Permalänk
Medlem

Trådlöst headset.

Tjenare swec tänkte höra här lite om ni vet vilket det bästa trådlösa headsetet med bäst kvalité och som går för under 1000 lappen själv har jag tänkt Corsair Vengeance 2000 Wireless från Inet.

MVH /Mewon

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Mewonswe:

Tjenare swec tänkte höra här lite om ni vet vilket det bästa trådlösa headsetet med bäst kvalité och som går för under 1000 lappen själv har jag tänkt Corsair Vengeance 2000 Wireless från Inet.

MVH /Mewon

Det är inte riktigt jätte bra kvalité på det, men jag trivs absolut med Corsair 2000.

Det mesta är ju gjort av plast, tyvärr. Men det sitter skönt och har bra ljud och mick.
Batteriet håller 8-10 timmar, vilket är väldigt acceptabelt enligt mig.

Jag kan rekommendera dom i alla fall. Man får en del för en relativt liten peng.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Det är inte riktigt jätte bra kvalité på det, men jag trivs absolut med Corsair 2000.

Det mesta är ju gjort av plast, tyvärr. Men det sitter skönt och har bra ljud och mick.
Batteriet håller 8-10 timmar, vilket är väldigt acceptabelt enligt mig.

Jag kan rekommendera dom i alla fall. Man får en del för en relativt liten peng.

Är dem bättre en steelseries serbia v2?

(tänkte beställa dirrekt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mewonswe:

Ja

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mewonswe:

Dummaste fråga jag hört.
Allt är bättre än det.

Logitech g35 kanske kan vara ngt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Mewonswe:

Har faktiskt inte testat dom själv, men vad jag har hört från andra så verkar det som att dom är det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whine:

Dummaste fråga jag hört.
Allt är bättre än det.

"Dummaste frågan jag hört."

Aa du.. Men man skall inte kasta sten i glashus. Rubriken heter "Trådlöst headset" av anledning

MVH /Mewon

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Intel Core i5-2500K GPU: 2x MSI GeForce GTX 560Ti 2048MB TWIN FROZR II OC RAM: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP HDD: Corsair Force 3 + WD Green 5400 2x 2TB(Raid) Case: Fractal Design R3 PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze MB: MSI P67A-GD55 REV B3 OS: Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niblie:

Är ej intresserad av dem. Då jag vet att logitech håller på med en ny "G" serie som kommer att lanseras snart.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Whine:

Dummaste fråga jag hört.
Allt är bättre än det.

"Allt" är bättre och sedan tar du upp Logitech G35 som betydligt sämre än Siberia v2.

Corsair Vengeance 2000 är ganska svårslaget när det kommer till ljud kontra pris. Lite plastiga visst men de sitter skönt på huvudet.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

"Allt" är bättre och sedan tar du upp Logitech G35 som betydligt sämre än Siberia v2.

Corsair Vengeance 2000 är ganska svårslaget när det kommer till ljud kontra pris. Lite plastiga visst men de sitter skönt på huvudet.

Tackar, detta fick mig att beställa ikväll! Trevlig kväll på er på swec!

Permalänk
Medlem

Riktigt nöjd med headsetet. Bra ljud och räckvidden är jag nöjd med!

Tack för snabba svar!

/Mewon

Permalänk

Hoppas den håller! Har inte själv testat hörlurarna, men jobbar på en garantiavdelning där 2000 är den mest reklamerade produkten just nu, kvalitén på plasten är verkligen skit.

Men om den går sönder så är det bara att skicka in den på garanti. Corsair vet om deras misstag och godkänner även när de ser helt förskräckliga ut. Sålänge du inte kastat in dem i tvättmaskinen och stampat på dem dvs ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Va en tråd häromdagen om sibiria v2. Stog ju knappt något positivt. G35 är otroligt mkt bättre. Ända är väll byggkvaliten. Fast fortfarande bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mewonswe:

"Dummaste frågan jag hört."

Aa du.. Men man skall inte kasta sten i glashus. Rubriken heter "Trådlöst headset" av anledning

MVH /Mewon

Rubriken lyder Trådlöst headset. Logitech har samma modell och exakt samma headset SOM ÄR TRÅDLÖST. Heter inte samma dock.

Logitech G930.....

Permalänk
Medlem

Köp inte Corsair Vengeance 2000...
Skit kvalle
Spricker lätt som fan, vad jag hört, sprack aldrig för mig.
Pratar du med någon i skype, och laddar headsetet samtidigt får dina vänner störningar som bara den.
De får också störningar när du går nära mottagaren eller nära vissa skärmar..

Batteriet slits ut ganska snabbt...
Lämna tillbaka min bara 2 månader efter att jag köpte de, just pga att den aldrig full laddades längre..

Permalänk
Medlem

Köp inte G930. Förfärligt headset. Ljudet är egentligen förkastligt, 7.1 ljudet tillför inget. Mjukvaran kan, om du har otur, strula utav bara helvete. Hörlurarna brusar lite konstant och kan "klicka", typ om du inte har nå ljud på och sen t.ex. öppnar en mapp och det naturliga "klick" ljudet från mappöppningen hörs, men precis innan knäpper det till, mappljudet hörs, det brusar lite och sen knäpper den till igen.

Usch fy skam...för över 1000 spänn förväntar man sig mer. Enda positiva är väl att det är trådlöst och har en rätt cool mic.