröttnat på spel och inte bara tröttnat/blivit kräsen på just den genren? Jag har själv gått från genre till genre och har märkt att just rpg och fps är spel som jag stänger av efter bara några minuter, samtidigt är det en genre som jag spenderat mycket tid på.

Spelar nu bara MOBA typ...

EDIT: Var/är lite i samma sits som dig men brukar hjälpa att byta genre. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB