Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Medlem

Nu när PS4 blivit avslöjad. Tänk om Rockstar planerat så här; Släpper GTA V på nuvarande konsoler, men jobbar också hårt på en "Enhanced Edition" som släpps för PC/PS4/Xbox3.

*vaknar upp*
Förlust i hockey mot Tingsryd.. suck
0 pengar kvar förrän lön.. som är på måndag.
Skyrim har pajjat ur helt, får det inte att funka och jag som lagt ner massor av tid på att fixa så fint.
ROGNTUDJUUUUU!!!!

(ok, kanske skulle postat i galen-tråden)

Permalänk
Medlem

Mycket möjligt att gta v inte kommer till pc. Eftersom bara xbox och ps3 förhandsbeställningar endast hittade. Och på rockstars hemsida är bara spelet bekräftat för konsolerna endast. Tycker det skulle vara synd om dom skippar pc den här gången.

Visa signatur

ProcessorIntel core i7 3770 3,40ghz.Moderkort P8z77-V.Grafikort Gtx 1080 FTW.Ram 8gb.Strömkälla 630watt nexus.Hårdskivor 2tb hdd. Samsung 500gb ssd. Adx tangentbord.Box NZXT guardian 921.SkärmmonitorMus Adx

Permalänk
Skrivet av Gamer92:

Mycket möjligt att gta v inte kommer till pc. Eftersom bara xbox och ps3 förhandsbeställningar endast hittade. Och på rockstars hemsida är bara spelet bekräftat för konsolerna endast. Tycker det skulle vara synd om dom skippar pc den här gången.

Nästan utan tvivel kommer det även till PC. Fast vem vet, Rockstar kör ju sitt eget race. Förmodligen kommer det släppas under början av 2014 till PC i samband med ett PS4 och nästa Xbox släpp!

Permalänk
Medlem

http://www.vgreleases.com/pc/releasedate-243263.aspx

Grand Theft Auto 5 on PC was released on Q1 2013. You can now play Grand Theft Auto 5 on your PC in the USA.

betyder det här att det finns nån pc verision tillgänglig? har svårt att tro?

Visa signatur

ProcessorIntel core i7 3770 3,40ghz.Moderkort P8z77-V.Grafikort Gtx 1080 FTW.Ram 8gb.Strömkälla 630watt nexus.Hårdskivor 2tb hdd. Samsung 500gb ssd. Adx tangentbord.Box NZXT guardian 921.SkärmmonitorMus Adx

Permalänk
Medlem

Cover art.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Det dreglas i min mun..... <3

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Alla vet väl om att det kommer tre nya trailers, en för varje huvudkaraktär, i dag runt kl. 17.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Alla vet väl om att det kommer tre nya trailers, en för varje huvudkaraktär, i dag runt kl. 17.

Den här kom idag!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Inaktiv

Det här gillar man! tank för länk du ovan ^^

har de släppt spec för pc? om de nu kommer till pc...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon186265:

Det här gillar man! tank för länk du ovan ^^

har de släppt spec för pc? om de nu kommer till pc...

Verkar inte så, och jag är fly förbannad på det... Om det inte släpps för PC så gör det alltid det efteråt men då snackar vi 6-12 månader efter och dessutom dåligt portat förmodligen. Jag älskar GTA men varför inte next-gen konsoller, Rockstar?! Är så besviken på deras val

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Underbart ju! <3<3<3

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sisyfos:

Verkar inte så, och jag är fly förbannad på det... Om det inte släpps för PC så gör det alltid det efteråt men då snackar vi 6-12 månader efter och dessutom dåligt portat förmodligen. Jag älskar GTA men varför inte next-gen konsoller, Rockstar?! Är så besviken på deras val

fan fan fan..... Såg fram emot att ha det på datorn vid samma tidpunkt då det kommer ut till xbox/ps... jaja det blir till att lira på xbox igen då tack för info.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon186265:

fan fan fan..... Såg fram emot att ha det på datorn vid samma tidpunkt då det kommer ut till xbox/ps... jaja det blir till att lira på xbox igen då tack för info.

Kom ihåg att detta är hur det verkar just nu, det finns 3 hints om en PC-version så vitt jag vet och det är:

1. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=676503
2. http://www.sweclockers.com/nyhet/15789-nvidia-ger-ledtrad-om-...
3. http://www.sweclockers.com/nyhet/16417-amazon-lagger-upp-gta-...

Men Rockstar har i skrivande stund inte bekräftat en PC-version och om man klickar in på "Pre-order now" på deras hemsida så ser man bara PS3 och Xbox 360.
Så om du verkligen vill vara bombsäker så kolla upp läget innan du köper spelet för man vet aldrig om Rockstar bekräftar det till PC

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd

Konsoll gameplay.
720p.
Ingen AA.
Trasiga skuggor precis som Max Payne 3.

Tråkigt att de inte kan göra det till PC.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

ser ju uselt ut på PS3/Xbox

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sisyfos:

Kom ihåg att detta är hur det verkar just nu, det finns 3 hints om en PC-version så vitt jag vet och det är:
Men Rockstar har i skrivande stund inte bekräftat en PC-version och om man klickar in på "Pre-order now" på deras hemsida så ser man bara PS3 och Xbox 360.
Så om du verkligen vill vara bombsäker så kolla upp läget innan du köper spelet för man vet aldrig om Rockstar bekräftar det till PC

Spelar faktist ingen roll om det är på pc eller xbox.bara jag får det :P... Men det är synd att man har skaffat sig en dator för 10k och så få man lira det troligtviss bara på xbox som det ser ut nu

Tack för fler länkar då kan folk trycka sönder dom !!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sisyfos:

Verkar inte så, och jag är fly förbannad på det... Om det inte släpps för PC så gör det alltid det efteråt men då snackar vi 6-12 månader efter och dessutom dåligt portat förmodligen. Jag älskar GTA men varför inte next-gen konsoller, Rockstar?! Är så besviken på deras val

Tycker det är tråkigt när dom gör så. Red Dead Redemption skulle vara ett perfekt spel för PC också. Synd när dom bara släpper det på konsol.. Vi får hoppas att GTA V kommer till PC. :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon186265:

Spelar faktist ingen roll om det är på pc eller xbox.bara jag får det :P... Men det är synd att man har skaffat sig en dator för 10k och så få man lira det troligtviss bara på xbox som det ser ut nu

Tack för fler länkar då kan folk trycka sönder dom !!

Det kommer till PC, PC'n är fortfarande väldigt stor, med en onlinelösning som tex Diablo 3 skulle dom lätt sälja 15 miljoner exemplar första året. Alla gillar GTA. Vi snackar miljarder som dom skulle missa om dom struntade i PC.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Konsoll gameplay.
720p.
Ingen AA.
Trasiga skuggor precis som Max Payne 3.

Tråkigt att de inte kan göra det till PC.

Det är inte ovanligt att dom visar upp spel på den klenaste plattformen. På så sätt blir ingen besviken när dom sen också får se den på de kraftfullare. Om dom skulle visa GTA V på PC med max inställningar direkt så skulle dom få stor back-lash för från alla som spelar på konsol. Jag hoppas att dom skjuter upp lanseringen så att det kommer tillsammans med nästa xbox och PS4.

Skrivet av Skuggan74:

Det kommer till PC, PC'n är fortfarande väldigt stor, med en onlinelösning som tex Diablo 3 skulle dom lätt sälja 15 miljoner exemplar första året. Alla gillar GTA. Vi snackar miljarder som dom skulle missa om dom struntade i PC.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur menar du nu "som Diablo 3"? Menar du med online autentisiering likt SimCity4? Det vore fruktansvärt. Jag hoppas på ett DRM-fritt spel som kommer upp på Steam.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Skuggan74:

Det kommer till PC, PC'n är fortfarande väldigt stor, med en onlinelösning som tex Diablo 3 skulle dom lätt sälja 15 miljoner exemplar första året. Alla gillar GTA. Vi snackar miljarder som dom skulle missa om dom struntade i PC.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är klart det kommer till PC (99% chans) men det kommer ju en lång tid efter och själv så kan jag inte hålla mig då i alla fall så det blir väl Xbox 360 för mig...

Sen är det verkligen inte många de tappar på att inte släppa det till PC, kolla bara på GTA IV. 10.23 miljoner sålda ex till Xbox 360, 9.7 miljoner sålda ex till PS3 och 0.7 miljoner sålda ex till PC.

Källor:
http://www.vgchartz.com/game/7103/grand-theft-auto-iv/
http://www.vgchartz.com/game/7102/grand-theft-auto-iv/
http://www.vgchartz.com/game/25503/grand-theft-auto-iv/

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Det är klart det kommer till PC (99% chans) men det kommer ju en lång tid efter och själv så kan jag inte hålla mig då i alla fall så det blir väl Xbox 360 för mig...

Sen är det verkligen inte många de tappar på att inte släppa det till PC, kolla bara på GTA IV. 10.23 miljoner sålda ex till Xbox 360, 9.7 miljoner sålda ex till PS3 och 0.7 miljoner sålda ex till PC.

Källor:
http://www.vgchartz.com/game/7103/grand-theft-auto-iv/
http://www.vgchartz.com/game/7102/grand-theft-auto-iv/
http://www.vgchartz.com/game/25503/grand-theft-auto-iv/

Tror inte ett dugg på den statistiken att 0.67 miljoner skulle ha sålts i europa och bara 0.05 miljoner i resten av världen? Kan inte stämma. Dessutom så räknas väl inte kopior sålda på Steam , vilket bör vara den största delen, in i statistiken heller. Men visst GTA IV har säkert piratats rätt mycket också.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Skuggan74:

Det kommer till PC, PC'n är fortfarande väldigt stor, med en onlinelösning som tex Diablo 3 skulle dom lätt sälja 15 miljoner exemplar första året. Alla gillar GTA. Vi snackar miljarder som dom skulle missa om dom struntade i PC.
Skickades från m.sweclockers.com

jaaa precis. Det är som du säger. Att de skulle bojkotta PC spelarna skulle göra en större "förlust" för utvecklarna än bara en vinst från Xbox och ps spelarna så det är som många andra säger. Det kommer till PC. Själv tror jag att de vill störa oss lite så de får mer uppmärksamhet! vilket de redan har

Skrivet av Uzanar:

0.7 miljoner sålda ex till PC.

kan det bero på att de var senare ut med pc versionen?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon186265:

kan det bero på att de var senare ut med pc versionen?

Det är ju klart att det är en del av problemet men det är ju lite det jag menar...

Rockstar fokuserar helt och hållet på konsol-versionerna eftersom det är där den största spelarbasen är och sen så släpper de en halvdan konsol-port ett halvår/år senare för att "mjölka de sista korna" som bara vill spela igenom storyn och inte har en konsol.

Tyvärr så orkar jag inte vänta så jag kommer att bidra till konsol-statistiken och inte köpa PC-versionen

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sisyfos:

Tyvärr så orkar jag inte vänta så jag kommer att bidra till konsol-statistiken och inte köpa PC-versionen

samma här samma här OM inte rockstar har lust att släppa det någon vecka senare (man vet aldrig)

Permalänk

Här är de punkter jag tyckte var mest intressanta från den skrivna delen av previewn som släpptes idag på CVG

on the west of the island, is a military base

onscreen altimeter

the tranquil beauty of an Elder Scrolls-like valley

The transition between characters is slick: you ascend into the skies, Google Earth-style, the screen fills with static (although you can still see the outline of your location) and then you zoom across the city, zeroing in on the character of your choosing.

each character is rated in a series of skill categories, viewable from the pause screen: Special, Stamina, Shooting, Strength, Stealth, Flying, Driving, Mechanic, Lung Capacity.

Each characters' Special will be different, and unique to them.
Franklin, an adrenalin junkie, has the ability to slow down time while driving.
Trevor, the game's crazy-eyed nutjob, has a frenzy mode, where he's able to do double damage, while taking only half in return. As a bonus, he also has a unique melee attack
Michael - the career criminal - turns all Max Payne with his own version of bullet time.

the sea is teaming with fish, with plenty of sharks too

in a game about money - and especially in a game where there's so much to spend your money on - deep sea diving will be tough to resist.

the character selection wheel is divided into four equal triangles: Franklin, Trevor, Michael... and a slot for your multiplayer avatar.

we're struck by how different all three characters are, not just in terms of the way they look, but how they move, and how their characteristics come across so subtly: Franklin's a big unit, broad, strong, but he's smart too, and ambitious; Trevor's lean, wiry, ratty, the kind of guy who'd, quite literally, stab you in the back as soon as you looked the other way; while Michael's every inch the middle-aged made man, with his slower, more considered movement, and his fortysomething paunch.

Rockstar is promising five times as many pedestrians in GTA V as there were in Grand Theft Auto IV,

in the final game, you'll be able to upload your pictures to Rockstar's Social Club - or your own our social media page

an option to go back and replay individual missions

more lovely detail emerges, moths flying around your head and insects buzzing in the half-light of evening.

The idea is that, as the game builds up to those big, standout heists, these smaller ones will be a way to learn what works - but, more crucially, what doesn't.

you need to have hired the right crew for the right job - that's crew in addition to Michael, Franklin and Trevor. Choose to pay less and you get less qualified personnel; pay more, and you get more reliable drivers, gunmen and technicians - but they take a bigger cut.

When you switch character in missions is largely up to you, although the game gives you a steer, through dialogue, at vital points: when Michael and Franklin are being overwhelmed by snipers, for example, Michael might ask for Trevor's help; or when Franklin is being advanced upon by cops - out of sight, behind him and to the side - Michael will tell him.

when Michael machine-guns an LSPD squad car, it goes up in flames, and then a cop stumbles out of the burning interior - on fire - and rolls around on the floor, screaming. Still on fire. And trying to put himself out.

Pay N Sprays now double up as mod shops, and your cars can be given paint jobs, new wheels, window tints, grilles, spoilers, plus you can upgrade suspensions, engine and brakes - handy if you've pinpointed, say, an Infernus that you think could be a useful getaway vehicle.

You can customise weapons too, adding laser sights, scopes, silencers, and high capacity magazines.

you can customise yourself as well, with haircuts and new clothes, or by dropping into a tattoo parlour between missions

You can pick up hitchikers, do stunt jumps and flying challenges, take part in yoga, golf, tennis or bike races, and - despite Rockstar being coy on this up until now - buy property too. Houses, garages and businesses can all be snapped up, providing a useful, additional revenue source that drip-feeds cash over time

entire map - rivers, lakes, mountains, military bases, farmland, city, desert and ocean - would be open from the start

hundred of activities and side missions

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem

En bunt bilder också

http://www.gtav.net/ har en summering av info

Features

  • You can buy property; houses, garages and businesses can all be purchased for extra revenue sources.

  • You can customise yourself with haircuts, new clothes, and tattoos

  • Pay N Sprays can also mod cars with paint jobs, new wheels, window tints, grilles, spoilers. Upgrades to suspension, engine and brakes can also be made.

  • Weapons can also be customised with laser sights, scopes, silencers, and high capacity magazines

  • You can pick up hitchikers, do stunt jumps and flying challenges, take part in yoga, golf, tennis or bike races.

  • iFruit, the game's new phone, can be used to snap pictures and upload them to Rockstar's Social Club

  • The phone also has apps. In addition to the camera there is internet, contacts, social media, a calendar, and a replay missions app. There are three more Rockstar hasn't yet revealed.

  • A combat roll has been introduced for moving between cover

Skill Categories:

  • Each character is rated in a series of skill categories: Stamina, Shooting, Strength, Stealth, Flying, Driving, Mechanic, Lung Capacity.

  • Each character has a 'Special': Franklin is an adrenalin junkie and can slow down time while driving; Trevor has a frenzy mode, where he does double damage, takes half damage, and has a unique melee attack; Michael has his own version of bullet time

  • Specials are governed by a meter, it drains after use and recharges slowly

  • Other skill categories are shared and can be improved by completing missions, side missions, activities and more

  • Trevor will always be the best pilot, Franklin will always be the best driver but each can improve their proficiency a little

  • One of the skill categories is stealth, suggesting players will be able to take different approaches to missions

General

  • The character selection wheel is split into four triangles: Franklin, Trevor, Michael, and your multiplayer character

  • Some boats will include gear such as wetsuit, flippers and tanks for diving

  • An underwater ecosystem exits, "the sea is teaming with fish and sharks"

  • Treasures can be found underwater, but NPCs will be looking for them too

  • GTAV rewards exploration, there's no signposting underwater, so you'll have to find the treasure the hard way

  • Dives won't offer massive payoffs, but will "help grease the wheels"

  • Pressing Down on the d-pad will drop the play in and out of multiplayer.

  • There are subtle differences in the way each character moves to reflect their personalities; Michael is slower and deliberate.

  • Rockstar says there will be five times as many pedestrians in GTAV as there were in Grand Theft Auto IV

  • There's a "crazy level of detail": Tourist buses can be boarded for a tour of celebrity homes, film posters are plastered on the walls, men in comedy costumes try to corner you outside the Cathay Theatre, including the Superman-like Impotent Rage and Master Chief riff, Space Ranger.

  • Michael's obsession with classic films translates into in-game set pieces based on real world movies. In the demo the three characters mount a heist very similar to the one from Heat.

  • 'Mini heists' are used to teach the player about preparation. Players must secure vehicles, outfits, masks, the getaway vehicle.

  • These build up to a bigger heist where the execution must be flawless. They'll require the right crew and players will have to decide on the cheap option, which results in less skilled people, or paying more for skilled crew members that will take a larger cut.

  • You can switch between Franklin, Trevor and Michael during a cutscene, manually, or automatically when the AI takes control for you

  • Each character has a job to do, how much you switch yourself in or let the computer do, is entirely up to you

  • If you die the game reloads to the last checkpoint, even if two other characters are alive

  • Although it's up to the player when they switch, dialogue will suggest ideal moments. For example, when Michael and Franklin are being overwhelmed by snipers, Michael might ask for Trevor's help.

  • There is a wider field of vision, and players can run-and-gun

  • There are some restrictions to character switching, such as how you can't abandon a character while you have a Wanted Level. Lose the heat first! The character selection meter will let you know when you can swap out.

Permalänk
Medlem

Fick man reda på GTA V så länge sedan?

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

Fick man reda på GTA V så länge sedan?

25:e oktober 2011 enligt wikipedia.

Michaels ungar, Jimmy & Tracy

Permalänk
Inaktiv

Shit vilka grejer alltså Blev så besviken när jag hörde om autoregen på hälsan, men stämmer allt ni ovan har skrivit så kan jag leva med det.

Hoppas vi får se lite gameplay snart.

Permalänk
Medlem

Antar att årets julklapp till sig själv blir ett ps4 eller xbox.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|