Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz_88:

Ni som har en Wii U, går det att spela NSMB med den där pro controllen?
Eller är man tvungen att inhandla en wii mote?

Och en fråga till, kan man hitta en lista någonstans vilka gamla SNES/NES spel som finns att köpa i butiken?

/Simon

Nej det går inte. Det är antingen plattan eller wii remote som gäller.

"Och en fråga till, kan man hitta en lista någonstans vilka gamla SNES/NES spel som finns att köpa i butiken?"

Det beror lite på vad du menar. Virtual console finns bara i Wii-läget än så länge. I det läget kan du köpa alla de spel som släpptes till Wii.

Virtual Console kommer till Wii U snart också. Vilket innehåll det blir får vi så då.
Det finns 2 spel att köpa i Wii U läget. Balloon Fight och F-Zero.

Ja det är lite förvirrande

Permalänk
Medlem

En fråga, är det speltillverkaren som väljer om man kan spela "fulla" spelet på handkontrollen eller går det med alla spel? Och även Wii-spelen samt virtual console?

Permalänk
Medlem
Skrivet av e2zippo:

En fråga, är det speltillverkaren som väljer om man kan spela "fulla" spelet på handkontrollen eller går det med alla spel? Och även Wii-spelen samt virtual console?

Det är nog upp till tillverkaren.

Wii spel eller spel köpta på Wiis virtual console går inte att spela med handkontrollen eller på skärmen på handkontrollen.
Detta för att man bootar Wiis operativsystem för att kunna spela de spelen. Det ser ut så här.
http://www.youtube.com/watch?v=PxAIPAr0XiY

Virtual Console som snart släpps kommer ha stöd för handkontrollen dvs du kan spela spelen på skärmen på handkontrollen.
Eftersom det är nya versioner av spelen med stöd för nya handkontrollen + miiverse och annat så kommer det kosta en liten summa att köpa om sina gamla spel. Äger man inte spelet sedan innan så är det såklart fullpris som gäller.

Lite info om virtual console Wii U versionen

http://www.nintendo.com/wiiu/downloads/virtual-console/

Längst ner står vad som gäller för de spel man redan äger.

Permalänk
Medlem

Någon mer är jag som förbokat Monster hunter 3 ultimate? Skulle vara kul att ha någon att lira med , utöver random folk

Permalänk
Medlem

Har inte bokat det. Spelade det massor till Wii så jag är lite skeptisk till om jag vill spela det igen. Kanske senare. Kommer ha fullt upp med Lego City Undercover som släpps veckan efter.

Permalänk
Medlem

starta mitt wii u nu och fick en update .

vad innehöll den uppdateringen någon som vet :]

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av m1ck3h:

starta mitt wii u nu och fick en update .

vad innehöll den uppdateringen någon som vet :]

Enligt Eurogamer så är det följande (vilket inte säger så mycket..):

Citat:

Today's firmware refresh adds "system stability improvements and other adjustments to enhance the user's experience".

De roligare uppdateringarna (Virtual Console speciellt) kommer senare.

Permalänk
Medlem

Hej har en fråga , är sugen på att köpa wii u med monster hunter3
men åker snart till USA , vad tycker ni är det värt det att köpa där ? any limitations dvs kan jag fortfarande komma åt allt via virtual console osv....... sedan någon som har köpt ert wii U från USA har ni några tips där ni beställer spelen från

Tacksam för svar

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av drjens:

Hej har en fråga , är sugen på att köpa wii u med monster hunter3
men åker snart till USA , vad tycker ni är det värt det att köpa där ? any limitations dvs kan jag fortfarande komma åt allt via virtual console osv....... sedan någon som har köpt ert wii U från USA har ni några tips där ni beställer spelen från

Tacksam för svar

Ingen bra idé då både spel och wii u konsoller är regionsskyddade. Köper du konsoll i usa kan du bara spela amerikanska spel på den. Du kan också bara spela mot amerikaner online i monster hunter 3 ultimate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Ingen bra idé då både spel och wii u konsoller är regionsskyddade. Köper du konsoll i usa kan du bara spela amerikanska spel på den. Du kan också bara spela mot amerikaner online i monster hunter 3 ultimate.

tack för svar
visste det där rörande region låsta , så tänkte beställa online funkar fint , men att man inte kan lira med svenskar på monster hunter 3 är ett minus. Då får det bli ett inköp när jag kommit hem igen

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem

Jepp av ngn konstig anledning har capcpm valt att begränsa online i regioner också.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av drjens:

tack för svar
visste det där rörande region låsta , så tänkte beställa online funkar fint , men att man inte kan lira med svenskar på monster hunter 3 är ett minus. Då får det bli ett inköp när jag kommit hem igen

Skrivet av ozo64:

Jepp av ngn konstig anledning har capcpm valt att begränsa online i regioner också.

Monster Hunter 3 Ultimate verkar de dock ha ändrat sig på: http://www.eurogamer.net/articles/2013-02-28-monster-hunter-3...

