Age of empires 2 HD till Steam

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

haha dom måste skoja? Ska dom försöka tjäna pengar på detta? ser ju förfan exakt likadant ut haha!

jag vet att det är en HD remake så det blir i 1080p men det är ju skrattretande..

Japp.
Det är ett av världens roligaste strategispel men tyvärr är det inte speciellt spelbart på moderna datorer pga grafikbuggar och smålagg hela tiden.
Plocka bort det, lägg till multiplayersupport på riktigt. Grattis alla som spelat AoEII förut kommer nog köpa det.
Jag kommer tveklöst köpa det.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Gainsgoblin:

Japp.
Det är ett av världens roligaste strategispel men tyvärr är det inte speciellt spelbart på moderna datorer pga grafikbuggar och smålagg hela tiden.
Plocka bort det, lägg till multiplayersupport på riktigt. Grattis alla som spelat AoEII förut kommer nog köpa det.
Jag kommer tveklöst köpa det.

Samma kommer köpa det

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Detta ser mycket bra ut, förhandsköpte det för nån veckor sen. Detta blir väll femte gången man köper det nu.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

AOE II var det senaste dataspel jag spelade och det var när det var nytt. Fruktansvärt kul och jag har saknat något liknande sedan dess. Blir till att värma upp fingrarna inför april och se om lederna på en gubbe fortfarande räcker till för att hänga med...
hccc,...

Visa signatur

ii7 2600K @ 4500 mhz, P8Z68-V Pro, 16 GB Vengeance LP @ 1600 mhz, Samsung 830 256 GB (system), X25-M 160 GB, Chieftec 650W PSU, GTX 660 2GB, CM ATCS 840, NH-D14, WIN 8 pro. Sidekick - Acer TimelineX 3820TG.

Permalänk

Ooo nice med en återupplivning av multiplayern !
Men det finns ju redan en bra hq patch som löser färgbuggarna och så man kan köra i 1080p

Visa signatur

Arch Linux + Mate + Herbstluftwm = <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheEmissary:

Ooo nice med en återupplivning av multiplayern !
Men det finns ju redan en bra hq patch som löser färgbuggarna

Har märkt att det funkar att dra explorer.exe i aktivitetshanteraren också.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Skrivet av sebbe605:

Har märkt att det funkar att dra explorer.exe i aktivitetshanteraren också.

Behövs inte när man kör spelet i Linux

Visa signatur

Arch Linux + Mate + Herbstluftwm = <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheEmissary:

Behövs inte när man kör spelet i Linux

Hehe, ja har inte kommit så långt i min Linux utveckling.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk

Får bli att testa på AoE 2 ikv. Längtar redan till släppet.

Om 500 pop cap blir bra det får vi se. Hoppas det går att köra 200/300/400/500 och se vad som blir bäst balanserat.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Alltid kört i 1280x1024 (max i originalspelet). Ska bli riktigt kul att få utnyttja 2560x1440!

Ytterligare plus för möjligheten att öka Population Limit till 500. Vi brukar köra vad vi kallar 1000 Population Plugin, men nu blir det alltså native. Bra!

Kommer dock inte betala några 17 € för det. Max 100 kr tycker jag det borde kosta.

141KR är väl inte så överdrivet? Själv tycker jag priset är precis lagom

Permalänk

Vem tar tag i turneringen? Regler, tid osv.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Vem tar tag i turneringen? Regler, tid osv.

Undrar detsamma! Sjukt taggad på turnering.

Permalänk

En sak som jag blev missnöjd över är att det inte går att spela LAN.. Det tycker jag är lite tråkigt att dom har tagit bort det..

Permalänk

Någon som vet vad som menas med 1080p+?

Sitter och väntar på en 1440p skärm och skulle vara ganska surt om inte detta spelet stödjer 1440p.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Förbokat, ska bli kul att kunna spela med kompisar utan att behöva gå igenom allt jävla besvär med Hamachi/Gameranger/Voobly/Tunngle etc.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ninotramp:

Någon som vet vad som menas med 1080p+?

Sitter och väntar på en 1440p skärm och skulle vara ganska surt om inte detta spelet stödjer 1440p.

Räkna med att det kommer klara i stort sett alla upplösningar som används.

Permalänk
Avstängd

Årets mest givna spelköp!

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av kaya:

Årets mest givna spelköp!

true that!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

För er som är intresserade

Riktigt grymt att dom släpper HD versionen kommer nog locka till sig gammla spelare

För er som vill tjuvstarta!

Jag är en old school Aoe gamer spelar det faktist fortfarande idag. för er nybörjare rekomenderas gameranger och er som vill ha en ritkigt utmaning kan ni köra på voobly

www.voobly.com där kör riktiga experter. Finns tävlingar upp emot 5000 dollar om man är riktig duktig!

Är någon intresserrad av en tourial i DM på voobly adda mig på voobly : Buk_Lau

Mer än glad att det finns ett stort intresse för spelet.

http://www.youtube.com/watch?v=mEg_jEynXxs

Permalänk
Skrivet av Buk_Lau:

Riktigt grymt att dom släpper HD versionen kommer nog locka till sig gammla spelare

För er som vill tjuvstarta!

