Svart bild efter välkomstskärmen i Windows

Permalänk
Medlem

Svart bild efter välkomstskärmen i Windows

Hej idag när jag skulle starta datorn så var allt bra men efter 2 timmar när jag skulle gå in på googel Cromme så hände det inget. så jag stängde av datorn. då var det några program uppe så jag tryckte på kräv avstängning. Sen när jag satt på datorn så var det som vanligt jag loggade in skrev lösenordet sen sår det bara välkommen i några sekunder sen blir det svart kan bara använda musenpekaren. Jag kan starta pogram ( dom jag har testat) jag har Windows 7

Permalänk
Avstängd

O så lugnar vi ner oss, förstod ingenting av det där på första genomgången.

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem

förstår ingenting... var god utveckla dej mer.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jaha..om du kommer in i aktivetshanteran , testa skapa ny aktivitet och skriv "Explorer.exe" , annars får du ge mera..för fattar noll

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk

what-the-fuck

Permalänk
Medlem

Tror det är som Xenoz säger. Att explorer.exe inte körs. Men utveckla gärna mer om inte det löser problemet.

Permalänk
Medlem

Hjälp! Jag vet inte hur man läser Sweclockers regler! Jag vet inte hur man skapar en trådtitel som inte är helt värdelös!
Jag vet heller inte hur man använder punkt, komma och styckeuppdelning. Jag vet dessutom inte vad korrekturläsning innebär!

Om du inte tar dig tid att skriva din tråd, varför ska vi ta oss tid att besvara den?

Som Xenoz säger, starta manuellt upp processen explorer.exe. Annars testa windows startreparation.

Permalänk
Medlem

Testa att dra ut nätverkssladden om du kör med sladd. Om det hjälper så borde du uppdatera nätverksdrivrutiner. Hjälpte för mig när jag hade ett liknande problem.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Han har säkert fått virus eller nått.

Bruka det inte hända nått liknande med folk som inte aktiverat sitt Windows inom 30 dagar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Jaha..om du kommer in i aktivetshanteran , testa skapa ny aktivitet och skriv "Explorer.exe" , annars får du ge mera..för fattar noll

Skrivet av simon253:

förstår ingenting... var god utveckla dej mer.

Skrivet av WongFeiHung:

O så lugnar vi ner oss, förstod ingenting av det där på första genomgången.

Okej jag börjar från början jag kan stara saker genom aktivetshanteran men det är bara svar kan röra musspekaren och kan starta program (har bara testat avast och ett movie Edit program) hoppas ni fattar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jory89:

Hjälp! Jag vet inte hur man läser Sweclockers regler! Jag vet inte hur man skapar en trådtitel som inte är helt värdelös!
Jag vet heller inte hur man använder punkt, komma och styckeuppdelning. Jag vet dessutom inte vad korrekturläsning innebär!

Om du inte tar dig tid att skriva din tråd, varför ska vi ta oss tid att besvara den?

Som Xenoz säger, starta manuellt upp processen explorer.exe. Annars testa windows startreparation.

Bäst vore det om han skrev om allt så en normal person kunde läsa vad för problem han har =/

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av XgamerX:

Okej jag börjar från början jag kan stara saker genom aktivetshanteran men det är bara svar kan röra musspekaren och kan starta program (har bara testat avast och ett movie Edit program) hoppas ni fattar!!

Okej , så ditt tangetbord funkar alltså inte ? , alltså fan xD , jag förstår inte

Så kan du bara få svar från musen eller kan du använda tangetbordet också? , om du kan använda tangetbordet så skriver du
explorer.exe .

Jag kollade lite på dina andra trådar , du måste verkligen lära dig att skriva vad du menar på ett bra sätt..om du inte har något som dyslexi
men då brukar ändå meningsbyggnad funka bra (?rätta mig om jag har fel) , så ja

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XgamerX:

Okej jag börjar från början jag kan stara saker genom aktivetshanteran men det är bara svar kan röra musspekaren och kan starta program (har bara testat avast och ett movie Edit program) hoppas ni fattar!!

haha... sorry, men man fattar inget av det du skriver. Lär dig använda punkt . . . .

Visa signatur

Intel 2500k || Asus P8P67 Pro || 2x4GB Corsair Vengeance || MSI GTX680 || Corsair AX650W || Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Okej , så ditt tangetbord funkar alltså inte ? , alltså fan xD , jag förstår inte

Så kan du bara få svar från musen eller kan du använda tangetbordet också? , om du kan använda tangetbordet så skriver du
explorer.exe .

Jag kollade lite på dina andra trådar , du måste verkligen lära dig att skriva vad du menar på ett bra sätt..om du inte har något som dyslexi
men då brukar ändå meningsbyggnad funka bra (?rätta mig om jag har fel) , så ja

Vart ska jag skriva det ska jag skriva på ny aktivitet eller ska jag trycka på bläddra och skriva det där??

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik redigerad*

"Hjälp !!!!!!!" vilken mindre bra rubrik. En rubrik skall beskriva vad tråden handlar om.

Försök lugna ner dig lite, och använda skiljetecken i din text, så blir det lättare för oss att förstå vad problemet är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XgamerX:

Vart ska jag skriva det ska jag skriva på ny aktivitet eller ska jag trycka på bläddra och skriva det där??

Ja tryck på "Ny aktivitet" och skriv det där ja.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Ja tryck på "Ny aktivitet" och skriv det där ja.

Händer inget

Permalänk
Inaktiv

HJÄLP DATA TRASIG!!!!11 Seriöst...

Permalänk
Medlem

Installera om windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XgamerX:

Händer inget

Och du skriver det som Explorer.exe och inte med " ? right

annars ja du , har du installerat något på det senaste , och kommer du ihåg vad du var inne på när du surfade på google chrome??

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Och du skriver det som Explorer.exe och inte med " ? right

annars ja du , har du installerat något på det senaste , och kommer du ihåg vad du var inne på när du surfade på google chrome??

Jag ladda ner en sak

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Installera om windows.

Ska testa det försvinner allt då??

Permalänk
Medlem
Skrivet av XgamerX:

Jag ladda ner en sak

Vad laddade du ner då ? , för det låter verkligen som ett virus , och med tanke på din okunskap , så är det nog bäst
att om-installera Windows ja.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

finns det inte felsäkert läge i win 7?

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XgamerX:

Ska testa det försvinner allt då??

Allt på system disken/diskarna försvinner och du måste installera Windows igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XgamerX:

Ska testa det försvinner allt då??

Ja eller hamnar allt på hårddisken i en mapp som heter Windows.old, beroende på hur du väljer att göra. Du blir kvitt viruset, får installera om dina program och filerna ligger i windows.old.

Skrivet av XgamerX:

Jag ladda ner en sak

Vad laddade du ner? Vet vi inte så blir de svårt att hjälpa. Vi kan inte ge allt om inte du gör de också. Du kan annars gå in i felsäkert läge(f8 efter bios), lägga installatonsfilen till mbam på ett usb-minne och installera och sedan söka igenom och ha tur att de löser problemet.

Permalänk
Medlem

Det funkar nu

Permalänk
Medlem

Hela Windows 7 är konstigt nu och bilden täcker inte hela min skär och jag kan inte ansluta till internet vad ska jag göra:) svara så fört Ni kan

Permalänk
Medlem
Skrivet av XgamerX:

Hela Windows 7 är konstigt nu och bilden täcker inte hela min skär och jag kan inte ansluta till internet vad ska jag göra:) svara så fört Ni kan

Va? Alltså går du in för att skriva så otydligt som möjligt? Börjar undra

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av XgamerX:

Hela Windows 7 är konstigt nu och bilden täcker inte hela min skär och jag kan inte ansluta till internet vad ska jag göra:) svara så fört Ni kan

Okej , men om-installera du Windows , eller funkar det bara ut ur det blå nu?

Har du om-installerat Windows - Nätverks rutin och Driver för Videokortet behövs
Har du inte gjort det , ja , fortfarande antagligen virus då du inte vilja säga vad du laddade ner
så verkar som något skumt , så antagligen virus då.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.