Permalänk

Lurad av CDON?

Hejsan förra veckan i onsdags (12/12/12) så beställde jag ett par Siberia V2, med beställningen så betalade jag varan redan från hemmet och fick ett email om att det hade fått in beställningen och den (13/12/12) så fick jag ett email om att det var skickat med ett brev id 1x1x1x1x1x. väntade hela helgen i väntan på brevet och det kom inget brev på måndagen så jag gick in på emailet och tittade upp brev-idet för att se vart brevet befann sig men kom upp att det inte existerade. tyckte att det var otroligt konstigt så jag pratade med cdons kundsupport som är som den är och enligt dem så fick jag inget svar om brev-idet men de sa att jag skulle prata med mitt postombud för att se om det hade kommit in.

på tisdagen så gjorde jag som de sa och pratade med mitt postombud men de hade inte fått in något brev eller paket med det brev-id som jag fick. kontaktade deras support igen och fick sitta i 2 timmar i kö och den första tjejen som jag pratade med skickade vidare mig till en annan som inte svarade så efter 15 min så kom jag tillbaka till tjejen. hon skickade mig vidare en gång till och fick vänta i yttligare 15 min men denna gång så kom jag lyckligtvis fram. Han sa till mig att posten troligtvis hade tappat bort paketet och att han inte kunde hjälpa mig med ärendet och hänvisade mig vidare till email supporten. skrev som det var till dem och fick ett välldigt snabbt svar och på samma gång så fick jag ett sms om att mitt paket har blivit skickat, alltså skickat för andra gången.

I emailet så står det att paketet har brev-id: 1x1x1x1x1x. alltså precis samma som paketet innan och nu så går det att se vart brevet befinner sig och igår när paketet blev skickat så kom det till posten i malmö. fick inget paket idag från cdon fastän det redan fanns hos posten i malmö igår.

varför jag känner att jagf har blivit lurad är för att det är samma id på paketen och att det blev skickat igår och inte den 13 som jag fick mail på.

kan man fortfarande använda samma id på två olika brev? jag tycker att det känns som att de har lurat mig genom att inte skicka brevet till mig som jag antar att de inte har gjort. är det olagligt att göra så?

ursäkta om det är stavfel eller om det finns meningar som inte går att förstå

(har sett minst en till som har haft samma problem som mig med samma vara samt dag.)

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem

Samma ID på 2 paket? Skumt....

Har aldrig hört nånting sånt förut.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Som EDI-kund (som de flesta företag som skickar paket är) kan man boka upp och få paket-id innan paketet ens är inlämnat hos posten.
Det är nog därför du inte kunnat söka på det inledningsvis.

Tänk på att posten har väldigt mycket att göra nu, så de är förseningar på det mesta som har med dem att göra.
De är ju inte direkt effektiva på en vanlig vardag mitt i sommaren heller.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Skrivet av HCP:

Som EDI-kund (som de flesta företag som skickar paket är) kan man boka upp och få paket-id innan paketet ens är inlämnat hos posten.
Det är nog därför du inte kunnat söka på det inledningsvis.

Tänk på att posten har väldigt mycket att göra nu, så de är förseningar på det mesta som har med dem att göra.
De är ju inte direkt effektiva på en vanlig vardag mitt i sommaren heller.

det jag tänkte på var mest att de "tappade" bort brevet innan det kom till postens sortering i malmö som också är i samma stad.

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derbi_QuiZ:

det jag tänkte på var mest att de "tappade" bort brevet innan det kom till postens sortering i malmö som också är i samma stad.

De som svarar i supporten lär inte kunna ge dig mer svar än de ser på sin skärm och drar kanske konstiga slutsatser till vad som verkligen hänt, mest för att ha något att säga till dig så du avvaktar en stund till.
De har (ingen har) möjlighet att gå runt och leta efter ett brev så nära inpå avsändningsdatumet. Om det inte registrerats hos posten efter 2-3 arbetsdagar börjar de nog leta, men nu ser du ju brevet.
Förmodligen fick du säkert bara samma mail igen utsänt som tidigare, brevet hade halkat ur säcken på väg dit eller ramlat av bandet, u name it.
Kan vara vad som helst.

Att återanvända samma kolli-id igen är inga problem, sålänge det första aldrig registrerats på posten.
Bara printa ut fraktlappen igen och slänga på nytt paket

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Jag skulle kunna tänka mig att det är som HCP säger, att de har bokat frakten först och då får du ett kolli-id men sedan dröjt med att skicka det tills nu, kanske att de hade ett parti hörlurar på väg in men inte i lager direkt. Jag brukar få ett mejl med kolli-id varje gång jag handlar och senare brukar jag få sms från posten att de har tagit emot paketet, oftast samma dag dock :/

Permalänk
Medlem

Det hände för mig att det tog flera dagar innan jag kunde se vart mitt brev var även när jag hade id. På postens hemsida stog det att det inte fanns något brev med mitt id, men det ändrades efter ungefär 3 dagar. Cdon är på ett sätt för snabba med att meddela att paketet är postat, även om det kanske stämmer.

Gissar att 1x1x1x1x1x står för att du inte vill berätta ditt brevs id? Annars är det nog något som är fel, men troligen inte ett borttappat paket.

EDIT: Brev / Paket, samma sak

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Derbi_QuiZ:

I emailet så står det att paketet har brev-id: 1x1x1x1x1x. alltså precis samma som paketet innan och nu så går det att se vart brevet befinner sig och igår när paketet blev skickat så kom det till posten i malmö. fick inget paket idag från cdon fastän det redan fanns hos posten i malmö igår.

Om du vaktar brevlådan imorgon så får du nog säkert en "Du har ett brev att hämta, brevet är för stort för att delas ut"

Permalänk
Medlem

Samma sak för mig. Har fått notis om att de skickat paketet, men dock inga spår av det genom kolli-id. Inga sms eller post-avi så ska ner till utlämningsstället imorgon och se om det ligger på hyllan trots allt.

Permalänk
Skrivet av HCP:

De som svarar i supporten lär inte kunna ge dig mer svar än de ser på sin skärm och drar kanske konstiga slutsatser till vad som verkligen hänt, mest för att ha något att säga till dig så du avvaktar en stund till.
De har (ingen har) möjlighet att gå runt och leta efter ett brev så nära inpå avsändningsdatumet. Om det inte registrerats hos posten efter 2-3 arbetsdagar börjar de nog leta, men nu ser du ju brevet.
Förmodligen fick du säkert bara samma mail igen utsänt som tidigare, brevet hade halkat ur säcken på väg dit eller ramlat av bandet, u name it.
Kan vara vad som helst.

Att återanvända samma kolli-id igen är inga problem, sålänge det första aldrig registrerats på posten.
Bara printa ut fraktlappen igen och slänga på nytt paket

Okej tack så mycket för svar hoppas att det är så som du säger men jag tycker att det inte är speciellt snällt av dem att inte berätta vad som har hänt. förstår att de har mycket att göra och så men de får ett minus för kundtjänsten som var otroligt seg och inte svarade på mina frågor.

får se imorn om brevet kommer

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem

Intressant. Jag fick inget ID alls, bara ett sms från posten om att det är påväg. Men på cdons tracking står det "varorna packas".

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Beställ aldrig från CDON juletid. Har själv fått falska orderbekräftelser, dålig leveranstid och fel prylar.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Exakt samma sak hände mig med dessa hörlurarna. Visade sig i slutändan att paketet skickats som brev men var för stort för postlådan varpå posten tog det till mitt vanliga utlämningsställe. Ingen notifierade mig, utan när jag kontaktade CDON så bad de mig kolla med utlämningsstället, och där låg det

Permalänk
Medlem

Mer eller mindre alla stora butiker förbokar frakten. Nästan alla försändelser jag fått så har jag kunnat se kolli-id rätt snabbt men står typ bara "hämtning bokad" eller liknande.
Och eftersom det är dagarna innan jul så har nog hela handelsbranschen röven full. Har aldrig haft problem med CDON tidigare (beställt för några tusen so far) så skulle inte tro att dem skulle blåsa dig på en femhunka.

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derbi_QuiZ:

Hejsan förra veckan i onsdags (12/12/12) så beställde jag ett par Siberia V2, med beställningen så betalade jag varan redan från hemmet och fick ett email om att det hade fått in beställningen och den (13/12/12) så fick jag ett email om att det var skickat med ett brev id 1x1x1x1x1x. väntade hela helgen i väntan på brevet och det kom inget brev på måndagen så jag gick in på emailet och tittade upp brev-idet för att se vart brevet befann sig men kom upp att det inte existerade. tyckte att det var otroligt konstigt så jag pratade med cdons kundsupport som är som den är och enligt dem så fick jag inget svar om brev-idet men de sa att jag skulle prata med mitt postombud för att se om det hade kommit in.

