Permalänk

Tips på bra bordsmic

Jag ska nu köpa ett par qpad qh-90!

Och det verkar som m den mien inte är så bra så jag är utte efter en-

-mic som inte tar in så mycket ljud runt

-som är bättre än micen på qpad qh-90

Permalänk

En liten fråga, varför köper du inte ett par hörlurar, om du ändå ska köpa en separat mikrofon?

Visa signatur

i7 920 C0/C1, 12gb ddr3, GTX 1060.

Permalänk
Skrivet av Faeain:

En liten fråga, varför köper du inte ett par hörlurar, om du ändå ska köpa en separat mikrofon?

För att qpad qh-90 är bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoflCopter:

För att qpad qh-90 är bra?

Ja men det finns ju annat att välja på,Creative aurvana live tex mycket bra budgetlur.

Permalänk
Skrivet av oyegie:

Ja men det finns ju annat att välja på,Creative aurvana live tex mycket bra budgetlur.

Jag väljer dem för att dem är bra i fps (jag spelar bf3)

Permalänk
Skrivet av oyegie:

Ja men det finns ju annat att välja på,Creative aurvana live tex mycket bra budgetlur.

Skrivet av Faeain:

En liten fråga, varför köper du inte ett par hörlurar, om du ändå ska köpa en separat mikrofon?

Kan ni inte komma med något tips på en bra bordsmic?:)

Permalänk

Jag använder Blue Snowball. Fick den för 40 dollar på Black Friday. Den låter helt OK för priset, men Yeti är betydligt bättre. Ett annat bra alternativ kan vara Audio Technica AT2020, beroende på budget.
Håller dock med de andra om att du borde köpa ett par lurar om du ändå ska använda bordsmick

Permalänk
Medlem

har ingen erfarenhet men hört många här snackat om snowball http://www.emusic.se/product/18585/Blue-Microphones-Snowball-...

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

verkar onödigt att köpa ett headset om du inte ens ska använda mikrofonen.
För samma peng kan du få mycket bättre ljud i ett par ordentliga hörlurar, även om du spelar FPS.
Är för övrigt själv på jakt efter en vettig mikrofon då min slipsmikrofon tar in väldigt mycket bakgrundsljud.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Skrivet av maxnelson:

verkar onödigt att köpa ett headset om du inte ens ska använda mikrofonen.
För samma peng kan du få mycket bättre ljud i ett par ordentliga hörlurar, även om du spelar FPS.
Är för övrigt själv på jakt efter en vettig mikrofon då min slipsmikrofon tar in väldigt mycket bakgrundsljud.

Då kan jag säga www.modmic.com eller Snowball, som jag nämnde innan

Permalänk
Skrivet av BrutalOddball:

Då kan jag säga www.modmic.com eller Snowball, som jag nämnde innan

Är modmic nice? Såg jävligt bra ut!