Permalänk
Medlem

Garanti rootad HTC?

Tjena!

Jag har en HTC One X och den har ett litet problem för tillfället. Det är nämligen som så att min själva skärm har börjat knaka när man trycker lite på den, det verkar som den har börjat lossna från själva skalet så det blir glapp. Iallfall, jag har hört och läst när jag låste upp min bootloader på mobilen att garantin kommer att försvinna, men det jag undrar är ifall garantin också försvinner för sådant som omöjligt kan ha orsakats av en upplåst bootloader, jag menar då fysiska hårdvarumissar. Och i detta fallet så kan ju min upplåsta bootloader omöjligt ha påverkat detta, haha

Någon som har varit i samma situation eller har lite erfarenhet angående detta?
Tack!

EDIT: När jag ändå skriver om HTC så kan jag ju också passa på och fråga hur HTC:s verkstad lagar mobiler. Alltså är det på ett liknande sätt som Apple har? Att man får en utseendemässigt ny mobil eller lagar HTC bara det som behövs på den?

Permalänk
Hedersmedlem

Vad jag har hört brukar inte verkstaden bry sig om mjukvaran om det inte finns någon risk att felet orsakats av mjukvara. Men rent tekniskt tror jag att du har sumpat din garanti.

Går det inte att låsa bootloadern igen? Det går på min Nexus S.

Permalänk

Bara att flasha in stock ROM. Pröva denna guiden: http://theunlockr.com/2012/10/22/how-to-unroot-the-htc-one-x/

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Vad jag har hört brukar inte verkstaden bry sig om mjukvaran om det inte finns någon risk att felet orsakats av mjukvara. Men rent tekniskt tror jag att du har sumpat din garanti.

Går det inte att låsa bootloadern igen? Det går på min Nexus S.

Skrivet av Rickard11:

Bara att flasha in stock ROM. Pröva denna guiden: http://theunlockr.com/2012/10/22/how-to-unroot-the-htc-one-x/

Tack så mycket! Visste inte att det gick att låsa bootloadern igen utan spår, men det verkar ju vara enkelt fixat då.

Då blir det till att låsa mobilen igen då och se ifall de godkänner knarret i skärmen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Bara att flasha in stock ROM. Pröva denna guiden: http://theunlockr.com/2012/10/22/how-to-unroot-the-htc-one-x/

Ursäkta för dubbelpost!
Men jag följde din guide du gjorde för ett tag sedan nu och jag lyckades låsa den! Dock så står det inte "locked" i bootloadern som det gjorde när jag fick det, utan endast "relocked".

Läste lite på om detta gick och ändra, men tyvärr gjorde det inte det. Men jag prövade ändå att skicka in den så vi får se vad de gör åt det! Lämnade dessutom också in den för det kända Wifi-problemet som min mobil hade drabbats av (märkte det för några dagar sen bara).

Kan uppdatera här i tråden vad de gör åt det ifall det kanske dyker upp någon nyfiken person som också ligger eller kommer att hamna i samma scenario.
En sak som ökade mina odds på att få den lagad är att den skickades till Deltaservice i Malmö, TACK Elgiganten i lilla Trelleborg för att ni inte stöttar Anovo!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RellVek:

Ursäkta för dubbelpost!
Men jag följde din guide du gjorde för ett tag sedan nu och jag lyckades låsa den! Dock så står det inte "locked" i bootloadern som det gjorde när jag fick det, utan endast "relocked".

Läste lite på om detta gick och ändra, men tyvärr gjorde det inte det. Men jag prövade ändå att skicka in den så vi får se vad de gör åt det! Lämnade dessutom också in den för det kända Wifi-problemet som min mobil hade drabbats av (märkte det för några dagar sen bara).

Kan uppdatera här i tråden vad de gör åt det ifall det kanske dyker upp någon nyfiken person som också ligger eller kommer att hamna i samma scenario.
En sak som ökade mina odds på att få den lagad är att den skickades till Deltaservice i Malmö, TACK Elgiganten i lilla Trelleborg för att ni inte stöttar Anovo!

Går inte att läsa boatloader så att det inte syns så att säga.
Utan har man läst upp den så kan man alltid se det.
Om dom börjar bråka att den är rootad så stå på dig.
Dock kan du få lite problem, läste att htc skulle bli hårdare med garanti ärenden då dom fick in ofantliga mängder doa och garantiärenden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Går inte att läsa boatloader så att det inte syns så att säga.
Utan har man läst upp den så kan man alltid se det.
Om dom börjar bråka att den är rootad så stå på dig.
Dock kan du få lite problem, läste att htc skulle bli hårdare med garanti ärenden då dom fick in ofantliga mängder doa och garantiärenden.

Skickades från m.sweclockers.com

Oj får hoppas att de är schyssta då!
Jag känner dock chefen för Samsung- & Nokia- avdelningen så han borde nog kunna gå till de som lagar HTC där och hjälpa mig hoppas jag!

Permalänk
Medlem

en liten fråga ... fick du s-off eller stod det s-on på din telefon
själv så försöker jag få min one s rotad men jag får den inte att hamna i s-off

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av bryggarn:

en liten fråga ... fick du s-off eller stod det s-on på din telefon
själv så försöker jag få min one s rotad men jag får den inte att hamna i s-off

Lite sent svar men jag har helt lyckats missa att du skrivit, bättre ifall du citerar mig!
Men min är och har alltid varit S-ON.