Tera online kan inte stänga av subscription! HJÄLP!

Permalänk

Tera online kan inte stänga av subscription! HJÄLP!

Hejsan! har lirat Tera en tid tillbaka innan det blev f2p, och har haft igång min subscription hela tiden. Jag avsluta den inte heller när Tera skulle bli f2p, då man skulle få lite bonus saker ingame. Man får även statusen "Tera club membership". fick ett mail för 2-3 dagar sedan om att mitt membership blivit påfyllt med 30 dagar, och bestämde mig då för att avsluta min subcription. Men det går inte! finns ingen knapp överhuvudtaget på deras hemsida, där vart man kan avsluta sin bindning. även fast det står såhär i mejlet jag fick när de informera om att det blivit påfyllt med 30 dagar "You can cancel your TERA Club membership any time via the account settings on the TERA website."
Snälla, någon som kan hjälpa till med detta?

Permalänk
Inaktiv

Ja, deras support.

Permalänk
Skrivet av El_Raspberry:

Ja, deras support.

Testat support, men verkar inte få något svar.. har hört att gameforge's support inte är den bästa..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har inte heller någon sån knapp men jag tror att man numera köper club membership från in-game store och att vår membership ej kommer förnyas automatiskt... inte säker dock!

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Ja dom försökte auto uppdatera min sub med men jag flytta mina pengar till annat konto o då kunde dom inte göra det ;D Så den är nu un subbed helt och dom kommer inte försöka igen.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Skrivet av karjix:

Ja dom försökte auto uppdatera min sub med men jag flytta mina pengar till annat konto o då kunde dom inte göra det ;D Så den är nu un subbed helt och dom kommer inte försöka igen.

fasen, det måste ju finnas ett normalt sett att avsluta sin sub. Har skickat mail till gameforge får se vad de säger. Om nån hittar lösning på detta så skriv gärna. Jag återkommer när jag fått svar på mitt mail

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcel Gutierrez:

fasen, det måste ju finnas ett normalt sett att avsluta sin sub. Har skickat mail till gameforge får se vad de säger. Om nån hittar lösning på detta så skriv gärna. Jag återkommer när jag fått svar på mitt mail

Skickades från m.sweclockers.com

Kan du inte sätta på din internetbank att dom inte får dra pengar från dig?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Hitta lösningen på problemet. Man går tydligen in på Tera shop ingame, och sedan klickar man på "Become a tera club member." Därefter tabbas du ut from spelet och en sida kommer upp där vart du kan stänga av din subscription. Jävligt dåligt informerat om detta, då det står att man ska göra sånt här på deras officiela hemsida, Tera-europe.com.

Permalänk
Medlem

tackar för den informationen!

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcel Gutierrez:

Hitta lösningen på problemet. Man går tydligen in på Tera shop ingame, och sedan klickar man på "Become a tera club member." Därefter tabbas du ut from spelet och en sida kommer upp där vart du kan stänga av din subscription. Jävligt dåligt informerat om detta, då det står att man ska göra sånt här på deras officiela hemsida, Tera-europe.com.

tack

Visa signatur

nörd

Permalänk
Medlem

Dom försöker dra från mig också 1dag innan det går ut.
Saken är den att jag har läst att man ska göra precis som ni skrev att man gå in i spelet och gör samma sak som att man ska köpa det men jag kan inte göra något på den sidan alls. Står bara

Membership:
until the 13.03.2013 00:00:00 am

Status:
subscription - PENDING

Membership - ACTIVE

Finns inga knappar för att göra något där.

Permalänk
Medlem

Jag försökte mig på detta spelet på Europa servern igen utan riktigt att ha läst på. Frogster är numera Gameforge vilket menas med i min mening att om nu Gameforge är dåliga sedan förr är det ännu sämre nu då Frogster är återigen enligt min mening nog det sämsta företag supportmässigt som går att få. Åtskilliga mail och korrespondenser med dessa tyskar om quests som inte fungerar och bans som inte är riktiga har utfärdats. Logiska lösningar som att skippa quests över till nästa i stegen existerar inte i deras logik. Ingen kundeservice.

Frogster som hade hand om detta tidigare blev Gameforge så det är fortfarande mestadels av samma värdelösa personal. Räkna inte med för mycket hjälp. En vän har varit låst i spelet 17 dagar (stuck) och inte fått hjälp. En annan är fast i en quest sedan det var betalningsspel (ingen hjälp fortfarande). En bannad karraktär där Frogster menade på det var fel karraktär (inte mitt konto) som skulle bli bannad - fortfarande inte hävt.

Jag körde över på EnMasse i USA i stället. Deras support, hemsida, spel - allt är så pass mycket bättre. Ända skillnaden är pingen. Från 45 latency till nu 120 med peak till 150. Kan inte vara ett super issue eller hur?