Jag är en old school Aoe gamer spelar det faktist fortfarande idag. för er nybörjare rekomenderas gameranger och er som vill ha en ritkigt utmaning kan ni köra på voobly

www.voobly.com där kör riktiga experter. Finns tävlingar upp emot 5000 dollar om man är riktig duktig!

Är någon intresserrad av en tourial i DM på voobly adda mig på voobly : Buk_Lau

Mer än glad att det finns ett stort intresse för spelet.

http://www.youtube.com/watch?v=mEg_jEynXxs

Roligt med folk på swec som är duktiga på AoE. Brukar du mest spela DM? Eller vad är populärast? Custom maps? Regicide?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Roligt med folk på swec som är duktiga på AoE. Brukar du mest spela DM? Eller vad är populärast? Custom maps? Regicide?

Jag kör mesta dels DM fin lobby med riktigt sköna människor oftast samma aktiva spelare. RM och CS är väl de som är mest populära. DM låter enkelt men är svårare och mer intensivt då allt går riktigt fort. Vänder man blicken för 5 sekunder kan det innebära att du är körd. DM players är väll för dom som vill ha mest action. Vi har kört top Rm vs top dm players både dm och Rm slut resultatet säger sig själv Dm players är allmänt bättre. På voobly finns över 3k aktiva players inne varje dag. Team game går att hitta i vilken mode och Map som helst dygnet runt på mindre än 5 minuter. Sög till om du vill ha en toriul. Svenskar brukat kära RM och CS är väll 1 av 2 bättre svenska dm players som är aktiv idag på voobly

Permalänk
Medlem

Ska bli kul med fungerande multiplayer. Senaste gången jag testade en VPN fick jag 200ms i ping på alla games, förstörde upplevelsen lite:P

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av osmig:

Ska bli kul med fungerande multiplayer. Senaste gången jag testade en VPN fick jag 200ms i ping på alla games, förstörde upplevelsen lite:P

Www.voobly.com prova där. Laggers blir oftast kickade. Sällan jag spelar med lagg på voobly

Permalänk
Medlem

Garanterat köp, kommer ihåg när man satt och körde detta

Permalänk
Skrivet av Buk_Lau:

Www.voobly.com prova där. Laggers blir oftast kickade. Sällan jag spelar med lagg på voobly

Grejen är den att originalspelet har ett inbyggt delay på 200ms, oavsett uppkoppling, för att göra det mer jämnt för personer som hade 28,8Kbps uppkoppling 1999.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bassefrom:

Grejen är den att originalspelet har ett inbyggt delay på 200ms, oavsett uppkoppling, för att göra det mer jämnt för personer som hade 28,8Kbps uppkoppling 1999.

Nja majoriteten som jag kör på med i voobly ligger på ca 100-200 ping. Vet inte hur det är på gamerangers med voobly har modifierad age of empires dom har även gjort en "forgotten empires" med 4 nya civi och uppdates samt 250 population från 200. På voobly kör man oftast standard.

Jag spelar par gånger i månaden helt säker att dom flesta ligger under 200 ping ilafall på DM bland experter.

Permalänk
Skrivet av Buk_Lau:

Nja majoriteten som jag kör på med i voobly ligger på ca 100-200 ping. Vet inte hur det är på gamerangers med voobly har modifierad age of empires dom har även gjort en "forgotten empires" med 4 nya civi och uppdates samt 250 population från 200. På voobly kör man oftast standard.

Jag spelar par gånger i månaden helt säker att dom flesta ligger under 200 ping ilafall på DM bland experter.

Jo jag vet, spelar också en del Forgotten Empires men 200ms delay är något som alltid har funnits. Hidden Path hade en livestream med aoe2 HD där de sa att de försöker ta bort det. Lite surt att Microsoft har slarvat bort de flesta verktyg och program de använde för att göra spelet från första början.

Delay och ping är inte samma sak. Du kan ha 4 ping, men även uppleva en liten delay. I singleplayer finns inte den här fördröjningen, vilket kan göra att spelet känns lite snabbare

Permalänk
Medlem

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bassefrom:

Grejen är den att originalspelet har ett inbyggt delay på 200ms, oavsett uppkoppling, för att göra det mer jämnt för personer som hade 28,8Kbps uppkoppling 1999.

Det största problemet är att om en person laggar så laggar alla. Så en stabil uppkoppling är viktigast. Är så i alla andra spel med som kör multiplayer utan en central server, men just på den vpn jag körde på så fanns det alltid någon med dålig uppkoppling.
http://www.gamasutra.com/view/feature/3094/1500_archers_on_a_... (intressant artikel om AoE1&2s nätverkspelande)
Tänker ändå troligen vänta tills AoE2 HD kommer ut innan jag börjar köra igen, blir nice om det skalar bra upp till 2560x1440