Permalänk
Skrivet av Orici:

Sen så om man kör med i region med 11 eller mer städer så har man inte anslutingar till alla städer... va fan är meingen med en sådan stor region då?

Flygplats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orio:

Det är alltså fortfarande svårt att komma in? Vill så gärna köpa det och spela det men inte med dessa köer/fel som det är nu.
Det är tragiskt =/

Körde köra lite i fredags och precis hela dan/kvällen igår utan problem, men så länge man är inloggad och inte stänger av verkar det gå bra.
Idag kom jag in direkt men gick in i en annan stad PRECIS när servern gick ner och då kunde den inte ladda stan så jag åkte ur helt, sen dess har det varit konstant väntetid i 57 min även om jag försöker återansluta. (den räknar ju ner men bara för den kommer ner på 0 tror jag inte det automatiskt innebär att du kommer in)

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

Vilket skit... spelade på väst5 och nu kommer jag inte in där? spelade förfan singel player....

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Körde köra lite i fredags och precis hela dan/kvällen igår utan problem, men så länge man är inloggad och inte stänger av verkar det gå bra.
Idag kom jag in direkt men gick in i en annan stad PRECIS när servern gick ner och då kunde den inte ladda stan så jag åkte ur helt, sen dess har det varit konstant väntetid i 57 min även om jag försöker återansluta. (den räknar ju ner men bara för den kommer ner på 0 tror jag inte det automatiskt innebär att du kommer in)

Jag åkte nyss ut från EW6 när jag hoppade mellan städer...det är inte första gången laddningen vid skutt mellan städer ballar ur......:(

Visa signatur

WS: AMD 7800X3D | ASUS Rog Strix B650E-I | 32GB G.Skill Flare X5 6000 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Vad gör alla för att inte kunna komma in? Har inga problem att joina Östeuropa2, bara första dagen jag hade problem

Visa signatur

CM STORM | SP 500W | AMD FX-4100 | Gigabyte GA-970 | GeForce GTX 560 | 1TB HDD | WIN7 | DUCKY SHINE 3 | QPAD 5K | QH-90

Permalänk
Medlem

Är sjukt sugen på det här spelet, aldrig lirat något tidigare sim city, men blir ju lite skrämd av hur mycket problem alla verkar ha :/

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Dum fråga men, visst kan man använda engelska som språk i spelet? Svenska gör tyvärr att jag vill peta ut mina ögon och speciellt slita av örona om det även är svenskt tal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galming:

Dum fråga men, visst kan man använda engelska som språk i spelet? Svenska gör tyvärr att jag vill peta ut mina ögon och speciellt slita av örona om det även är svenskt tal

Jodå, avinstallera spelet, byt till engelska i origin-klienten, installera spelet

Permalänk
Medlem

Orkar inte med detta jävla spelet längre. Har återigen börjat om på ny server. Verkligen försökt få det att fungera med trafiken och planera i förväg. Men pathfindingen är bara så jävla korkad att det går inte. Många som får trafiken att fungure kör tydligen något som de börjat kalla snakeroad genom regionen. Dvs man väljer en region där motorvägen passerar igenom hela regionen den har alltså två anslutningar. Sen tar man bort vägen mellan och sen bygger man alla sina byggnader på en väg som slingrar sig genom hela zonen. Inga avstickare eller korsningar alls. Men hur jävla snyggt och kreativt känns det egentligen.

Sen har vi det här med industrin. Jag vill köra industri i en separat stad. Men commuting fungerar helt enkelt inte som den skall. I min region med bostäder och affärer gnälls det och strejkas konstant om att där inte är några jobb och RCI mätaren är på max. Jag går till min industristad precis brevid och även där är RCI mätaren för region baserad industri maxxad. Jag zonar industri och de kommer fram. Men när det är dags för commute så kommer det alldeles för lite bilar. Så inte ens hälften av industrierna får arbetare. ÄNDÅ gnäller den andra staden om för lite industri. Så sjukt jävla efterblivet.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D @ 5,0ghz | Custom H2O Loop | TUF GAMING X670E-PLUS | 32GB Corsair @ 3000mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Har faktiskt aldrig haft kö, kommer in direkt, å har inga problem :/ hoppas de släpper en update patch snart som löser många problem

Permalänk
Medlem

Jag har fått intrycket att om man väl har etablerat sig på en server så får man instant access och allt funkar skit bra.
Men för alla som sitter där och inte har något hem, som polare man vill starta region med dom får inte välja nån server alls, står bara att alla är busy och går inte att klicka på något.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Finns det verkligen ingen tunnelbana i sc5?
Den är ju oumbärlig i Sc4.

Permalänk
Medlem

Har spelat lite nu, tycker det är sjukt dårligt att man har så liten plats o bygga på... när man väl fått igång ekonomin har man inte plats o bygga alla coola grejjer ju....

en fråga dock: för o få hög density byggnader, (höghus etc) river ni dom gamla, eller är det bara o vänta?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

För er som har Geforce och vill ha AA, använd "Antialiasing compatibility" 0x004412C1 i Nvidia inspector. Använder 2x Sparse Grid Supersampling och det funkar bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettor:

För er som har Geforce och vill ha AA, använd "Antialiasing compatibility" 0x004412C1 i Nvidia inspector. Använder 2x Sparse Grid Supersampling och det funkar bra.

Najs! Tack

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D @ 5,0ghz | Custom H2O Loop | TUF GAMING X670E-PLUS | 32GB Corsair @ 3000mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man gör för att använda universitetet?
Står att jag behöver ingengörsutbildning osv, hur får man det??

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Någon som vet hur man gör för att använda universitetet?
Står att jag behöver ingengörsutbildning osv, hur får man det??

Tror du måste ha Utbildnings "tillägget/kontoret" på stadshuset. Sen måste du gå upp i level med universitetet genom att få ett viss antal elever.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwar:

Har spelat lite nu, tycker det är sjukt dårligt att man har så liten plats o bygga på... när man väl fått igång ekonomin har man inte plats o bygga alla coola grejjer ju....

en fråga dock: för o få hög density byggnader, (höghus etc) river ni dom gamla, eller är det bara o vänta?

Först måste du ha high-density vägar sedan måste det finnas plats för att huset att bygga på då brukar jag riva en väg som går emellan två större vägar så det blir ett större kvarter, sedan är det vara och vänta tills simmarna vill expandera

Permalänk
Hedersmedlem

Jag blir tokig! Försöker bygga till departementsavdelningar i mitt stadshus, men den säger att jag inte kan det p.g.a. krockar med andra byggnader, vägar m.m. runtomkring. Har rivit en massa, men det går ändå inte! Ngn som har tips över vad man kan göra?

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Funkar allt som det ska nu, var ju bara en massa strul i början så jag har inte vågat köpa ännu...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 4070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Skrivet av stolproten:

Flygplats.

det fungerade inte för mig när jag provade att starta stad nummer 2

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 med iGPU | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Jag blir tokig! Försöker bygga till departementsavdelningar i mitt stadshus, men den säger att jag inte kan det p.g.a. krockar med andra byggnader, vägar m.m. runtomkring. Har rivit en massa, men det går ändå inte! Ngn som har tips över vad man kan göra?

Du behöver rätt mycket plats för det. Testa att förstöra ditt stadshus och sätta upp det igen. Kostar inget att göra ändå. Då skall du se tre svaga rutor runt huset. Det är platsen som behövs för uppgraderingarna. Där är en til vänster, höger och bakom byggnaden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

Funkar allt som det ska nu, var ju bara en massa strul i början så jag har inte vågat köpa ännu...

/Homer_S

Servrarna fungerar lite bättre nu. Bara haft enstaka problem under dagen här. Men spelet är ju fortfarande buggigt och ofärdigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa, men kanske ska vänta på att servrarna funkar som de ska.

In the meanwhile, någon som har tips på en underhållande youtube kanal med SimCity 5 gameplay?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

In the meanwhile, någon som har tips på en underhållande youtube kanal med SimCity 5 gameplay?

Kör lite simcity 4 medan du väntar på att de ska fixa simcity 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

På twitch har lethalfrag och itmeJP lagt upp en hel bunt timmar material med Sim City, har kollat en del på dom. Annars går det också att bläddra bland spel så är det en hel del som sänder live nu när spelet är nytt.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Baraför mig som servrarna fuckar? Jag har inte kunnat spela på några timmar nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

https://www.youtube.com/user/HypnotoadProductions

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Om man har överskott av el eller vatten, erbjuds det då automatiskt för export till grannstäderna eller måste jag först godkänna nåt för att de ska kunna importera det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moleskin:

Om man har överskott av el eller vatten, erbjuds det då automatiskt för export till grannstäderna eller måste jag först godkänna nåt för att de ska kunna importera det?

Har samma fråga! Jag har för mycket el i en av städerna i regionen men när jag är i den andra staden står det att det inte finns någon el tillgänglig. Spelar för övrigt ensam i en privat region.

Visa signatur

MOB: ASRock Z77 EXTREME4 CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz GPU: ASUS GeForce GTX 670 2048MB DirectCUII RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP PSU: be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär SSD+HDD: SSD 120GB Intel 330 Reseller 2.5 + WD Green 750GB Chassi: Corsair Carbide 500R Svart