Permalänk
Hedersmedlem

hmm du är inte ensam angående postutkörningen. har nämligen inte fått mitt paket än fast än det har varit i malmö i snart 1 dygn, men i detta väder och samt nu i juletid så får man ha lite tålamod, dock hoppas jag själv att paketet anländer innan fredag då jag på lördag åker till göteborg...

fick sms om att mitt paket hade skickats med posten men fanns inte när man sökte på Kolli-id när jag sedan kollade 6 timmar senare så fanns den registrerad. så även det kan ta lite tid.

så att den anländer ett par dagar senare en normal leveranstid är helt normalt särskilt nu till jul.

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derbi_QuiZ:

Men då ska man få ett meddelande om det, står klart och tydligt 1-2 arbetsdagar i emailet och på deras hemsida så står det att man ska beställa senast den 20 eller den 19 "om man bor norr om sundsvall" så är det sista chansen att köpa en JULKLAPP och de brukar man få den 24 och inte efter...

Jag hoppas verkligen det, så här står det på min försändelse. Om CDON meddelat att de skickat det så förmodar jag även att de har gjort det. Jag ska ändå ner till postombudet imorgon och titta.

Uppdatering: Paketet har nu börjat röra på sig och befinner sig tydligen i tomteboda :/ Kanske möjligt att CDON samlar ihop och skickar större försändelser nu när det är juletider.

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har (för någon månad sedan) själv haft problem med en beställning från CDON. Jag fick ett ID av dem, och det fungerade inte alls.
I säkert en vecka gick jag och frågade dem på uthämtningsstället om de inte kunde hitta paketet med den informationen jag hade.

Till slut så löste det sig, när det kom fram att CDON hade skickat mig kolli-id för returbrev istället, dvs om jag hade valt att returnera den enligt återköp.
Vad säger informationen du fick gällande det här?

Permalänk
Skrivet av Manett:

Beställde också headsetet den 12e. Hämtade ut de idag. Hade dock Sms avi så det kanske tar ännu längre för dig?

Jag har också sms avi men allt har skickats till min mammas email som det står på. alltså att paketet har blivit skickat mm. efter att jag kontaktade dem igår och kommenterade att jag inte fick infon till mig så ändrade de så jag fick det till min mobil ist för min mamma.

Skrivet av To33e:

hmm du är inte ensam angående postutkörningen. har nämligen inte fått mitt paket än fast än det har varit i malmö i snart 1 dygn, men i detta väder och samt nu i juletid så får man ha lite tålamod, dock hoppas jag själv att paketet anländer innan fredag då jag på lördag åker till göteborg...

fick sms om att mitt paket hade skickats med posten men fanns inte när man sökte på Kolli-id när jag sedan kollade 6 timmar senare så fanns den registrerad. så även det kan ta lite tid.

så att den anländer ett par dagar senare en normal leveranstid är helt normalt särskilt nu till jul.

Jag tittade efter mitt paket flera dagar efter att det skulle ha skickats, alltså det skickades i torsdags och jag kollade i måndags/tisdags men det fanns inte med men efter jag kontaktade cdon så fanns det registrerat och jag kunde se vart brevet befan sig.

Skrivet av Tigerhamster:

Hej!

Jag har (för någon månad sedan) själv haft problem med en beställning från CDON. Jag fick ett ID av dem, och det fungerade inte alls.
I säkert en vecka gick jag och frågade dem på uthämtningsstället om de inte kunde hitta paketet med den informationen jag hade.

Till slut så löste det sig, när det kom fram att CDON hade skickat mig kolli-id för returbrev istället, dvs om jag hade valt att returnera den enligt återköp.
Vad säger informationen du fick gällande det här?

för mig så säger det inte speciellt mycket då det nu har kommit fram att mitt andra paket som de skickade efter att jag hade kontaktat dem finns som skickad och befinner sig i malmö just nu.

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem

Mekk, jag beställde Siberia V2 igår på komplett för 590 pix, vad kostade det på cdon, nu blev jag nyfiken eftersom många verkar ha beställt

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divil:

Jag hoppas verkligen det, så här står det på min försändelse. Om CDON meddelat att de skickat det så förmodar jag även att de har gjort det. Jag ska ändå ner till postombudet imorgon och titta.
http://img805.imageshack.us/img805/8329/captureztz.jpg

Uppdatering: Paketet har nu börjat röra på sig och befinner sig tydligen i tomteboda :/ Kanske möjligt att CDON samlar ihop och skickar större försändelser nu när det är juletider.

Enligt den bild du bifogar så har paketet inte ens lämnats in till posten från Cdon. De har däremot bokat frakten och du har fått paket-id på den bokade frakten.
Företag som cdon får hämtning varje dag från posten där de hämtar upp försändelser, det verkar i cdon´s fall vara andra saker i kedjan som tar en jääääkla tid. Upplevde samma seghet när jag beställde där tidigare.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Skrivet av HCP:

Mekk, jag beställde Siberia V2 igår på komplett för 590 pix, vad kostade det på cdon, nu blev jag nyfiken eftersom många verkar ha beställt

När jag köpte siberia v2 från cdon så gick det på 278 kr med rätt kampanjkod men just nu så går det på otroliga 769 kr!!! innan så gick det på runt 590 som du köpte din för. alltså vilken ökning på pris

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem

Samma för mig gällande v2 av lurarna, skickades 12, har inte sett skymten av dem. Var nere och snackade med lokala utlämningskontoret och de kan inte se att paketet kommit fram.

Pratat med CDon igen och och de skickar ut ett par nya lurar, får väl se om det kommer fram.

känns som att det är något skumt här, även om Posten slår rekord och de skickat det som brev så är det för många som drabbats av precis samma sak.....

Permalänk
Avstängd

Haha jag har faktiskt lite av samma problem ser jag nu, beställd en julklapp den 17 och fick ett skickat mail den 18 med kollinummer, dock står det inget mera än "Elektronisk förhandsinformation mottagen 18 December 2012"

Så frågan är ju vad cdon håller på med...

Permalänk
Medlem

extrainstatta tomtenissar som har dålig koll på hur posten fungerar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Haha jag har faktiskt lite av samma problem ser jag nu, beställd en julklapp den 17 och fick ett skickat mail den 18 med kollinummer, dock står det inget mera än "Elektronisk förhandsinformation mottagen 18 December 2012"

Så frågan är ju vad cdon håller på med...

Riktigt illa om de inte lyckats få den till posten på 3 dagar...
Blir nog en mellandagspresent, riktigt dåligt hanterat.

Edit: Kikade på min egen order från Komplett, även den ser lite skum ut.
Kan vara så att postens system är lite segt med att uppdatera.

20 dec kl 09:35 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen
20 dec kl 07:29 Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren
19 dec kl 22:43 Örebro, Passerat terminal
19 dec kl 21:57 Örebro, Sorterad

Den elektroniska förhandsinformationen kan ju omöjligt ha kommit efter paketet sorterats, då hade de ju aldrig kunnat sortera det utan information vart det ska ta vägen

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Enligt den bild du bifogar så har paketet inte ens lämnats in till posten från Cdon.

Även om den enda statusuppdatering försändelsen har är "Elektronisk förhandsinformation mottagen" innebär det inte att försändelsen ej är skickad utan att det helt enkelt inte finns någon uppdaterad status efter att adresslappen skrivits ut.
Om detta beror på att försändelsen ej skickats, att Posten missat att scanna den, att Postens system slöar till eller någon annan orsak är omöjligt att avgöra.
Det är inte det minsta ovanligt att försändelsen inte ändrar status förrän eller till och med ett bra tag efter den anländer till utlämningsstället.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Som EDI-kund (som de flesta företag som skickar paket är) kan man boka upp och få paket-id innan paketet ens är inlämnat hos posten.
Det är nog därför du inte kunnat söka på det inledningsvis.

Tänk på att posten har väldigt mycket att göra nu, så de är förseningar på det mesta som har med dem att göra.
De är ju inte direkt effektiva på en vanlig vardag mitt i sommaren heller.

