Permalänk
Avstängd

Installera ssd i 2st laptops

Hej.

Har 2st force120gb diskar legandes som jag tänkte koppla in i mina 2 laptops..
Nu till problemet på båda datorerna kommer jag in i Windows installen men fastnar när jag ska välja hdd, ingen hdd syns så antar ja behöver sata drivers på skivan? Testat original w7 och från usb utan lycka...

Datorerna i fråga är packardbell TM05 och easy note tv11cm.

Uppskattar hjälp så man kan få lite fart i skiten mvh majk

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Inaktiv

När bootskivan laddar ska du ha en möjlighet att trycka på nån knapp (F8 tror jag) för att ladda in drivers. Gör detta och ha SATA-driversen på stickan.

Råd som bröt mot § 7/§ 8 i reglerna bortredigerat.
Permalänk
Medlem

Jag antar att du kan ändra i bios från ahci till ide då borde installationen gå bra utan drivrutinerna för sata. Efter installationen installerar du sata-drivers och ändrar i bios efteråt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

schack rules, i don't...:-(

Permalänk

Kanske ett longshot men testa:

Sätt in W7 skivan/USB och vänta tills du kommer fram till "Welcome..."
Tryck Shift-F10 så borde du fram en kommandotolk
Skriv: diskpart
Sen list disk
Förhoppningsvis dyker SSDn upp där med ett nummer angivet.
Skriv select disk X (där X är det angivna numret för SSDn)
Skriv till sist clean

Boota om och starta installationen igen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av taimanov:

Jag antar att du kan ändra i bios från ahci till ide då borde installationen gå bra utan drivrutinerna för sata. Efter installationen installerar du sata-drivers och ändrar i bios efteråt.

Skickades från m.sweclockers.com

Detta är dock inte rekommenderat då man kan sabba hela installationen av en sådan ändring efteråt

Permalänk
Avstängd

Glömde säga jag har testat achi och ide utan lycka, finns det några speciella drivrutiner för packard bell laptop eller kan jag ladda ner från tpb som du sa och sen använda min cdkey om det ät lagligt? Datorn hittar inte ens original hdd i installern

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nietszche:

Kanske ett longshot men testa:

Sätt in W7 skivan/USB och vänta tills du kommer fram till "Welcome..."
Tryck Shift-F10 så borde du fram en kommandotolk
Skriv: diskpart
Sen list disk
Förhoppningsvis dyker SSDn upp där med ett nummer angivet.
Skriv select disk X (där X är det angivna numret för SSDn)
Skriv till sist clean

Boota om och starta installationen igen.

Ska testas även om installationen kan knasa har ju orginal hdds:))

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Avstängd

Verkar som en ssd har gått sönder fått det och funka i TM05 nu.. dock funkar inte mitt gamla os på mekaniska hdd i note11 så försöker installera om os på den mekaniska hdd med problem... fastnar på samma ställe ser hdd kam formatera mm men inte installera på hdd, det står "Setup was unable to create a new system partition or locate an existing system partition. See the Setup logs for more info."

Nu till frågan vart hittar jag logsen?

Mvh majk

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Avstängd

inte kommit någon vart.. någon som har en ide på hur ja ska lösa problemet med att det inte går att installera windows nu ?

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *