Permalänk
Medlem

En snabbfråga till er som har svart bälte i tangentbord:
Idag har jag ett logitech wave, helt okej, vet däremot att det finns bättre alternativ på marknaden.
Kör idag steelseries sensei raw rubberized med tillhörande musmatta. Jag är inte Steelseriesfrälst, men såg denna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1600401
Får också olika input om det är lågprofil eller inte..? Är det ett bra alternativ?

Lågprofil är inte intressant. Vill ha det i första hand för att skriva, i tredje hand för gaming, så det vore skönt med någon form av multimediaknappar (ej ett krav).

Ursäktar mig i förväg om det finns liknande trådar innan. Och ja, jag har läst den första klistrade tråden om tangentbord men novis som man är så var det en djungel tyckte jag.

Några alternativ? Peng: max 1500kr

Visa signatur

Roses are red, My name's Dave, This poem makes no sense, Microwave.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dattuz:

En snabbfråga till er som har svart bälte i tangentbord:
Idag har jag ett logitech wave, helt okej, vet däremot att det finns bättre alternativ på marknaden.
Kör idag steelseries sensei raw rubberized med tillhörande musmatta. Jag är inte Steelseriesfrälst, men såg denna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1600401
Får också olika input om det är lågprofil eller inte..? Är det ett bra alternativ?

Lågprofil är inte intressant. Vill ha det i första hand för att skriva, i tredje hand för gaming, så det vore skönt med någon form av multimediaknappar (ej ett krav).

Ursäktar mig i förväg om det finns liknande trådar innan. Och ja, jag har läst den första klistrade tråden om tangentbord men novis som man är så var det en djungel tyckte jag.

Några alternativ? Peng: max 1500kr

Det du länkade är inget med mekaniska brytare, bara så du vet.
Men för 1500 så hade jag kikat på ett Ducky tangentbord iaf. Alt så kan du ju även kika på Cooler master QFR.
http://www.inet.se/produkt/6101698/cooler-master-storm-quick-...
Ett tangentbord med mycket gedigen känsla och kvalité.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Det du länkade är inget med mekaniska brytare, bara så du vet.
Men för 1500 så hade jag kikat på ett Ducky tangentbord iaf. Alt så kan du ju även kika på Cooler master QFR.
http://www.inet.se/produkt/6101698/cooler-master-storm-quick-...
Ett tangentbord med mycket gedigen känsla och kvalité.

Tack för svaret!
Nej det var nån "dome switch", vad är skillnaden?
Röda eller bruna brytare (eller vad det heter..) då?

Visa signatur

Roses are red, My name's Dave, This poem makes no sense, Microwave.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dattuz:

Tack för svaret!
Nej det var nån "dome switch", vad är skillnaden?
Röda eller bruna brytare (eller vad det heter..) då?

Brytare är något väldigt personligt, vissa gillar röda, andra bruna/blåa/svarta te x
Så mitt tips är att du provar olika, vilket tyvärr inte är det lättaste :/ Få butiker som har dom nämligen.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Brytare är något väldigt personligt, vissa gillar röda, andra bruna/blåa/svarta te x
Så mitt tips är att du provar olika, vilket tyvärr inte är det lättaste :/ Få butiker som har dom nämligen.

Jag har läst en massa nu och har kommit fram till att det lutar åt bruna eller röda.

Bruna: För att jag skriver mycket mer än vad jag spelar, spelar kanske en gång i veckan. Har fått för mig att det är mer "känsla" i de bruna.

Röda: för att du inte har något "klick" kanske för att de är MYCKET tystare? Vissa tycker att de är skönare att skriva på, men det verkar som att det är folk som inte trycker ner tangenterna så hårt som föredrar dem.

Jag tycker jag trycker ganska hårt, så jag lutar åt bruna eftersom jag är ute efter den där "känslan" när jag skriver.

Rätta mig om jag har fel i det jag har skrivit ovan.

Visa signatur

Roses are red, My name's Dave, This poem makes no sense, Microwave.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av SuperBerra:

Menar du som din Ducky/Apple remake eller pratar vi helt från scratch? Finns det info om det att gräva upp någonstans i denna långa tråden eller kan du före oss vidare? Detta låter ju väldigt intressant.

Googla på Phantom keyboard, LZ keyboard eller GH60 så har du lite att läsa om. Men det kostar ju ganska många rikstaler för att få ett komplett tangentbord.

Permalänk

Någon som vet om det går att byta brytare på ett ducky shine 2 och ett Qpad mk-80?

Permalänk
Medlem

Huttala: Hur är kvaliten på stabilisatorna osv på Corsairs mekaniska?
Jag är 99% säker på jag kommer köpa det nya Corsair K70 då det är grymt sexigt, och passar alla mina "behov"

Men har inte koll på hur bygget är.
Idag har jag ett Mk-50 så inte direkt någon höjdare på stabilisator etc, men är K serien samma "junk" eller bättre?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Nivity:

Huttala: Hur är kvaliten på stabilisatorna osv på Corsairs mekaniska?
Jag är 99% säker på jag kommer köpa det nya Corsair K70 då det är grymt sexigt, och passar alla mina "behov"

Men har inte koll på hur bygget är.
Idag har jag ett Mk-50 så inte direkt någon höjdare på stabilisator etc, men är K serien samma "junk" eller bättre?

Det jag vet är att K60 kändes och såg stabilt ut när jag hade ett sånt hemma en snabbis. Jag plockade isär det och kolla PCBn, sen plocka jag ju såklart alla caps och granskade lite.

Det satt Cherry stabilisatorer på det tangentbordet, PCBn var bra byggd och capsen vet jag inte riktigt vad jag ska säga om då jag inte använde dom alls, utan bytte ut alla utom dom som hade rubberdome switchar.

Med andra ord, är det som K60 var så är det en bra bräda.
Är själv sugen på att köpa en bara för att den är så j*vla snygg.

Permalänk
Medlem

Precis köpt mitt första mekaniska tangentbord.
Ville bara fråga varför några av brytarna sitter på andra hållet än vad de andra gör.
Bild:

Dold text

De är de ända brytarna på mitt tangentbord som jag har sett gör det, spelar säkert ingen roll men jag blev nyfiken på ifall det fanns någon anledning till det ^^

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av bjoen:

Precis köpt mitt första mekaniska tangentbord.
Ville bara fråga varför några av brytarna sitter på andra hållet än vad de andra gör.
Bild:

De är de ända brytarna på mitt tangentbord som jag har sett gör det, spelar säkert ingen roll men jag blev nyfiken på ifall det fanns någon anledning till det ^^

Antagligen så sitter det en kontroller eller liknande under där, och för att kunna dra ledbanorna var man tvungen att vända på switchen.
Vad är det för tangentbord ? Ett Noppo Choc mini ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Antagligen så sitter det en kontroller eller liknande under där, och för att kunna dra ledbanorna var man tvungen att vända på switchen.
Vad är det för tangentbord ? Ett Noppo Choc mini ?

Filco Majestouch 2 TKL

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av bjoen:

Filco Majestouch 2 TKL

Okej, då är det inte kontrollern som är i vägen, utan antagligen är det bara så för att ledbanorna helt enkelt inte får plats annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Det jag vet är att K60 kändes och såg stabilt ut när jag hade ett sånt hemma en snabbis. Jag plockade isär det och kolla PCBn, sen plocka jag ju såklart alla caps och granskade lite.

Det satt Cherry stabilisatorer på det tangentbordet, PCBn var bra byggd och capsen vet jag inte riktigt vad jag ska säga om då jag inte använde dom alls, utan bytte ut alla utom dom som hade rubberdome switchar.

Med andra ord, är det som K60 var så är det en bra bräda.
Är själv sugen på att köpa en bara för att den är så j*vla snygg.

Ovanligt att höra något positivt om K60 när de flesta verkar såga det totalt. Men hur tycker du kvalitén står sig mot Ducky g2pro/shine2, filco majestouch2, zowie celeritas? Det ligger ju ändå på en annan prisnivå än de andra. Sen kommer ju K70 med pris däremellan, med sina mediakontroller, backlight och stöd borde det bli väldigt intressant alternativ om kvalitén är på rätt nivå.