Varför gnälla på posten? Jag tycker utan tvekan att posten är den bästa aktören inom transport i Sverige. Extremt sällan ett paket tar längre tid än ett dygn att skicka. Och jag har aldrig varit med om att posten skadat paket heller. Annat kan man säga om UPS, värre paketmisshandlare får man leta efter.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Även om den enda statusuppdatering försändelsen har är "Elektronisk förhandsinformation mottagen" innebär det inte att försändelsen ej är skickad utan att det helt enkelt inte finns någon uppdaterad status efter att adresslappen skrivits ut.
Om detta beror på att försändelsen ej skickats, att Posten missat att scanna den, att Postens system slöar till eller någon annan orsak är omöjligt att avgöra.
Det är inte det minsta ovanligt att försändelsen inte ändrar status förrän eller till och med ett bra tag efter den anländer till utlämningsstället.

Jojo, men 3 dagar har jag aldrig någonsin sett. Vi skickar 1500 paket om året ungefär och jag har alltid sett paketen efter en timme eller två.
De som klistrat in sina sökresultat här har ju fått infon för 3-4-5 dagar sedan.

I detta fallet är det ju Cdon som är supersega på att få paketet till posten, inte posten som sölar.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Skrivet av Hutter:

Samma för mig gällande v2 av lurarna, skickades 12, har inte sett skymten av dem. Var nere och snackade med lokala utlämningskontoret och de kan inte se att paketet kommit fram.

Pratat med CDon igen och och de skickar ut ett par nya lurar, får väl se om det kommer fram.

känns som att det är något skumt här, även om Posten slår rekord och de skickat det som brev så är det för många som drabbats av precis samma sak.....

otroligt konstigt att så otroligt många som har köpt siberia hörlurarna den 12 inte har fått dem än :/ iaf så ska jag använda ångerrätten och köpa ett par http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=659565 otroligt mycket bättre pris och butik. det kommer ju skickas som ett paket och inte som ett brev!

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem

Jag har också beställt de lurarna för det otroligt fina priset, precis som du stod det att det postades den 13e, men den dök aldrig upp på postens hemsida förrän i förrgår då den var i malmö. Fick precis ett sms avi att hämta ut det.

Tror helt enkelt att headsetet tog slut och att de inte hade något att skicka förrän i måndags, alternativt att posten prioriterade julpaket / inte hade tid för headsetet.

Permalänk
Avstängd

haha detta kan bli komiskt, dom lovar leverans innan jul och nu har dom bara 1 dag på sig, beställde den 17..
(Beställde 2 saker i ordern och den ena står som "postad" och den andra som "packas)

Nu har förövrigt postens paketsök lagt ner helt: "500-Intern serverfel"

EDIT: När vi ändå pratar posten, har hört att dom skall leverera lördag innan jul också, stämmer det ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

haha detta kan bli komiskt, dom lovar leverans innan jul och nu har dom bara 1 dag på sig, beställde den 17..
(Beställde 2 saker i ordern och den ena står som "postad" och den andra som "packas)

Nu har förövrigt postens paketsök lagt ner helt: "500-Intern serverfel"

EDIT: När vi ändå pratar posten, har hört att dom skall leverera lördag innan jul också, stämmer det ?

http://www.posten.se/tracktrace/TrackConsignments_do.jsp?

Funkar, deras startsida som verkar brakat

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Jojo, men 3 dagar har jag aldrig någonsin sett. Vi skickar 1500 paket om året ungefär och jag har alltid sett paketen efter en timme eller två.
De som klistrat in sina sökresultat här har ju fått infon för 3-4-5 dagar sedan.

I detta fallet är det ju Cdon som är supersega på att få paketet till posten, inte posten som sölar.

Nja, jag beställde från cdon 13/12 och kunde hämta mitt paket i Tisdags (18/12) men trots det så stog det så sent som på tisdagsmorgonen bara Elektronisk förhandsinformation mottagen när jag kollade upp status. Så skulle tro att det strular lite hos posten just nu.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Om ni funderar på varför posten eventuellt kan krångla just nu: http://www.svd.se/naringsliv/paketrekord-pa-posten_7767960.sv...
Inte mer än 427 000 paket på en dag.
~17 800 paket/h
~296 paket/min
~5 paket/s

Permalänk
Avstängd

Helt ärligt, nu har det hänt grejor men med fel paket...

