Permalänk
Medlem

Visst är dom där skruvarna från coop, dom är ganska goda friterar du eller i ugnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shady93:

Visst är dom där skruvarna från coop, dom är ganska goda friterar du eller i ugnen.

Tror inte att exakt samma finns på COOP, eftersom det är Garants Curly Fries. Garant tror jag bara Willys och Hemköp har i sitt sortiment, typ Axfoods egna budgetmärke. Jepp, kör allt i ugnen, korven också. Smidigare än att passa en stekpanna, plus att det blir godare och dessutom behövs inget extra flott.

Permalänk
Medlem

"Grill"tallrik

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem

Färskpasta med hemkörd rödbetspesto, svamp och lök stekt med lite soja och balsamico och lite grönverk för att fylla ut.

Rödbetspesto:

2 medelstora rödbetor, kokta
2 vitlöksklyftor
½dl pinjefrön
½dl parmesanost
½-1dl olivolja
en nypa salt
peppar och oregano efter smak

Tärna vitlöken och rödbetorna och kör ihop allt med stavmixer, räcker till ca 3 portioner.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Lite kvällsfika!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

(Ber om ursäkt för storleken på bilden)
Måndagens middagspyssel:
Drygt 700 gram högrev. Handmalet och kryddat/smaksatt med worchestersås, tabasco, stark senap, bullfighter sås, salt och peppar, sedan pressade i formen.
Bröden är bakade på ICA Maxi, tror de heter Linus, någon sorts mörkare bröd med lite frön och grejer på som jag körde en snabbis i rosten. Lade lite riven Västerbottens ost och en finsk mjuk ost som heter Koskenlaskija från Valio, mycket krämig och god, under köttet så den kunde smälta till sig.
Serverade med skivade saltgurkor och tomat med en liten klick creme fraiche blandad med worchestersås.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Skrivet av devour:

(Ber om ursäkt för storleken på bilden)
Måndagens middagspyssel:
Drygt 700 gram högrev. Handmalet och kryddat/smaksatt med worchestersås, tabasco, stark senap, bullfighter sås, salt och peppar, sedan pressade i formen.
Bröden är bakade på ICA Maxi, tror de heter Linus, någon sorts mörkare bröd med lite frön och grejer på som jag körde en snabbis i rosten. Lade lite riven Västerbottens ost och en finsk mjuk ost som heter Koskenlaskija från Valio, mycket krämig och god, under köttet så den kunde smälta till sig.
Serverade med skivade saltgurkor och tomat med en liten klick creme fraiche blandad med worchestersås.

Satan vilken kalasmat Blev du mätt?

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Icas Salsiccia med makaroner.

Permalänk
Medlem

Vart lite ägg och bacon till frukost.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

Enkelt och.. inte sådär jättegott. Men det får gå ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Satan vilken kalasmat Blev du mätt?

Hah, jo nog blev jag mätt. Sambon käkade också en burgare och jag gjorde två till som jag fryste ner, sjukt smidigt att göra biffarna först och sedan frysa in dem.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem

Sjukt nice väder idag. Passat på att fixa till balkongen och njutit lite. Inget speciellt, men gott ändå.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Kyckling med ris, sallad och rivna morötter med lime/chili

Permalänk
Medlem

Linser och wokgrönsaker, naga jolokiapuré, vitlök och röd chili i kokosmjölk på lite vildrismix. Värmde bra såhär i vårkylan

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlyingFinn:

http://msoininen.smugmug.com/Other/Blandade-bilderMixed-pics/...

Linser och wokgrönsaker, naga jolokiapuré, vitlök och röd chili i kokosmjölk på lite vildrismix. Värmde bra såhär i vårkylan

Är inte Naga Jolokia typ starkaste chilin i världen?

Visa signatur

yy Case; define S Cpu; i7 4770k Gpu; EVGA GTX 980 Ti Ssc Acx 2.0+ Ram; Vengeance 16gb 1866mhz mobo; Asus z97-a Psu; EVGA Super 750 g2 Ssd; Samsung 850 Pro 256gb Monitor; LG Ultrafine 5K audio; ifi Micro Idsd BL Hörlurar; Ultrasone Tribute 7 yy

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlyingFinn:

http://msoininen.smugmug.com/Other/Blandade-bilderMixed-pics/...

Linser och wokgrönsaker, naga jolokiapuré, vitlök och röd chili i kokosmjölk på lite vildrismix. Värmde bra såhär i vårkylan

Såg riktigt riktigt smarrigt ut.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Grillpremiär!

Fläskkarré, potatissallad, rattatoiue eller va fasen fästmön kallade det, tsatsiki, bearniaisesås (stavning?) New Orleans korv, fläskfile, o säkert massa annat som glömts. Väldigt gott allt, mmm sommar o grilla

Jag är vansinnigt mätt och mår inte jättebra men nöjd ändå

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Garant tror jag bara Willys och Hemköp har i sitt sortiment,..

Och Ica Maxi.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Och Ica Maxi.

Garant är ju Axfoods egna märke, varför har då Ica Maxi det i sitt sortiment?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Garant är ju Axfoods egna märke, varför har då Ica Maxi det i sitt sortiment?

Nä, det blev lite fel där. Dom jag tänkte på, det är dom här. Jag blandade ihop märkena lite.
Jag tänkte en sak, men det blev fel i slutändan. Mitt fel.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Det blev en pasta med sås av räkor, vitlök, chili, soltorkade tomater och tomatpuré. Det kostade lite att laga, men satan vad gott det var!

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Mitt första inlägg (flera bilder):

Från en åktur genom Stockholmsskärgården

Detta är från Jensens Bofhus. Ett personligt favoritställe, och jag går dit väldigt ofta. Är extremt gott för pengen som för övrigt passar storleken på min plånbok

Har mycket annat gott på lager men detta får bli allt för idag

Permalänk
Medlem

Fick bli nåt snabblagat idag, ris & wokgrönsaker med tärnad kycklingfilé

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Cricket burger på Flippin burgers, bästa burgaren jag någonsin har ätit.

"Signaturburgaren från Cherry Cricket i Denver, CO, med cream cheese och jalapenos. Vi serverar den med egeninlagda jalapenos och lägger till karamelliserad lök och egeninlagd rödlök."

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Doftade ljuvligt när den var färdig så missade att ta bild i slutet, jag blev hungrig ^^.
~1kg nötfärs
~2 paket bacon
~0,5kg ost
Hemgjord tomatsås och deg (blev en tunn krispig botten)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Satfläsk vad jag blev hungrig just nu. =D

Permalänk
Skrivet av Marcuswb:

Mitt första inlägg (flera bilder):

Från en åktur genom Stockholmsskärgården
http://distilleryimage8.s3.amazonaws.com/5ccef34ad0fb11e1b17a...

http://distilleryimage10.ak.instagram.com/32239338d10711e185b...

Detta är från Jensens Bofhus. Ett personligt favoritställe, och jag går dit väldigt ofta. Är extremt gott för pengen som för övrigt passar storleken på min plånbok
http://distilleryimage8.s3.amazonaws.com/88dca21693ba11e2a973...

Har mycket annat gott på lager men detta får bli allt för idag

Var det möjligtvis en av Cinderella båtarna du åkte med och åt dedär?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krasharen:

Var det möjligtvis en av Cinderella båtarna du åkte med och åt dedär?:)

Stämmer bra det. Min far känner en av kaptenerna, så när han kör så brukar man få sitta uppe vid styrhytten och titta ut. Otroligt vackert på kvällarna

Permalänk
Medlem

3 senaste dagarnas kvällsmat:
Enkelt kycklingfiler med chipotle glaze och lite persiljesmör + Bröd i ugnen med persiljesmör och vitlöksrubb

En av mina favoriträtter.
Kyckling som görs i ugn med en mix på creme fraiche,ost,persilja,kryddor,strimlad skinka.

Dagens "Jag är så sjukt seg och trött mat" Halvinbakad gyrosnågot skulle det vara, vettitusan vad det liknat dock, way för mycket sås slängdes på iaf