på tisdagen så gjorde jag som de sa och pratade med mitt postombud men de hade inte fått in något brev eller paket med det brev-id som jag fick. kontaktade deras support igen och fick sitta i 2 timmar i kö och den första tjejen som jag pratade med skickade vidare mig till en annan som inte svarade så efter 15 min så kom jag tillbaka till tjejen. hon skickade mig vidare en gång till och fick vänta i yttligare 15 min men denna gång så kom jag lyckligtvis fram. Han sa till mig att posten troligtvis hade tappat bort paketet och att han inte kunde hjälpa mig med ärendet och hänvisade mig vidare till email supporten. skrev som det var till dem och fick ett välldigt snabbt svar och på samma gång så fick jag ett sms om att mitt paket har blivit skickat, alltså skickat för andra gången.

I emailet så står det att paketet har brev-id: 1x1x1x1x1x. alltså precis samma som paketet innan och nu så går det att se vart brevet befinner sig och igår när paketet blev skickat så kom det till posten i malmö. fick inget paket idag från cdon fastän det redan fanns hos posten i malmö igår.

varför jag känner att jagf har blivit lurad är för att det är samma id på paketen och att det blev skickat igår och inte den 13 som jag fick mail på.

kan man fortfarande använda samma id på två olika brev? jag tycker att det känns som att de har lurat mig genom att inte skicka brevet till mig som jag antar att de inte har gjort. är det olagligt att göra så?

ursäkta om det är stavfel eller om det finns meningar som inte går att förstå

(har sett minst en till som har haft samma problem som mig med samma vara samt dag.)

Skrivet av Divil:

Samma sak för mig. Har fått notis om att de skickat paketet, men dock inga spår av det genom kolli-id. Inga sms eller post-avi så ska ner till utlämningsstället imorgon och se om det ligger på hyllan trots allt.

Liknande för mig :/

Gick först till CDON vilket bad mig kontakta posten då de redan skickat paketet 12-12-12. Posten säger att CDON inte har skickat utan bara skickat över förberedande PDF till posten.

Drog precis iväg ett svar om detta till CDON.

Permalänk

jo men nu är det så att det inte är säkert att det är posten som har slarvat bort paketet. det första paketet kom inte äns fram till postens sortering i malmö men detta gjorde det.

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem

Jag har varit med om att man måste gå in på posten.se och klistra in ID:t där. Om man trycker på en länk typ "spåra paket" eller liknande, så kan det komma upp att det inte existerar.

Permalänk
Skrivet av björklövare:

Cdon påstår de skickat varorna direkt för du inte ska kunna avbeställa ordern..

Beställ av seriösa företag istället.. Allt för många som är förbannade på cdon

så är det samma sak när det gäller om paketet inte har kommit fram? alltså efter att man har kontaktat dem att paketet inte har kommit fram så säger de att man ska vänta i 16 dagar. är det för att man inte ska kunna avboka? tycker iaf att det är riktigt dåligt gjort av dem och kommer troligtvis inte köpa någe mer av dem om inte priset är otroligt bra. märkte dock nu att de har höjt priset från 590 till 790 och det är otroligt mycket enligt mig då jag köpte mina för 278 kr och det är med frakt :/

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Skrivet av voro12:

Jag har varit med om att man måste gå in på posten.se och klistra in ID:t där. Om man trycker på en länk typ "spåra paket" eller liknande, så kan det komma upp att det inte existerar.

jo har gått in på postens hemsida för att leta efter paketet men det fanns inte i register men när jag hade fått sms och så för andra gången så existerade paketet.

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derbi_QuiZ:

jo men nu är det så att det inte är säkert att det är posten som har slarvat bort paketet. det första paketet kom inte äns fram till postens sortering i malmö men detta gjorde det.

Kan ju vara en plockare som glömde det på bänken och det kom inte med postsäcken förrän efter helgen.
Det är lättare att skylla på posten, då är det ju inte "deras" fel
Men sen kan det såklart vara så att posten klantar sig, är inte första gången isåfall.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Skrivet av Burain:

Det hände för mig att det tog flera dagar innan jag kunde se vart mitt brev var även när jag hade id. På postens hemsida stog det att det inte fanns något brev med mitt id, men det ändrades efter ungefär 3 dagar. Cdon är på ett sätt för snabba med att meddela att paketet är postat, även om det kanske stämmer.

Gissar att 1x1x1x1x1x står för att du inte vill berätta ditt brevs id? Annars är det nog något som är fel, men troligen inte ett borttappat paket.

