Permalänk

Bra VPS

Hej!

Någon som vet en bra VPS som levererar unlimited bandwich och att det är skapligt billigt för 16gb ram. Jag vill inte ha några fantasi priser runt 5000 kr eller i den klassen ni vet vad jag menar. Spelar ingen roll varitfrån VPS´en kommer i landet. Man ska kunna skapa databaser och öppna portar och sådant.

Visa signatur

Processor: Intel® Core i7-2600K Processor 3,4 ghz|ModerKort: Asus P8P67 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II |Hårdisk (SSD): Corsair force SSD 120 GB |Minne: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL10 |Nätagg: Corsair TX V2 750W PSU |Hårddisk: Western Digital Caviar® Green 2TB |Cassi: Cooler Master HAF X Big Tower Svart | VattenKylning: Corsair H70 CORE Hydro Series CPU Kylare

Permalänk
Medlem
Skrivet av derschlangeman:

Hej!

Någon som vet en bra VPS som levererar unlimited bandwich och att det är skapligt billigt för 16gb ram. Jag vill inte ha några fantasi priser runt 5000 kr eller i den klassen ni vet vad jag menar. Spelar ingen roll varitfrån VPS´en kommer i landet. Man ska kunna skapa databaser och öppna portar och sådant.

vad ska du göra som kräver 16 gb? brukar bli ganska dyrt vid dom mängderna

Permalänk

Hyra ut andra serverar..

Visa signatur

Processor: Intel® Core i7-2600K Processor 3,4 ghz|ModerKort: Asus P8P67 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II |Hårdisk (SSD): Corsair force SSD 120 GB |Minne: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL10 |Nätagg: Corsair TX V2 750W PSU |Hårddisk: Western Digital Caviar® Green 2TB |Cassi: Cooler Master HAF X Big Tower Svart | VattenKylning: Corsair H70 CORE Hydro Series CPU Kylare

Permalänk
Medlem
Skrivet av derschlangeman:

Hyra ut andra serverar..

varför inte bara skaffa ett reseller konto?

Permalänk
Medlem
Skrivet av derschlangeman:

Hej!

Någon som vet en bra VPS som levererar unlimited bandwich och att det är skapligt billigt för 16gb ram. Jag vill inte ha några fantasi priser runt 5000 kr eller i den klassen ni vet vad jag menar. Spelar ingen roll varitfrån VPS´en kommer i landet. Man ska kunna skapa databaser och öppna portar och sådant.

Unmetered bandbredd och 16GB för mindre än 5000:- är i *många fall* fantasipriser.
Men en av de bättre priser på dedikerade servrar är från http://www.ovh.co.uk/dedicated_servers/kimsufi.xml där du kan komma undan med priser lägre än det om du inte pumpar för mycket bandbredd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av derschlangeman:

Hyra ut andra serverar..

Du är helt jälva rökt här.

För det första så kommer en VPS med 16GB att kosta pengar, speciellt med Unmetered bandbredd

Sedan så kommer de flesta leverantörer inte tillåta dig att sälja vidare kapaciteten och du riskerar att bli nerstängd.

För att inte tala om att du kommer att behöva ett vettigt betalningssystem.

Jag kanske låter hård, men det är en hård branch och att tjäna några pengar på uthyrning med 16GB RAM är inte särskilt troligt. Att du dessutom ens överväger att leta efter en "billig" leverantör som erbjuder unlimited bandbredd flaggar för att du inte har någon koll på hur marknaden set ut idag öht.

Permalänk

Hittade flera men obegränsad trafik

CPU: Xeon E3-1230v2 8 x 3.7GHz
RAM: 32 GB
HDD: 1TB 7.2K
Uppkloppling: 100 Mbps
Pris i månaden: $149.99

Hittade annars en stark men "billig" server.

Spec:
CPU: Xeon E5-2620 24 x 2.5GHz
RAM: 192 GB
HDD: 16 x 1TB 7.2K
Trafik i månaden: 50 TB
Uppkoppling: 1 Gbps
Pris i månaden: $899.99

Visa signatur

bitcloud | Som en webbyrå, fast bättre

Permalänk

Vänta lite nu, så du ska hyra ut servrar hostade på en VPS? Du inser att en VPS delar resurser med kanske 15-20 andra VPS instanser på samma nod så att det du säljer blir alltså utrymme delat av dina kunder som du delar med andra kunder på din VPS leverantör.

Hade du tänkt skänka bort servrarna eller? Du kan knappast be folk hosta upp cash för något sådant.

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk

ja, du gör nog bäst i att bara skita i din idé ärligt talat. Satsa på återförsäljning istället.