* Beställde den 17 två saker från cdon.

* Vara 1 "skickades" den 18 och fick mail med kolli-id.
Status på posten.se "18 dec kl 10:51 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen"

* Vara 2 skickades den 20 och fick mail med kolli-id
Status på posten.se "20 dec kl 18:47 Göteborg, Inlämnad till Posten"

Så vara 2 får jag förmodligen idag medan Vara 1 som påstås ha skickats den 18 inte ens har lämnat cdons lokaler.

En julklapp man får ge i efterhand trots att den beställdes i god tid innan.

Professionellt !

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Så vara 2 får jag förmodligen idag medan Vara 1 som påstås ha skickats den 18 inte ens har lämnat cdons lokaler.

En julklapp man får ge i efterhand trots att den beställdes i god tid innan.

Professionellt !

Huruvida vara 1 lämnat CDONs lokaler vet du inte, se ovan förklaring av "elektronisk förhandsinformation mottagen" och att beställa något med i allra bästa fall tre arbetsdagars marginal dagarna före jul kan inte ens i den mest positiva av världar kallas "i god tid".

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Avstängd

Lovar man vilt och brett att man kan beställa fram till den 20 och få leverans innan jul så jo skulle vilja påstå att det är rätt god tid.

Permalänk

CDON suger fet pung. SCAM Varning

Beställde ett Nintendo 3DS XL + tillbehör av dem den 17:e december. Allt vara i lager enligt hemsidan och enligt orderstatusen skickades allt påföljande arbetsdag. Fick minneskortet med brev efter två dagar, resten kom några dagar efter jul. Skrev ett långt jävla mail till deras kundsupport och förklarade läget, tackade för att ungarna inte fick sitt efterlängtade spel efter jul + att jag överhuvudtaget ALDRIG mera kommer beställa något från dem igen när de behandlar sina kunder på det sättet.

De svarade att Nintendot var slut i lager... *suck* vilka jävla tomtar alltså! Inte en ursäkt, ingen förklaring till varför deras hemsidas lagersaldo suger balle, ingen promokod på nästa köp... ingenting!!!

FUCK OFF CDON.se. Ni SUGER fett. Jag kommer ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG någonsin beställa något av er igen. Tacka vet jag dustinhome eller OC.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerozam:

CDON suger fet pung. SCAM Varning

Beställde ett Nintendo 3DS XL + tillbehör av dem den 17:e december. Allt vara i lager enligt hemsidan och enligt orderstatusen skickades allt påföljande arbetsdag. Fick minneskortet med brev efter två dagar, resten kom några dagar efter jul. Skrev ett långt jävla mail till deras kundsupport och förklarade läget, tackade för att ungarna inte fick sitt efterlängtade spel efter jul + att jag överhuvudtaget ALDRIG mera kommer beställa något från dem igen när de behandlar sina kunder på det sättet.

De svarade att Nintendot var slut i lager... *suck* vilka jävla tomtar alltså! Inte en ursäkt, ingen förklaring till varför deras hemsidas lagersaldo suger balle, ingen promokod på nästa köp... ingenting!!!

FUCK OFF CDON.se. Ni SUGER fett. Jag kommer ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG någonsin beställa något av er igen. Tacka vet jag dustinhome eller OC.nu

OC.nu är nog den bästa och seriöstaste aktören just nu

Permalänk
Avstängd

Cdon är lustiga, ibland så har de okej till bra kundservice, ibland så kan de vara extremt dryga. Att de sedan inte har telefonsupport och ett kasst affärsystem, gör ju inte saken bättre för slutkunden. Beror nog på vem som sköter ärendet i fråga skulle jag säga.

Permalänk
Skrivet av Az1337:

Cdon är lustiga, ibland så har de okej till bra kundservice, ibland så kan de vara extremt dryga. Att de sedan inte har telefonsupport och ett kasst affärsystem, gör ju inte saken bättre för slutkunden. Beror nog på vem som sköter ärendet i fråga skulle jag säga.

Kasst affärssystem var ordet.

Att inte ha lagersaldot direkt kopplat till hemsidan är ehandelns ABC's stora no-no.