Permalänk
Medlem

Köp av Speldator

Hej!

Jag är intresserad av en stationär speldator då jag tröttnat på att använda laptops i alla år och har hittat en lista på komponenter som en medlem lade upp för någon månad sen. Vad borde ändras/läggas till/tas bort? Någonting får gärna bytas ut då jag även är intresserad av en bra skärm, tangentbord samt ihop bygge av komponenter av Inet. Även en adapter då mitt modem befinner sig på andra sidan huset. Ordentliga högtalare har jag redan.. Har jag glömt något annat?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3094849/2013-03-12

Mina behov är självklart spelande. Bioshock Infinite på högsta inställningar med fint flyt, Skyrim, och framtida spel. Även surfande och film tittande.

Min budget ligger på 12.000 kr. Kan överstigas lite grann.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Resthead:

Hej!

Jag är intresserad av en stationär speldator då jag tröttnat på att använda laptops i alla år och har hittat en lista på komponenter som en medlem lade upp för någon månad sen. Vad borde ändras/läggas till/tas bort? Någonting får gärna bytas ut då jag även är intresserad av en bra skärm, tangentbord samt ihop bygge av komponenter av Inet. Även en adapter då mitt modem befinner sig på andra sidan huset. Ordentliga högtalare har jag redan.. Har jag glömt något annat?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3094849/2013-03-12

Mina behov är självklart spelande. Bioshock Infinite på högsta inställningar med fint flyt, Skyrim, och framtida spel. Även surfande och film tittande.

Min budget ligger på 12.000 kr. Kan överstigas lite grann.

Tack på förhand!

Kan rekommendera Gigabytes 680 med WF kylare. Ca. 500:- billigare och riktigt bra Då kan du lägga pengarna du sparar på en större SSD

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

Okej, tack!

Vad bör man lägga på SSD:n då? Spel, filmer, program?
Och hur ser listan ut annars? Är den kraftfull eller ligger den på gränsen till vrak fall?

Permalänk
Medlem

Lägg windows spel på ssd och vissa program , listan ser bra ut!

Visa signatur

CPU: AMD FX-8320 8C 3.5GHz Black Edition GPU: ASUS GTX 660 OC
RAM: Corsair 16GB (2x8GB) CL10 1600MHz VENGEANCE SSD: 120GB Intel 530 OEM
MOBO: ASUS SABERTOOTH 990FX R2.0 PSU: Corsair RM 650 80+ Gold Modulär KYLARE : Noctua NH-U9B SE2