Personligen hade jag nog ändå köpt en Europeisk modell. Trist med regionslåsning även denna gång.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om Nintendo har planer på att sälja handkontrollen till spelet separat? Är nämligen sugen på ett Wii U, men jag vill veta att jag lätt och smärtfritt kan ersätta kontrollen om något skulle hända med den.

Permalänk
Medlem

Hej. Jag funderar på att beställa mig ett premiumpaket i helgen. Enkel fråga kanske men vad står PAL för? Ser det på en del sidor men andra inte. Har för mig att det är något med analog bildsignal men Wii u har ju hdmi?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TubularBoy:

Hej. Jag funderar på att beställa mig ett premiumpaket i helgen. Enkel fråga kanske men vad står PAL för? Ser det på en del sidor men andra inte. Har för mig att det är något med analog bildsignal men Wii u har ju hdmi?

Skickades från m.sweclockers.com

Korrekt det är en analog bildsignal som Sverige använder och ofta så sätter spelutgivare på samma region som bildsignalen på spelen. Det vill säga spel för "PAL"-länder endast kan spela spel som är utgiven för det. Även om innehållet är detsamma som NTSC-utgivna så använder man främst bildstandarden som ett sätt att begränsa "piratkopieringen" och gråzon över spelförsäljningen.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av robineng:

Är det någon som vet om Nintendo har planer på att sälja handkontrollen till spelet separat? Är nämligen sugen på ett Wii U, men jag vill veta att jag lätt och smärtfritt kan ersätta kontrollen om något skulle hända med den.

Bra fråga. Som det är just nu så får man skicka in den så får man en ny.
Antar de kommer börja sälja dem när konsollen blivit ett år gammal för då går garantin ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Korrekt det är en analog bildsignal som Sverige använder och ofta så sätter spelutgivare på samma region som bildsignalen på spelen. Det vill säga spel för "PAL"-länder endast kan spela spel som är utgiven för det. Även om innehållet är detsamma som NTSC-utgivna så använder man främst bildstandarden som ett sätt att begränsa "piratkopieringen" och gråzon över spelförsäljningen.

Ah.. ty.

-beställt

Permalänk

När i helvete ska dom lyckas släppa scribblenauts?
Köpte konsolen till sambon i julklapp och tänkte att scribblenauts verkar vara ett passande spel. Gång på gång har dom skjutit upp fanskapet. Börjar bli riktigt jävla sur nu.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem
Skrivet av robineng:

Är det någon som vet om Nintendo har planer på att sälja handkontrollen till spelet separat? Är nämligen sugen på ett Wii U, men jag vill veta att jag lätt och smärtfritt kan ersätta kontrollen om något skulle hända med den.

Har för mig jag såg att det gick att köpa lösa när jag leta kontroll på prisjakt. Ca 1700:- tror jag det var

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akkid:

Har för mig jag såg att det gick att köpa lösa när jag leta kontroll på prisjakt. Ca 1700:- tror jag det var

Jo men det där stämmer inte. De finns inte på lager nånstans och ingen vet när de kommer få in några.

Permalänk
Konsolgrävare

När kommer Runner 2 till WiiU i EU? har kommit ut i usa!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Ser ju väldigt trevligt ut

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 - AMD Phenom II 1090T @ 4,4Ghz
Sapphire 6970 @ CrossFire 930/1410Mhz
120Gb OCZ-AGILITY3, 16Gb G.Skill Ripjaws X

Permalänk
Medlem

Kan man använda wii`s wii remote till wii u??

Visa signatur

Fractal Design R4 | Corsair ax 860 | ASUS z390 | Intel i7 9700k | Noctua NH-D14 | 16GB Corsair Vengence 3000mhz | Msi 2080|Win 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ayla666:

Kan man använda wii`s wii remote till wii u??

Japp, använder min till New Super Mario U.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ayla666:

Kan man använda wii`s wii remote till wii u??

japp

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Inaktiv

Glöm inte bort att köpa F-Zero då spelet går upp i pris på torsdag i och med att Punch Out lanseras.

Veckans uppdateringar verkar vara de som listas här för övrigt: http://www.eurogamer.net/articles/2013-03-18-nintendo-solidif...

Skrivet av Ayla666:

Kan man använda wii`s wii remote till wii u??

Med de spel som stödjer den fungerar de att använda.

Permalänk
Medlem

Bra där. Hade glömt köpa F-Zero. Tackar för påminnelsen

Monster Hunter 3 Ultimate har fått bra betyg förresten. 8.8 på IGN och 9/10 på Eurogamer.
Om ni inte spelade det på Wii så rekommenderas det starkt.

Permalänk
Medlem

På tal om punchout. Ni spelade väl Wii versionen? Om inte så bör ni skaffa en kopia nånstans. Det är äckligt bra.

Den bästa trailern ngnsin http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=WxeyY9...

Permalänk
Medlem

Det skall tydligen vara någon eshop rea nu på ubisoft spel, tex AC3 och Zombi u. Jag har dock inte märkt av något i eshopen. Måhända att det kommer senare till Sverige?

Visa signatur

| Playstation 5 | LG C1 65" | Samsung Galaxy S23 +