EDIT: Brev / Paket, samma sak

jadå ändrade bara för att inte skriva just mitt id som jag har bara för ifall men det konstiga är att jag kunde se allt efter att jag kontaktat cdon och efter att jag hade fått en notis om att de hade skickat paket nr.2. står också att paketet kom in igår "18/12/12" i malmö då. troligtvis så får jag paketet imorn men tycker att en vecka är otroligt lång tid fastän det är kaos hos posten just nu. gillar verkligen inte när företag ljuger.

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Inaktiv

har varit med om samma situation, beror inte på cdon, utan posten. den skickas som vanlig brev, och när brevbäraren kommer fram och kan inte sticka in den genom dörren eller lägga den i brevlådan åker man in med den, och försöker 2 ggr till. lyckas dem inte överlämna den ppl, så lämnas den till en postombud och pappers avi skickas ut stället. så jag rekommenderar att du ringer din lokala postkontor, de som delar ut din post.

Edit: ena gången tog det 12 dagar innan pappers avi dök upp. nästa tillfälle var jag hemma när bäraren försökte sticka in nåt i dörren, efter lite småprat kom det fram att han försökt överlämna den 2 ggr tidigare.

Permalänk
Skrivet av HCP:

Kan ju vara en plockare som glömde det på bänken och det kom inte med postsäcken förrän efter helgen.
Det är lättare att skylla på posten, då är det ju inte "deras" fel
Men sen kan det såklart vara så att posten klantar sig, är inte första gången isåfall.

lite dagis nivå på det hela med att skylla på någon annan, kan ju dock vara posten men jag tror att det har nått med cdon att göra. kan gå på det om det är ett paket men nu när det är fler som skriver om samma sak och inom samma dag och produkt så tycker jag att det är otroligt konstigt. kan det vara så att de inte hade tillräkligt många inne man hade några påväg men ville inte säga det så de fejkade att de hade skickat varan?

spekulerar dock lite om hur det kan vara men är ju alltid konstigt om en sak händer flera gånger.

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Skrivet av anon160366:

har varit med om samma situation, beror inte på cdon, utan posten. den skickas som vanlig brev, och när brevbäraren kommer fram och kan inte sticka in den genom dörren eller lägga den i brevlådan åker man in med den, och försöker 2 ggr till. lyckas dem inte överlämna den ppl, så lämnas den till en postombud och pappers avi skickas ut stället. så jag rekommenderar att du ringer din lokala postkontor, de som delar ut din post.

Har redan ringt till mitt närmaste postombud och de kunde inte se om brevet fanns där eller någon annan stans. eller menar du det stora som jag har i min stad? men borde inte alla paket finnas i just en databas så alla postombud kan se vart det befinner sig?

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Skrivet av Derbi_QuiZ:

Hejsan förra veckan i onsdags (12/12/12) så beställde jag ett par Siberia V2, med beställningen så betalade jag varan redan från hemmet och fick ett email om att det hade fått in beställningen och den (13/12/12) så fick jag ett email om att det var skickat med ett brev id 1x1x1x1x1x. väntade hela helgen i väntan på brevet och det kom inget brev på måndagen så jag gick in på emailet och tittade upp brev-idet för att se vart brevet befann sig men kom upp att det inte existerade. tyckte att det var otroligt konstigt så jag pratade med cdons kundsupport som är som den är och enligt dem så fick jag inget svar om brev-idet men de sa att jag skulle prata med mitt postombud för att se om det hade kommit in.

på tisdagen så gjorde jag som de sa och pratade med mitt postombud men de hade inte fått in något brev eller paket med det brev-id som jag fick. kontaktade deras support igen och fick sitta i 2 timmar i kö och den första tjejen som jag pratade med skickade vidare mig till en annan som inte svarade så efter 15 min så kom jag tillbaka till tjejen. hon skickade mig vidare en gång till och fick vänta i yttligare 15 min men denna gång så kom jag lyckligtvis fram. Han sa till mig att posten troligtvis hade tappat bort paketet och att han inte kunde hjälpa mig med ärendet och hänvisade mig vidare till email supporten. skrev som det var till dem och fick ett välldigt snabbt svar och på samma gång så fick jag ett sms om att mitt paket har blivit skickat, alltså skickat för andra gången.

