Hur länge tog det för er att få tillbaka grafikkortet efter reklamation från cdon?

Permalänk
Medlem

Hur länge tog det för er att få tillbaka grafikkortet efter reklamation från cdon?

Hej ska returnera ett asus gtx 670 till cdon pga coilwhine och värmeproblem så om någon gjort detta med något grafikkort så hur länge tog det. Undrar eftersom att om cirka 1.5 veckor ska jag på lan kan ju vara lite roligare med ett grafikkort !

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k, GPU: Asus780 , PSU: Corsair AX 750w Gold, RAM: Corsair Vengeance 2x4 GB, Chassi: NZXT H440, MOBO: Asus Sabertooth Z77, SSD: Intel 330 180GB, HDD: Seagate barracuda 1TB, Skärm: Benq XL2411T, Diverse annat: Razer Naga 2014, Sennheiser pc 360 G4ME

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

det kan nog ta lite längre tid. eftersom att cdon skickar nog kortet till asus för testande och kontroll.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Set beror på vilka "krav" tillverkaren har t.ex skickade jag in mitt gigabyte 7970 och när jag meddelat att kag skickat kortet till dom så skickade dom ett nytt till mig innan dom ens fått in mitt gamla

(detta var på cdon)

Mvh Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

Set beror på vilka "krav" tillverkaren har t.ex skickade jag in mitt gigabyte 7970 och när jag meddelat att kag skickat kortet till dom så skickade dom ett nytt till mig innan dom ens fått in mitt gamla

(detta var på cdon)

Mvh Johan

Fan vad nice. Hoppas det blir så för mig med då (har köpt det hos CDON och en reklamation håller på att "utredas"?). Mitt grafikkort har något konstigt problem då ett måttligt irriterande ljud uppstår när fläkthastigheten är runt 40%.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

Tog 4 veckor för mitt kfa2 gtx670

Visa signatur

Intel Core i9-9900k ASUS ROG STRIX Z390-FGAMING
hyperx DDR4 2666MHz 32GB
ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
Cooler master hax
Predator XB271HUA. LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

tog cirka 3 veckor för mitt silverstone nätagg som blixtrade till från cdon

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k, GPU: Asus780 , PSU: Corsair AX 750w Gold, RAM: Corsair Vengeance 2x4 GB, Chassi: NZXT H440, MOBO: Asus Sabertooth Z77, SSD: Intel 330 180GB, HDD: Seagate barracuda 1TB, Skärm: Benq XL2411T, Diverse annat: Razer Naga 2014, Sennheiser pc 360 G4ME

Permalänk
Medlem

3 månader för mig men det var lite speciella omständigheter.

Men räkna med 2-3 dagar från det att du meddelat dom tills att de skickar en fraktsdel, sen ifall ingen helg tillkommer har du den dag 4. sen skall du skicka in kortet och då kommer det tillkomma en helg ifall det inte redan gjort: 7 dagar innan verkstadan har det. Sen tar verkstaden 5-10 arbetsdagar på sig att testa kortet. Sen ifall det blir godkänt får du pengarna tillbaka eller gör dom en ny beställning åt dig och då tillkommer cdons standard fraktid som är allt mellan 2-5arbetsdagar innan man har det i handen.

totalt 15-23 dagar ifall det inte inträffar några konstigheter.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

min kompis har problem med sitt 7970, och han fick inte ens skicka in sitt kort förrän ~3 veckor...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Undrar också om intel kundtjänst som jag inte får tag på har försökt länge. Hur har ni returnerat intels produkter ?

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k, GPU: Asus780 , PSU: Corsair AX 750w Gold, RAM: Corsair Vengeance 2x4 GB, Chassi: NZXT H440, MOBO: Asus Sabertooth Z77, SSD: Intel 330 180GB, HDD: Seagate barracuda 1TB, Skärm: Benq XL2411T, Diverse annat: Razer Naga 2014, Sennheiser pc 360 G4ME