En annan sak jag undrar över är om du vet något om http://elitekeyboards.com/products.php?sub=access,slpads&pid=sl120_cf

Ser inget om tjocklek eller material. Tänker på att gummi borde torka ut såsom O-ringar (rubber) från WASD. Fast de kanske håller väldigt länge ändå?

Ps. Cred till en bra tråd.

Visa signatur

PC1: i5 3570k - GTX670 - Crucial m4 256GB - 16GB HyperX - Define R4 - MSI Z77A-G43 - XFX 550W - 2TB+1TB WD Kringsutrustning: 24" Asus 144hz VG248QE | Corsair Vengence K60 | Zowie EC1 | Razer Blackshark | Logitech G930 PC2: i7 2600k, 8GB HyperX, Crucial m4 128GB, Gigabyte H67A-UD3H-B3, 1TB HDD, DVD, Corsair 550W, NZXT **Säljes** GTX670 3v. | Benq 24" 120hz *NY* | Corsair K60 & Steelseries tangentbord | Audics 5.1 Högtalare

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av blz-:

Ovanligt att höra något positivt om K60 när de flesta verkar såga det totalt. Men hur tycker du kvalitén står sig mot Ducky g2pro/shine2, filco majestouch2, zowie celeritas? Det ligger ju ändå på en annan prisnivå än de andra. Sen kommer ju K70 med pris däremellan, med sina mediakontroller, backlight och stöd borde det bli väldigt intressant alternativ om kvalitén är på rätt nivå.

En annan sak jag undrar över är om du vet något om http://elitekeyboards.com/products.php?sub=access,slpads&pid=sl120_cf

Ser inget om tjocklek eller material. Tänker på att gummi borde torka ut såsom O-ringar (rubber) från WASD. Fast de kanske håller väldigt länge ändå?

Ps. Cred till en bra tråd.

Soft landing pads har jag båda varianterna av hemma, de är ingen hit. De förkortar slaglängden rätt mycket på tangenterna och gör att det blir väldigt konstig känsla när man bottnar tangenterna. Jag klarade inte av dem alls iaf. Sen hur länge de håller vet jag inte, men de kommer nog hålla längre än du har ditt tangentbord iaf.

K60 är ett bra tangentbord, förrutom att Corsair var mindre smarta och slängde in rubber domes på vissa tangenter, det är just detta alla klagar på. Annars så tycker jag tangentbordet verkade robust, även om jag bara hade det hemma någon vecka före jag gav det vidare till en kompis.

Sen hur bra det håller i längden vet jag inte, men tittar man på kretskortet (vilket jag gjort) så ser det stabilt ut, och stabilisatorerna är Cherry och med andra ord nästan oförstörbara, så det ser onekligen bra ut för Corsair om K75 rättar till alla fel K60 hade och behåller samma byggkvalité.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Soft landing pads har jag båda varianterna av hemma, de är ingen hit. De förkortar slaglängden rätt mycket på tangenterna och gör att det blir väldigt konstig känsla när man bottnar tangenterna. Jag klarade inte av dem alls iaf. Sen hur länge de håller vet jag inte, men de kommer nog hålla längre än du har ditt tangentbord iaf.

K60 är ett bra tangentbord, förrutom att Corsair var mindre smarta och slängde in rubber domes på vissa tangenter, det är just detta alla klagar på. Annars så tycker jag tangentbordet verkade robust, även om jag bara hade det hemma någon vecka före jag gav det vidare till en kompis.

Sen hur bra det håller i längden vet jag inte, men tittar man på kretskortet (vilket jag gjort) så ser det stabilt ut, och stabilisatorerna är Cherry och med andra ord nästan oförstörbara, så det ser onekligen bra ut för Corsair om K75 rättar till alla fel K60 hade och behåller samma byggkvalité.

