15" MacBookPro Retina , vanligt problem?

Permalänk
Medlem

15" MacBookPro Retina , vanligt problem?

Köpte en sådan här för ca 2 veckor sedan, ville testa prestandan i spel även om den inte kommer användas så mycket till det så installerade WoW med trial account, Diablo3 och Borderlands 2. Allt fungerade mycket bättre än på min stationära dator som har några år på nacken, jag var toknöjd med datorn.

Efter några dagar skulle jag testa igen och startade upp WoW, då gick inte grafikdelen igång utan det integrerade HD 4000 fortsatte köras, ringde Apple support fick knappkombination Shift+Ctrl+Alt+ Strömknapp då datorn är avstängd för att rensa något minne och få grafiken att starta, fungerade.
De sa det hade med en uppdatering att göra.

Har inte spelat något sedan jag märkte att det fungerade mer eller mindre. Testade idag igen cirka en vecka efteråt, återigen bara HD 4000 som kör igång, denna gång i Borderlands, kör knappkombination och det startar.

Men jag skall ju inte behöva starta om datorn varje gång jag skall spela spel eller hur, köpte i butik så har öppet köp på den. Kan lämna in men plockar jag ut en ny, kommer den vara bättre eller är det här ett vanligt problem på MBP-r ?

Permalänk
Medlem

Om det har med en uppdatering att göra, så borde väl alla som "uppdaterat" ha detta problem. Men då de verkar vara medvetna om problemet, kommer det väl en ny uppdatering om ett tag, som förhoppningsvis fixar till det..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Om det har med en uppdatering att göra, så borde väl alla som "uppdaterat" ha detta problem. Men då de verkar vara medvetna om problemet, kommer det väl en ny uppdatering om ett tag, som förhoppningsvis fixar till det..

Apple supporten menade attdet var anledningen första gången det hände, men nu har det hänt igen utan uppdatering alltså.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tanka ner gfxCardStatus från http://gfx.io/
Där kan du manuellt välja "enbart dedikerad".

Visa signatur

Mvh
David

Permalänk
Medlem
Skrivet av davidgp:

Tanka ner gfxCardStatus från http://gfx.io/
Där kan du manuellt välja "enbart dedikerad".

Det kan man väl genom ström spar läge menyn med genom att avmarkera grafik korts byte.

Problemet är att det ändå inte startar.

Särskrivning pga telefon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jo, men inte på samma sätt. Kostar inget att prova...

Visa signatur

Mvh
David

Permalänk
Medlem

Lämnade in den på öppet köp och fick en ny som jag undviker att uppdatera. Fungerar toppen.
Dessutom uppgraderad 2.3 till 2.4 ghz, skulle ju vara några andra hårdvara ändringar med så det var ju tur datorn floppade så jag hade anledning att byta

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Apple släppte väl en uppdatering här igår som var just för problematiken kring Grafik kretsen i MBP ??