Hur har Gw2 utvecklats den senaste tiden?

Permalänk
Medlem

Hur har Gw2 utvecklats den senaste tiden?

Senast jag lirade va i höstas, har gått genom lite patcher sedan dess men kan inte få någon helhet i new content. Hur ser det ut, finns det något mer att "sträva" efter nu för tiden, något mer än pvp att göra i maxlevel, är sugen på att komma tillbaka

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Medlem
Skrivet av WiZzard:

Senast jag lirade va i höstas, har gått genom lite patcher sedan dess men kan inte få någon helhet i new content. Hur ser det ut, finns det något mer att "sträva" efter nu för tiden, något mer än pvp att göra i maxlevel, är sugen på att komma tillbaka

*Fractals är inpatchade, det är skalbara instanser där du klättrar upp i olika levels. Varje level består av 3st mini-dungeons från en pool av 9 och avslutas med en större bossfight. Varje mini-dungeon har också en boss eller annat större mekanik i sig. För att progressa långt krävs agony resistance (AR) som du får genom bland annat fractals och dailies. AR återfinns på s.k ascended-gear vilket är snäppet över exotic.

*WvW får fler möjligheter till progression i patchen som släpps den 26:e mars, det har bland annat pratats om ett ranksystem. Dessutom verkar de ha fixat cullingproblemen på ett bra sett. (Återstår dock att se om det funkar)

*I sPvP har det släpps två nya kartor och möjlighet att spela tournaments team v team i 2-pool på en ny karta, Spirit Watch. Qualifyingpoints liksom tournamenttickets är borttagna och tournaments sätts nu istället samman på rating.

*När det gäller dungeons och dylikt har en del blivit revampat och det finns generellt mer loot att hämta i PvE nu än tidigare. Är själv mest en PvP:are och har inte riktigt full koll på allt. Att waypoint-zerga bossar går dessutom inte längre, därav ombalanseringen.

*Guildmissions av olika format är också nyligen tillagt. Se länkarna för mer info, bara att fråga på om du undrar något mer!

Fractals: http://wiki.guildwars2.com/wiki/Fractals_of_the_Mists
Guild Missions: http://wiki.guildwars2.com/wiki/Guild_Missions

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1ctory:

*Fractals är inpatchade, det är skalbara instanser där du klättrar upp i olika levels. Varje level består av 3st mini-dungeons från en pool av 9 och avslutas med en större bossfight. Varje mini-dungeon har också en boss eller annat större mekanik i sig. För att progressa långt krävs agony resistance (AR) som du får genom bland annat fractals och dailies. AR återfinns på s.k ascended-gear vilket är snäppet över exotic.

*WvW får fler möjligheter till progression i patchen som släpps den 26:e mars, det har bland annat pratats om ett ranksystem. Dessutom verkar de ha fixat cullingproblemen på ett bra sett. (Återstår dock att se om det funkar)

*I sPvP har det släpps två nya kartor och möjlighet att spela tournaments team v team i 2-pool på en ny karta, Spirit Watch. Qualifyingpoints liksom tournamenttickets är borttagna och tournaments sätts nu istället samman på rating.

*När det gäller dungeons och dylikt har en del blivit revampat och det finns generellt mer loot att hämta i PvE nu än tidigare. Är själv mest en PvP:are och har inte riktigt full koll på allt. Att waypoint-zerga bossar går dessutom inte längre, därav ombalanseringen.

*Guildmissions av olika format är också nyligen tillagt. Se länkarna för mer info, bara att fråga på om du undrar något mer!

Fractals: http://wiki.guildwars2.com/wiki/Fractals_of_the_Mists
Guild Missions: http://wiki.guildwars2.com/wiki/Guild_Missions

Har börjat spela Guildwars 2 igen efter långt stop och blev väldigt glatt överraskad av alla changes som har skett. Kommer ihåg någon vecka efter launch hur alla instanser var uppbyggda. På bossfighter va det i princip såhär "Slå så länge du överlever, dö och spring sedan tillbaka. Sen gör man så tills bossen är nere.

Nu verkar det vara lite mer taktiskt och inte lika mycket död. Skapade till och med en ny elementalist för att köra igenom spelet igen

Permalänk
Medlem

Har själv tagit tag i det här igen och man bara njuter av omgivningen och springer runt som en hög hippie. Inte gjort en quest på 4 levlar o bara rantat runt och explorat

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Exploringbiten är gudomlig dock är instanserna svåra (bara testat den första och dog som en fluga då jag plötsligt kunde få aggro utan att märka det). Fast jag är ingen expert så jag måste gjort något fel.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Exploringbiten är gudomlig dock är instanserna svåra (bara testat den första och dog som en fluga då jag plötsligt kunde få aggro utan att märka det). Fast jag är ingen expert så jag måste gjort något fel.