Men hur tycker du Corsair står sig mot ducky och de andra i högre prisklassen, med tanke på allt k70 har så får man ju jämföra det med ett shine+stöd vilket är bra mycket dyrare. Största nackdelen med Corsair är väl att de enbart kommer med röda switchar vad jag vet

Visa signatur

PC1: i5 3570k - GTX670 - Crucial m4 256GB - 16GB HyperX - Define R4 - MSI Z77A-G43 - XFX 550W - 2TB+1TB WD Kringsutrustning: 24" Asus 144hz VG248QE | Corsair Vengence K60 | Zowie EC1 | Razer Blackshark | Logitech G930 PC2: i7 2600k, 8GB HyperX, Crucial m4 128GB, Gigabyte H67A-UD3H-B3, 1TB HDD, DVD, Corsair 550W, NZXT **Säljes** GTX670 3v. | Benq 24" 120hz *NY* | Corsair K60 & Steelseries tangentbord | Audics 5.1 Högtalare

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av blz-:

Men hur tycker du Corsair står sig mot ducky och de andra i högre prisklassen, med tanke på allt k70 har så får man ju jämföra det med ett shine+stöd vilket är bra mycket dyrare. Största nackdelen med Corsair är väl att de enbart kommer med röda switchar vad jag vet

Det kan jag inte svara på då jag inte gjort någon vidare djup insikt i hur K70 ser ut. Eftersom jag inte äger ett. Men skulle tro att Ducky och Filco är stråt vassare med tanke på att det är crém de la crém.

Och att man får med ett stöd till K70 gör nog ingen direkt skillnad då det verkar vara riktigt kort och därmed bara ser snyggt ut utan att göra någon praktisk nytta, ungefär som Qpad's handledsstöd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Det kan jag inte svara på då jag inte gjort någon vidare djup insikt i hur K70 ser ut. Eftersom jag inte äger ett. Men skulle tro att Ducky och Filco är stråt vassare med tanke på att det är crém de la crém.

Och att man får med ett stöd till K70 gör nog ingen direkt skillnad då det verkar vara riktigt kort och därmed bara ser snyggt ut utan att göra någon praktisk nytta, ungefär som Qpad's handledsstöd.

Qpads stöd är helt perfekt för min handsättning iaf.

Nu sitter jag dock på mitt gamla X4, dom sketna plastpiggarna på Qpad stödet gick av och kan ej använda det utan det stödet (har små händer, mekaniska är så sjukt höga så utan stöd kan jag inte använda det bekvämt. (Vägrar betala 8 euro+8euro frakt) för ett nytt när det är så dålig kvalite med plastpiggar.

Så som jag ser det så ser K70 stödet perfekt ut, som jag ser det så "hänger" man på det, dvs inga små sketna plastpiggar som går sönder och gör det värdelöst.

K70 verkar vara det perfekta keyboardet för mig,
Handlovsstöd som är helt perfekt (vill ej ha långt utan samma bred som qpads är perfekt), tåligare stöd.
F-Knapparna är närmare 1234 etc (dom flesta mekaniska har ett sjukt avstånd till F-knapparna vilket är värdelöst för mig med mindre händer, X4 är perfekt
Dedikerad ljud knapp, avskyr o sänka höja med modifiers+F.
Sjukligt snyggt <3

Har inte hittat något annat mekaniskt som fyller alla mina ändamål, jag vill ha stöd fast på keyboardet så att säga, vill ej ha "löst" då jag flyttar position på mitt keyboard ofta.

Nu är det ju dock rätt mycket dyrare, gav 500 spänn för mitt mk-50, k70 1200.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Qpads stöd är helt perfekt för min handsättning iaf.

Nu sitter jag dock på mitt gamla X4, dom sketna plastpiggarna på Qpad stödet gick av och kan ej använda det utan det stödet (har små händer, mekaniska är så sjukt höga så utan stöd kan jag inte använda det bekvämt. (Vägrar betala 8 euro+8euro frakt) för ett nytt när det är så dålig kvalite med plastpiggar.

Så som jag ser det så ser K70 stödet perfekt ut, som jag ser det så "hänger" man på det, dvs inga små sketna plastpiggar som går sönder och gör det värdelöst.

K70 verkar vara det perfekta keyboardet för mig,
Handlovsstöd som är helt perfekt (vill ej ha långt utan samma bred som qpads är perfekt), tåligare stöd.
F-Knapparna är närmare 1234 etc (dom flesta mekaniska har ett sjukt avstånd till F-knapparna vilket är värdelöst för mig med mindre händer, X4 är perfekt
Dedikerad ljud knapp, avskyr o sänka höja med modifiers+F.
Sjukligt snyggt <3

Har inte hittat något annat mekaniskt som fyller alla mina ändamål, jag vill ha stöd fast på keyboardet så att säga, vill ej ha "löst" då jag flyttar position på mitt keyboard ofta.

