Permalänk
Medlem

Val av ny lur, hjälp! :)

tjabba tjena!
Min trogna lura (iPhone 4) har idag råkat ut för en olycka, den åkte ner i golvet och skärmen orkade tyvärr inte med längre.
Jag har därför börjat leta mig igenom den enorma djungeln utav telefoner som idag finns på marknaden och har inte direkt fastat för någon alls.

Jag är ute efter en trevlig lur med schyssta finesser och bra skärm. Vilket märke / operativ system spelar ingen som helst roll.

Kom med tipps! och om ni sitter med information eller egna erfarenheter så dela gärna med er !

pris spelar ingen roll, då man oftast sitter på samma lur i flera år

*btw såg att glaxay s4 ska visas upp 14 mars. något att vänta på ?

Edit:
intressanta telefoner är för tillfället, Glaxy S4/ S3, Lumia 920, Nexus 4, Iphone 5.

tack på förhud!
/MvH

Permalänk
Medlem

Jag skulle vänta på S4an. Däremot tror jag att den kommer bli för stor med tanke på föregångarnas utveckling.
galaxy S 3,5" >> galaxy S2 4,3">>galaxy S3 4,7">>galaxy S4 ?? typ 5" blir ju lite väl stort.

Visa signatur

Chassi: FD Arc || PSU: EVGA G2 750W || MB: ASUS B350M-A || CPU: RYZEN 5 1400 || GPU: HD 6870 || RAM: 8GB|| HDD: 1TB WD || SSD: Intel 330 120GB||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pejnar:

Jag skulle vänta på S4an. Däremot tror jag att den kommer bli för stor med tanke på föregångarnas utveckling.
galaxy S 3,5" >> galaxy S2 4,3">>galaxy S3 4,7">>galaxy S4 ?? typ 5" blir ju lite väl stort.

Sitter på en S2a idag och tycker den är för liten. Speciellt om man är inne på internet, surfar och sån Så om det blev större så tycker jag det är ett +

Permalänk
Medlem

iPhone 5 om du gillar din 4:a! Riktigt skön lur

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag själv har en Galaxy s2 LTE men rekommenderar s2:an (nästan lika dan som LTE:n) men att kanske vänta och kolla till s4:an lite och sen bestäma sig låter bra tycker jag. Jag själv skulle nog satsa på en note eller nexus för att utnyttja Android till max
Själv så avstår jag från Iphone då jag tycker det är överprisat och att jag har så dåliga minnen av dem :/

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem

tack för alla svar!
har bestämt mig för att vänta på S4:an och få lite tid över att bestämma mig helt.
Ingen som har erfarenhet utav windows phone 8 och kan berätta för / nackdelar med det?

Permalänk
Medlem

Jag har Windows Phone 8 och jag säger som såhär:
Skall du använda telefonen right out of the box och vill vara nöjd med det så är WP8>>>>>Alla andra mobila OS.
Bryr du dig mycket om ekosystemet, är iPhone det självklara valet.
Är customization viktigt för dig? Då kör du Andoid. Men ska du köra Android och INTE tänker köra på Nexus, så måste du roota och stoppa in ett Vanilla rom på telefonen för att köra med Touchwiz, Sense, Xperia eller LG's egna mongo-overlay, är inte på kartan. Mina 2 cent.

Jag gillar WP8 jättemycket, men jag saknar att kunna ändra utséende och mjukvara precis hur jag vill. (Detta lär du inte sakna om du kommer ifrån iOS, men jag kommer direkt från en Galaxy Nexus.)

Permalänk

Skulle kört på en lumina 920 då den är byggd som en stridsvagn med skönt os (dock en smaksak med wp8) och har väldigt bra skärm och hårdvara!

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Entusiast

Jag gick nyligen ifrån iphone 4 till iphone 5, om man gillar sin gamla iphone så är det i princip samma sak fast sjysstare aspect ratio (16:9) och mångdubbelt snabbare när det kommer till ladd tider.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

kolla på Iphone 5. Gav 3800 för en som var ouppackad.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk

Kör på WP8 lur, i alla fall om du kommer ifrån iOS. Android har jag suttit fast med i snart 2 år, gillar iOS och WP mera.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Jag kör på en Lumia 920, mycket trevlig telefon även om WP8 saknar en hel del appar jämtemot de andra.
Jag har dock fått tag på de appar som jag använder, men den där jädra Spotify appen fick jag vänta på ett tag!
Hur som helst, en väldigt bra telefon som jag definitivt tycker att du ska ta dig en titt på!

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Om du köper en S3, var bredd på att minijacken kan vara paj/glapp direkt vid köp eller efter en tid, har gjort det på mina bekantas S3:or, de har även sagt att andra utav deras bekanta har fått detta problem på deras S3:or tom S2:or. S4:an vet jag inte om den lider eller kommer lida av samma problem.

Permalänk
Medlem

Då du skulle vänta in S4an så gör det och jämför den sen med HTC One, den skulle jag köpt eller väntat in nästa Nexus-telefon.