Den första (Ascalonian Catacombs) är efter patchen rätt elak on-level om man inte kört en del instanser tidigare. Mekanikerna är dock relativt kontrollerade vilket är kul då övning faktiskt ger färdighet. Något som inte riktigt var fallet tidigare då man som sagt kunde spawna om och zerga ner bossarna.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1ctory:

Den första (Ascalonian Catacombs) är efter patchen rätt elak on-level om man inte kört en del instanser tidigare. Mekanikerna är dock relativt kontrollerade vilket är kul då övning faktiskt ger färdighet. Något som inte riktigt var fallet tidigare då man som sagt kunde spawna om och zerga ner bossarna.

Får väl helt enkelt öva lite mer då :> Men som du skrev, skall man som nybörjare skippa den första och köra på den andra? Eller helt enkelt skippa instancer i början och köra dem när man är 80 istället?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Får väl helt enkelt öva lite mer då :> Men som du skrev, skall man som nybörjare skippa den första och köra på den andra? Eller helt enkelt skippa instancer i början och köra dem när man är 80 istället?

Enligt min mening ska man alltid testa! Instanserna är skoj och värda att se. Sedan blir det ju givetvis lättare ju högre level man är, bättre gear, mer skills att använda osv.

Visa signatur

ARK Survival | Embers Adrift

Permalänk
Medlem

Finns det Dungeon-finder ännu? eller är det fortfarande spamma chat som gäller? (UGH!!!)
Kan man köa till sPvP med andra, typ om man är 2-3 st, eller är det fortfarande bara "paid tournaments" med fullt lag som gäller?
(komemr inte ihåg om man kunde köra det som 2-3manna lag)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malmis:

Enligt min mening ska man alltid testa! Instanserna är skoj och värda att se. Sedan blir det ju givetvis lättare ju högre level man är, bättre gear, mer skills att använda osv.

Okej

Skrivet av Wranz:

Finns det Dungeon-finder ännu? eller är det fortfarande spamma chat som gäller? (UGH!!!)
Kan man köa till sPvP med andra, typ om man är 2-3 st, eller är det fortfarande bara "paid tournaments" med fullt lag som gäller?
(komemr inte ihåg om man kunde köra det som 2-3manna lag)

1. Stå vid instansen. Folk söker där
2. http://gw2lfg.com/lfgs/new

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Tänkte testa Gw2 igen för att kolla in vad dom har ändrat var ett tag sedan man lirade men några frågor.

Vilken server är det som gäller nu? (Vill inte börja på en tom server)

Spelar folk vanliga dungeons någemer eller måste man stå och vänta 1hr för att ens få ett party eller är alla i Fractals.
Kan man ens klara spelet hörde att Slut området är hel dött så blir grymt svårt att ta sig igenom när allt är contested.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Loggade in på GW2 för ett par dagar sen (lirade intensivt ibörjan för att sedan sluta) Gjorde mig en Warrior och blev överaskad hur mycket folk man träffade i start områderna. Säkert 10+ spelare på de flesta eventsen. Har dock inte utforskat allt nytt än, men det verkar som spelet lever och frodas.

Permalänk

EB igår:

Inge mer culling bara krig

Permalänk
Skrivet av _tekken_:

Tänkte testa Gw2 igen för att kolla in vad dom har ändrat var ett tag sedan man lirade men några frågor.

Vilken server är det som gäller nu? (Vill inte börja på en tom server)

Spelar folk vanliga dungeons någemer eller måste man stå och vänta 1hr för att ens få ett party eller är alla i Fractals.
Kan man ens klara spelet hörde att Slut området är hel dött så blir grymt svårt att ta sig igenom när allt är contested.

Själv huserar jag på Aurora Glade, och där är det mycket folk. Är nog rätt många servrar med mycket folk på.
Du ser ju vilka servrar som har hög befolkning i serverlistan.

Angående dungeons så finns det en hel del som fortfarande är aktiva, och det är lättast att hitta party till dungeons via gw2lfg.com.
Att "klara" spelet går jättebra (antar att du menar att spela ut storyn), det är allt mycket folk i Orr-områdena, åtminstone på Aurora Glade.

Permalänk
Medlem

Jag spelade när gw2 släpptes. Men jag kände mig så lost. Hittade inte vart jag skulle för att komma vidare. Spelet i sig verkade bra men nånting gjorde jag inte hittade iaf.

Man kanske borde testa igen. Men jag har inte hittat någon vidare info att spelet uppdaterats sedan release.

Permalänk
Medlem

Jag är också sugen på att spela något nytt MMORPG, när släpptes detta?
Viktigt att det dock är mkt folk redan från början till slut så det inte är tomt fram tills endgame?

Är det servrar man ansluter sig till? Vilken bör man isf joina?
Kanske ska köpa och leka med i påsk från imorgon och framåt

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleecin:

Jag spelade när gw2 släpptes. Men jag kände mig så lost. Hittade inte vart jag skulle för att komma vidare. Spelet i sig verkade bra men nånting gjorde jag inte hittade iaf.

Man kanske borde testa igen. Men jag har inte hittat någon vidare info att spelet uppdaterats sedan release.

Följ hjärtan, events och living story så hittar du för det mesta rätt. Eller var det något annat du tänkte på?

Skrivet av lindstroem:

Jag är också sugen på att spela något nytt MMORPG, när släpptes detta?
Viktigt att det dock är mkt folk redan från början till slut så det inte är tomt fram tills endgame?

Är det servrar man ansluter sig till? Vilken bör man isf joina?
Kanske ska köpa och leka med i påsk från imorgon och framåt

I och med att spelet skalar ner dig om du går till en zon med lägre level finns det folk i princip överallt. Speciellt när större event i låglvl-zoner nu ger bättre loot.

Du väljer en hemserver men kan sedan "guesta" andra servrar. WvW kan du dock endast spela för din hemserver. Håller själv till på Gandara och har aldrig ens funderat på att flytta sedan den första betan. Vettig community, bra WvW och en stabil population.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Nu har jag köpt GW2! Känns bra
Rekommenderar ni Aurora Glade som server att börja på? Jag ansöker till Friskyttarna strax

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindstroem:

Nu har jag köpt GW2! Känns bra
Rekommenderar ni Aurora Glade som server att börja på? Jag ansöker till Friskyttarna strax

Jag rekommenderar Gandara då Friskyttarna spelar just på den..

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12100F | ASUS B660-I STRIX | Intel Arc A750 Founders Edition | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem

Blev sugen på att dra igång gw2 igen. Spelade ett par månader i början men sedan rann det bara ut när de jag spelade med skaffade hus och barn etc.

Om jag nu drar igång det igen så blir det nog att gå med i ett större guild. Jag skapade ett egen guild förra gången för mig och mina kompisar, huvudsakligen för att få mer stash

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Gört
Jag skapade just en warrior på Gandara.

Ni som spelar/spelat. Är det en bra profession? Försökte hitta en bra balans mellan PVE/PVP med bra möjlighet till solo också. Valde mellan warrior och ranger, vad tycker du?

Permalänk
Medlem

Warrior levlar mycket snabbt i PvE! Greatsword + 1h svärd/sköld är en bra combo. I PvP/WvW möter man mycket warriors som kör support med 2h hammare som stunnar och massa shouts som tar bort debuffs.

Permalänk
Medlem

för er som funderar lite;
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130415/testa-guild-wars-2... - gratishelg

jag håller också till på Gandara med friskyttarna, och det är alltid mycket folk överallt, vart man än går.
självklart e det väl vissa ställen som är mer eftertraktat än andra, men så är det ju alltid.

joina ett guild, guildmissions e skitkul!^^

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Jag började om i veckan. Grymt kul! Gillar verkligen att kunna springa runt och utforska samtidigt som events dyker upp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: i7 2600k @ 4.6Ghz, Corsair H100, MSI P67A-GD55, Corsair 8GB XMS 1600Mhz, Gigabyte 780 Ti GTX, Fractal Design Newton R2 1000W, OCZ SSD Agility 3 240GB, 1TB Samsung F3, Ljudkort: Asus Xonar DX
Mac: 27" iMac, 13" Macbook Air, 13" Macbook Pro, iPhone 6S Plus
Android: Nexus 7, HTC One M8

Permalänk
Medlem

I söndags var vi 60+ stycken som gjorde Guild Missions. För er som gillar PvP kommer det spectator mode och privata servrar i måndasskiftet!

https://www.guildwars2.com/en/news/introducing-custom-pvp-are...