Nu är det ju dock rätt mycket dyrare, gav 500 spänn för mitt mk-50, k70 1200.

Men man får mycket för de pengarna, dedikerade mediaknappar, volymhjul, knappindividuellt inställbar bakgrundsbelysning med olika presets, win-lock knapp på framsidan inställlet för Dip switch på undersidan. Största nackdelen jag ser är väl att man inte kan välja brytare om man föredrar annat än röd.

Visa signatur

PC1: i5 3570k - GTX670 - Crucial m4 256GB - 16GB HyperX - Define R4 - MSI Z77A-G43 - XFX 550W - 2TB+1TB WD Kringsutrustning: 24" Asus 144hz VG248QE | Corsair Vengence K60 | Zowie EC1 | Razer Blackshark | Logitech G930 PC2: i7 2600k, 8GB HyperX, Crucial m4 128GB, Gigabyte H67A-UD3H-B3, 1TB HDD, DVD, Corsair 550W, NZXT **Säljes** GTX670 3v. | Benq 24" 120hz *NY* | Corsair K60 & Steelseries tangentbord | Audics 5.1 Högtalare

Permalänk
Medlem

Finns det o-ringar i Sverige nu för tiden att köpa? Skulle vilja köpa 50A så jag får bort clack(bottom out-ljudet) och så jag inte behöver trycka ner knapp(arna) lika långt..

EDIT: vet att jag kan köpa från wasdkeyboards.com t.ex., men tar sån jäkla tid från USA :/

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av lambdaN:

Finns det o-ringar i Sverige nu för tiden att köpa? Skulle vilja köpa 50A så jag får bort clack(bottom out-ljudet) och så jag inte behöver trycka ner knapp(arna) lika långt..

EDIT: vet att jag kan köpa från wasdkeyboards.com t.ex., men tar sån jäkla tid från USA :/

Det går ganska snabbt från dem, tar drygt en vecka.
Personligen vet jag inte någon annan stans man kan köpa dessa ringar, har kollat runt på diverse firmor men de verkar bara ha så att man kan köpa enstaka o-ringar, och ska man ha många blir det snabbt riktigt dyrt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Det går ganska snabbt från dem, tar drygt en vecka.
Personligen vet jag inte någon annan stans man kan köpa dessa ringar, har kollat runt på diverse firmor men de verkar bara ha så att man kan köpa enstaka o-ringar, och ska man ha många blir det snabbt riktigt dyrt.

Aha, nå då får det väl bli därifrån då. Behöver köpa en sån där key puller också så antar att det är lika att göra två flugor i en smäll.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Jag köpte dessa oringar till mitt quick fire rapid, rödabrytare.
http://www.ebay.com/itm/170997791109?ssPageName=STRK:MEWNX:IT...
Det är fortfarande inte tyst men mycket mindre clack ljud på dom vanliga tangenterna, gav inte lika mycket på enter och space. Jämförde slaglängden och det var väldigt liten skillnad, märks inte när man skriver. Jag föredrar helt klart med oringar, skriver ganska löst men bottnar fortfarande och jag störde mig rätt mycket på ljudet.
Kommer inte ihåg leveranstid men kanske en vecka eller två, så inte alls farligt.

Edit, ifall ebay länken försvinner så sök på dessa termer Oring, wacky rigging, senko. Det är till fiske och ringarna verkar av bra kvalitet.

Permalänk
Medlem

Jag har forstfarande inte köpt något nytt tangentbord och har kolat på bland annat QPAD MK-85.
Från vad jag sett verkar det vara ett top notch tangentbord?
Har du testat ett och kan kanske ge lite synpunkter?

Visa signatur

| 3700X | B450 Mortar Max | 2070 Super | AX860 | GL850 & UL650 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molo:

Jag har forstfarande inte köpt något nytt tangentbord och har kolat på bland annat QPAD MK-85.
Från vad jag sett verkar det vara ett top notch tangentbord?
Har du testat ett och kan kanske ge lite synpunkter?

Verkligen inte top notch. Kolla på Ducky istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Verkligen inte top notch. Kolla på Ducky istället.

Jasså?
Efter att ha kollat på SweC's recension samt läst på Inet så lät det verkligen bra, men det kanske egentligen inte är så?
Är medveten om Ducky's men är ute efter ett handlovsstöd som följer med då jag inte har lust att göra en egen sådan dära "träbit".
Vad är det som är så dåligt på det då?

Visa signatur

| 3700X | B450 Mortar Max | 2070 Super | AX860 | GL850 & UL650 |

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Molo:

Jasså?
Efter att ha kollat på SweC's recension samt läst på Inet så lät det verkligen bra, men det kanske egentligen inte är så?
Är medveten om Ducky's men är ute efter ett handlovsstöd som följer med då jag inte har lust att göra en egen sådan dära "träbit".
Vad är det som är så dåligt på det då?

Ducky har egna handledsstöd i läder som man kan köpa om du inte är händig nog/har orken att få en träbit snygg.

MK-85 håller inte, OEMen Qpad använder sig av är ökänd för att vara den sämsta på marknaden då de snålar in på precis allt utom just cherry switcharna.
SweC har gett tangentbordet bra betyg för att det känns bra så länge det fungerar, men de har även missat en hel del i sina recensioner och det beror nog på att man inte kan vara bra på allt. De borde verkligen se över deras tangentbordsrecensioner och kanske tillsätta någon lite mer insatt i ämnet som recensent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Ducky har egna handledsstöd i läder som man kan köpa om du inte är händig nog/har orken att få en träbit snygg.

MK-85 håller inte, OEMen Qpad använder sig av är ökänd för att vara den sämsta på marknaden då de snålar in på precis allt utom just cherry switcharna.
SweC har gett tangentbordet bra betyg för att det känns bra så länge det fungerar, men de har även missat en hel del i sina recensioner och det beror nog på att man inte kan vara bra på allt. De borde verkligen se över deras tangentbordsrecensioner och kanske tillsätta någon lite mer insatt i ämnet som recensent.

Ja sweclockers är bra på mycket, men tillbehörsdelen är inte en man ska gå helt efter.
Möss är samma, alla möss med stora nackdelar får utmärkt för dom går inte in på djupet och testar jittering, acceleration, tar upp sensorns för/nackdelar, maxspeed osv.

Det finns ju dock andra ställen att ta reda på sådant som är, men man ska aldrig gå 100% efter 1 sidas omdöme, speciellt när man vet att dom kanske inte går så pass djupgående inom X kategori.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Ducky har egna handledsstöd i läder som man kan köpa om du inte är händig nog/har orken att få en träbit snygg.

MK-85 håller inte, OEMen Qpad använder sig av är ökänd för att vara den sämsta på marknaden då de snålar in på precis allt utom just cherry switcharna.
SweC har gett tangentbordet bra betyg för att det känns bra så länge det fungerar, men de har även missat en hel del i sina recensioner och det beror nog på att man inte kan vara bra på allt. De borde verkligen se över deras tangentbordsrecensioner och kanske tillsätta någon lite mer insatt i ämnet som recensent.

Oj då, det lät ju inte bra!
Problemet är att jag vill att handlovsstödet ska sitta fast i tangentbordet och gärna vara i plast.
Tänkte även vänta på nya K95 (som jag sagt innan) men jag tvekar på att jag kommer ha användning av någon macro knapp, framförallt inte alla!

Varför kan inte det perfekta tangentbordet existerara

Visa signatur

| 3700X | B450 Mortar Max | 2070 Super | AX860 | GL850 & UL650 |

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Molo:

Oj då, det lät ju inte bra!
Problemet är att jag vill att handlovsstödet ska sitta fast i tangentbordet och gärna vara i plast.
Tänkte även vänta på nya K95 (som jag sagt innan) men jag tvekar på att jag kommer ha användning av någon macro knapp, framförallt inte alla!

Varför kan inte det perfekta tangentbordet existerara

Om du är intresserad av K95 så kommer ju K75 komma ut också, då har du handledsstöd. Sen är det ju snyggt som få andra tangentbord och kvalitén vet vi ju inte hur den är än, men man kan ju hoppas på att de använder samma OEM som senast, då kommer det nog bli bra.