I emailet så står det att paketet har brev-id: 1x1x1x1x1x. alltså precis samma som paketet innan och nu så går det att se vart brevet befinner sig och igår när paketet blev skickat så kom det till posten i malmö. fick inget paket idag från cdon fastän det redan fanns hos posten i malmö igår.

varför jag känner att jagf har blivit lurad är för att det är samma id på paketen och att det blev skickat igår och inte den 13 som jag fick mail på.

kan man fortfarande använda samma id på två olika brev? jag tycker att det känns som att de har lurat mig genom att inte skicka brevet till mig som jag antar att de inte har gjort. är det olagligt att göra så?

ursäkta om det är stavfel eller om det finns meningar som inte går att förstå

(har sett minst en till som har haft samma problem som mig med samma vara samt dag.)

Skrivet av Divil:

Samma sak för mig. Har fått notis om att de skickat paketet, men dock inga spår av det genom kolli-id. Inga sms eller post-avi så ska ner till utlämningsstället imorgon och se om det ligger på hyllan trots allt.

Köpte också ett par siberia v2 när de hade super rabatten förra veckan, fick sms från posten att det gick att hämta ut idag.

Permalänk
Skrivet av Derbi_QuiZ:

Hejsan förra veckan i onsdags (12/12/12) så beställde jag ett par Siberia V2, med beställningen så betalade jag varan redan från hemmet och fick ett email om att det hade fått in beställningen och den (13/12/12) så fick jag ett email om att det var skickat med ett brev id 1x1x1x1x1x. väntade hela helgen i väntan på brevet och det kom inget brev på måndagen så jag gick in på emailet och tittade upp brev-idet för att se vart brevet befann sig men kom upp att det inte existerade. tyckte att det var otroligt konstigt så jag pratade med cdons kundsupport som är som den är och enligt dem så fick jag inget svar om brev-idet men de sa att jag skulle prata med mitt postombud för att se om det hade kommit in.

på tisdagen så gjorde jag som de sa och pratade med mitt postombud men de hade inte fått in något brev eller paket med det brev-id som jag fick. kontaktade deras support igen och fick sitta i 2 timmar i kö och den första tjejen som jag pratade med skickade vidare mig till en annan som inte svarade så efter 15 min så kom jag tillbaka till tjejen. hon skickade mig vidare en gång till och fick vänta i yttligare 15 min men denna gång så kom jag lyckligtvis fram. Han sa till mig att posten troligtvis hade tappat bort paketet och att han inte kunde hjälpa mig med ärendet och hänvisade mig vidare till email supporten. skrev som det var till dem och fick ett välldigt snabbt svar och på samma gång så fick jag ett sms om att mitt paket har blivit skickat, alltså skickat för andra gången.

I emailet så står det att paketet har brev-id: 1x1x1x1x1x. alltså precis samma som paketet innan och nu så går det att se vart brevet befinner sig och igår när paketet blev skickat så kom det till posten i malmö. fick inget paket idag från cdon fastän det redan fanns hos posten i malmö igår.

varför jag känner att jagf har blivit lurad är för att det är samma id på paketen och att det blev skickat igår och inte den 13 som jag fick mail på.

kan man fortfarande använda samma id på två olika brev? jag tycker att det känns som att de har lurat mig genom att inte skicka brevet till mig som jag antar att de inte har gjort. är det olagligt att göra så?

ursäkta om det är stavfel eller om det finns meningar som inte går att förstå

(har sett minst en till som har haft samma problem som mig med samma vara samt dag.)

Ingen fel på CDON juletid som nån annan sa här. Då har vissa otur! Men nu som du vet så har dom flesta internetföretagen ett satt datum för leverans så du har säkert beställt efter det datumet så ditt paket kommer säkert efter jul!

Ta det lungt

Permalänk
Skrivet av Volvo744GL:

Ingen fel på CDON juletid som nån annan sa här. Då har vissa otur! Men nu som du vet så har dom flesta internetföretagen ett satt datum för leverans så du har säkert beställt efter det datumet så ditt paket kommer säkert efter jul!

Ta det lungt

LEVERANS INNAN JUL ska det så vid satt leverans tid

Permalänk
Skrivet av Volvo744GL:

Ingen fel på CDON juletid som nån annan sa här. Då har vissa otur! Men nu som du vet så har dom flesta internetföretagen ett satt datum för leverans så du har säkert beställt efter det datumet så ditt paket kommer säkert efter jul!

Ta det lungt

Men då ska man få ett meddelande om det, står klart och tydligt 1-2 arbetsdagar i emailet och på deras hemsida så står det att man ska beställa senast den 20 eller den 19 "om man bor norr om sundsvall" så är det sista chansen att köpa en JULKLAPP och de brukar man få den 24 och inte efter...

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem

Beställde också headsetet den 12e. Hämtade ut de idag. Hade dock Sms avi så det kanske tar ännu längre för dig?

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz