Permalänk
Medlem

Hur blir det med rabatten denna månad? Är det imorgon eller efter helgen typ måndag? Vad gäller?

Permalänk
Medlem

Igår sas det att den skulle börja innan helgen.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av wooziee:

Ordernummer : 38672274

Hejsan,
Jag lyckades inte få fram ett riktigt bra svar på detta, men du kommer iaf inte få två fakturor Troligtvis skickas varorna ifrån två olika lager, men de ska anlända till dig på samma dag.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej CDON,

Jag tänker bara informera er om att PGA er urusla hantering av leverans av en födelsepresent från min flickvän till mej, så har ni nu förlorat 2 kunder.... SKITDÅLIGT!!!!!

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [💾WD Black SN850 NVMe SSD 2TB] [2x WD BLACK SN850X NVMe SSD 8Tb] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [Crucial BX500 SATA SSD 4TB] [38TB NAS 7200rpm Lagringsdiskar] [🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] [🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber]

Permalänk
Medlem

Där kom rabatten upp till slut. Sjukt besviken dock. Ni har en 3tb hdd på % som kostar 1100:- WD-märke. På 15% har inte ens ngn 3TB med öht. Däremot 2TB som kostar runt 1600:-. Hur gör ni era urval till dessa olika rabatter egentligen? Känns ju inte logiskt direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Där kom rabatten upp till slut. Sjukt besviken dock. Ni har en 3tb hdd på % som kostar 1100:- WD-märke. På 15% har inte ens ngn 3TB med öht. Däremot 2TB som kostar runt 1600:-. Hur gör ni era urval till dessa olika rabatter egentligen? Känns ju inte logiskt direkt.

Länk vore fint.

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
Medlem
Skrivet av T-Fork:

Länk vore fint.

Det kan vara samma länk som alla tidigare gånger, som står i CDONs signatur.

"Swec-sidan: CDON.com + Sweclockers"

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Det kan vara samma länk som alla tidigare gånger, som står i CDONs signatur.

"Swec-sidan: CDON.com + Sweclockers"

Tack

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
Medlem

Sorry för spam här, men ja, blir inte klok på ert urval. Nu såg jag på 5%-avdelningen att det fanns ett Sapphire 7950 och en 2TB hdd, allt som allt nästan 1k billigare än det som var listat på 15%. Är det enbart premiummodeller/priser ni lägger upp där eller varför blir det så stora prisskillnader? Känns som att hela grejen med att ha rabatt försvinner om det finns likvärdiga produkter som dessutom är billigare ju.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MrM3:

Sorry för spam här, men ja, blir inte klok på ert urval. Nu såg jag på 5%-avdelningen att det fanns ett Sapphire 7950 och en 2TB hdd, allt som allt nästan 1k billigare än det som var listat på 15%. Är det enbart premiummodeller/priser ni lägger upp där eller varför blir det så stora prisskillnader? Känns som att hela grejen med att ha rabatt försvinner om det finns likvärdiga produkter som dessutom är billigare ju.

Hejsan,
Urvalet görs inte manuellt, så det kan variera ifrån månad till månad. De flesta datorkomponenter som vi har i vårt sortiment är billiga om man gör en prisjämförelse på tex Prisjakt, får man dessutom 15% rabatt på dessa priser så borde vi "ligga rätt" i de flesta fall. Jag ber om ursäkt om urvalet blev sämre än vanligt, jag ska föra detta vidare och se om listan kan genomgå en manuell koll nästa månad innan den läggs ut.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej Andreas!

Ser att ni lagt till en hel del BitFenix-fläktar nu under 15%-rean. Lägger fram ett förslag på att lägga till några 120mm också då de flesta verkar vara 140mm eller större.

Trevlig helg!

Visa signatur

[CENTER]ROGERCPU Intel Core i5 3570k | GPU Gigabyte Windforce GTX670 2GB OC | MOBO MSI Z77A-GD55 | PSU Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze | HDD Seagate Barracuda 1TB| SSD Samsung 840 Basic 120GB| RAM Corsair Vengeance 16GB CL9| CASE BitFenix Shinobi Window | OS Windows 8[/CENTER]

Permalänk
Medlem

Hej! Om man köper komponenter med 15 % rabatt och sedan köper ytterligare komponenter samma månad, får man 5 % andra gången då?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Hej! Om man köper komponenter med 15 % rabatt och sedan köper ytterligare komponenter samma månad, får man 5 % andra gången då?

Det går finfint - Två olika koder:
15% på ett begränsat sortiment under begränsad tid.
5% på datorkomponenter under hela månaden.

Permalänk
Medlem

Kanon! Tackar!

Edit: Koden fungerar inte. Kan det vara för att jag har beställt med 15 % koden och måste vänta?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Larsp777:

Kanon! Tackar!

Edit: Koden fungerar inte. Kan det vara för att jag har beställt med 15 % koden och måste vänta?

Hejsan,
Båda koderna ska kunna användas, en gång per månad, även om du köpt med 15% rabatt tidigare idag så ska det gå att beställa igen med 5% rabatt senare. Skicka ett meddelande till mig ifall det fortfarande inte fungerar.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Råkade skriva koden för 15 % igen. Nu fungerade det. Tackar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En fråga till CDON.

Varför använder ni er av rabattkoder? En helt vanlig prissänkning vore väl bättre med tanke på hur populärt Prisjakt är.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Hallå CDON!

Här är en tråd jag skulle vilja att ni läser igenom. Kolla in de videos jag länkat, som jag själv filmat.
Jag har haft en konversation med eran kundservice med över 30 meddelande sinsemellan och får ingen hjälp alls.

http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1206204-fel-av-c...

Hälsningar,
Arvid

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem

cdon.se/hemelektronik/phanteks_ph-f140ts-bl_premium_case_fan_-_blue-15563006

Finns med i rean med 3lagerförda exemplar precis som för några dagar sen. När kommer det in fler?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

En fråga till CDON.

Varför använder ni er av rabattkoder? En helt vanlig prissänkning vore väl bättre med tanke på hur populärt Prisjakt är.

Kallas för belöningsmetod. Handla för 600kr och du belönas med en 50kr kupong. Chanserna är större att du kommer tillbaka med denna metod än om produkterna i kundvagnen var 50kr billigare. Precis som med djur så ökar endorfinet i kroppen om vi blir belönade. Mer endorfin = glädje, och en glad kund är en kund som kommer tillbaka.

Kan även vara värt att veta att CDON inte förlorar 50kr för varje kupong dom ger ut. Man betalar 29kr i frakt, en kostnad som CDON garanterat tar överpris på då dom tack vare sin enorma fraktvolym har bra rabatt hos Posten. Det som återstår då är 21kr för dig att shoppa loss för, och det tar dom igen genom att ha lite högre priser. Så din belöning är i grund och botten inte så stor som man tror, men när hormoner spelar in så spelar ingenting roll, fråga bara en kvinna

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Kallas för belöningsmetod. Handla för 600kr och du belönas med en 50kr kupong. Chanserna är större att du kommer tillbaka med denna metod än om produkterna i kundvagnen var 50kr billigare. Precis som med djur så ökar endorfinet i kroppen om vi blir belönade. Mer endorfin = glädje, och en glad kund är en kund som kommer tillbaka.

Kan även vara värt att veta att CDON inte förlorar 50kr för varje kupong dom ger ut. Man betalar 29kr i frakt, en kostnad som CDON garanterat tar överpris på då dom tack vare sin enorma fraktvolym har bra rabatt hos Posten. Det som återstår då är 21kr för dig att shoppa loss för, och det tar dom igen genom att ha lite högre priser. Så din belöning är i grund och botten inte så stor som man tror, men när hormoner spelar in så spelar ingenting roll, fråga bara en kvinna

Absolut, det är jag med på. Jag tänker mer på exempelvis hörlurskampanjen. Varför sänker de bara inte priserna med 20%?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Absolut, det är jag med på. Jag tänker mer på exempelvis hörlurskampanjen. Varför sänker de bara inte priserna med 20%?
http://img856.imageshack.us/img856/991/cdon.png

Jaså, ja det där kändes ganska ologiskt Kanske är meningen med det att nån stackare missar koden och köper det för fullpris?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Hej på dig Cdon!
Jag är i färd med att köpa en löparklocka av denna modell
http://cdon.se/sport-och-fritid/garmin/garmin-forerunner-210-...
Men tyvärr är den slut, så jag undrar när ni väntas få den i lager?
Jag är såklart sugen att köpa den med rabatten från eran kampanj på sporttillbehör som slutar 30/4. Har ni den servicen att man kan boka den och få ta del av rabatten?

Permalänk
Medlem

Lade en beställning på ett Sapphire Radeon HD7950 Vapor-X i morse. Nu kom jag på att jag läst något tidigare om en spel-bundle till AMDs grafikkort, Reloaded någonting. Är det kuponger på dessa spel i kartongen eller skulle jag ha lagt någon speciell produkt i varukorgen tillsammans med grafikkortet?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinsson:

När du väl säger det så, CDON lär ju förlora kunder på detta viset egentligen, om jag ser till mig själv t.ex så kollar man ju liksom på prisjakt klickar in sig till den butiken som är billigast och sedan beställer man.
Så har man inte vetskapen av att dessa koder finns och CDON inte ligger billigast utan denna kod så missar dom kunder?

Eller vill dom försöka skapa ett intresse för koder så att folk ska surfa in på deras sida oftare för att leta erbjudanden?

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

För att det är mycket enklare att ha EN rabatt på allt, istället för att sänka ALLA produkter med likvärdigt belopp? Tänker mer administrativt då.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

Är intresserad av THOR Oden och undrar vad är det man får med där egentligen? När man läser så verkar som ni ändrar på specifiaktionen hela tiden och folk får inte med det som det står eran sida?

Sen hur ligger det till med garanti ärenden?

- Får man öppna burken, felsöka och endast skicka in den defekta delen vid problem.
- Eller måste man skicka in hela datorn?
- Får man byta ut delar i datorn? ex lägga till 4GB minne?
- Kommer datorn förinstallerad med Win 7 eller får man installera det själv?
- Medföljer mus/tangentbord?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Derix:

En fråga till CDON.

Hejsan,
Vi använder oss av rabattkoder då vi "riktar" våra erbjudanden, tex till de som är medlemmar hos SweClockers, eller som i exemplet med hörlurskampanjen till de som valt att registrera sig på Cdon.com eller på annat sätt aktivt tar del av informationen på vår hemsida.
Mvh//Andreas

Skrivet av Arvidbergstedt:

Hallå CDON!

Här är en tråd jag skulle vilja att ni läser igenom. Kolla in de videos jag länkat, som jag själv filmat.
Jag har haft en konversation med eran kundservice med över 30 meddelande sinsemellan och får ingen hjälp alls.

http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1206204-fel-av-c...

Hälsningar,
Arvid

Hej,
Vänligen, skcka ett pm med information gällande ärendet.
Mvh//Andreas

Skrivet av KaakaaN:

cdon.se/hemelektronik/phanteks_ph-f140ts-bl_premium_case_fan_-_blue-15563006

Finns med i rean med 3lagerförda exemplar precis som för några dagar sen. När kommer det in fler?

Hejsan,
Vad jag kan se så är inga fler beställda än de tre som finns i lager

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fick ni inte in några Galaxy S4 eller fick ni en liten mängd? Det står fortfarande att man bara kan förhandsboka mobilen men den lanserades ju i lördags.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av sodnik:

Hej på dig Cdon!
Jag är i färd med att köpa en löparklocka av denna modell
http://cdon.se/sport-och-fritid/garmin/garmin-forerunner-210-...
Men tyvärr är den slut, så jag undrar när ni väntas få den i lager?
Jag är såklart sugen att köpa den med rabatten från eran kampanj på sporttillbehör som slutar 30/4. Har ni den servicen att man kan boka den och få ta del av rabatten?

Hej,
Vi har fått en ny leverans idag.
Mvh
Andreas

Skrivet av Beinerfelt:

Lade en beställning på ett Sapphire Radeon HD7950 Vapor-X i morse. Nu kom jag på att jag läst något tidigare om en spel-bundle till AMDs grafikkort, Reloaded någonting. Är det kuponger på dessa spel i kartongen eller skulle jag ha lagt någon speciell produkt i varukorgen tillsammans med grafikkortet?

Hejsan,
Det kort du har köpt ingår i kampanjen och spelvoucher kommer att skickas med din försändelse automatiskt.
Mvh//Andreas

Visa signatur