Knasigt raid problem

Permalänk
Medlem

Knasigt raid problem

Jag kör: Asus a7v266-e med promise raid inbyggt.. pluggat in 2x80gig ibm 120 diskar-följt anvisningar och diskarna hittas i raid bios och en array har lagts till.. den är partitionerad och formaterad... nu till problemet:

När jag försöker installera winXP så hittar den inga diskar..jag har lagt in drivrutinerna i början av instalationen men den vägrar hitta diskarna.. + när man ska trycka på F6 i början av installationen av XP så hander inget..men när jag installerar winME så går det bra tills jag kommer in i windows.. där står det att operativsystemet tvingas köra i msdos-kompatibelt läge pga drivrutiner som körs via config/autoexec inte fungerar i windows..

(Jag har uppdaterat bios till senaste (ae1011) nya drivrutiner till raid-enheten både till ME o XP)

Ok.. det kanske är lite rörigt.. men är det någon annan som har varit med om nått liknande och vet vad man kan göra??

Permalänk
Medlem

Raid problem

Kan tillägga att jag försökte uppgradera ME till XP men då blev det blåskärm.. =/

Permalänk
Medlem

Det är fixat nu...

Det var fel på drivrutinerna.. men det konstiga var att det funka delvis.. jaja...

Permalänk
Medlem

hade typ samma problem.. diskettjävlarna krånglade.

Visa signatur