vänta på haswell eller köpa dator nu?

Permalänk
Medlem

vänta på haswell eller köpa dator nu?

Heeeej,

fick tillbaka 9k då jag reklamerat min bärbara från media markt, skall jag köpa en ny nu eller vänta på haswell? När förväntas det dyka upp haswell datorer i butik i sverige?

Permalänk
Avstängd

Typ, Juli eller August, kanske.

Permalänk
Medlem

fan det är ett tag ändå, enligt denna så skall haswell slåppas i juni http://www.pcpro.co.uk/news/381070/intel-haswell-release-date... sen tar den någon månad innan det finns på alla datorer?

Permalänk
Medlem

någon som har tips på en bra ultrabook? Får kosta max 10-11k jag har en ssd och 6 gig ram hemma så går det sätta in hade det varit grymt. Har precis bytt ut min ux32vd pga massa strul så vete fan om jag vill ha en sån igen alltså annars är dom ju sjukt prisvärda.

elgiganten har macbook pro för 8990 och sätter jag in ssd och lite mer ram kommer den vara snabb som attan?

Kom gärna med tips,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mosd:

någon som har tips på en bra ultrabook? Får kosta max 10-11k jag har en ssd och 6 gig ram hemma så går det sätta in hade det varit grymt. Har precis bytt ut min ux32vd pga massa strul så vete fan om jag vill ha en sån igen alltså annars är dom ju sjukt prisvärda.

elgiganten har macbook pro för 8990 och sätter jag in ssd och lite mer ram kommer den vara snabb som attan?

Kom gärna med tips,

http://www.dell.com/se/p/xps-13-l321x-mlk/pd.aspx?c=se&cs=sed...

den med i5, 256gb ssd och 8gb ram skulle jag kört på från dell, oftast så kan man inte byta ram eller ssd på ultrabooks :/

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

känns på något sätt som ett nerbyte? Från min ux32vd blir jag av med 2gb ram, i7 och dedikerat grafik. Är det någon som vet skillnaden mellan den nya ux32vd och senare versioner? Den nya har 2gb mer ram men är det något mer? Kan dem eventuellt fixas buggar?

Permalänk
Medlem

Nån Samsung kanske? Beror ju på lite vad du vill prioriterar...

Samsung 730U3C 13.3" Full HD
Samsung 730U3E 13.3" Full HD
Samsung 900X3E 13.3" Full HD

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem

Haswell lanseras den 3e Juni, men när det kommer i butik är olika, men inte så att det dröjer en månad O.o

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem

Om datorn du funderar på att köpa inte har dedikerad grafik kan det vara värt att vänta på Haswell då denne ska ha mycket starkare grafikdel än Ivy bridge.

Permalänk
Medlem

Men vete fann om jag orkar vänta tills efter sommaren

Permalänk
Medlem

fan är verkligen kluven! Kan inte bestämma mig vänta eller inte vänta? Jävligt ovärt och vänta om datorerna med haswell lander runt aug men kommer dem runt juni så är det ju värt.

Permalänk
Medlem

Tycker lätt att man skall vänta. Haswell kommer ha ett nytt energisparläge som enligt vad jag läst kommer funka lite som det gör på smartphones. Detta kommer göra att batteriet kommer räcka bra mycket längre per laddning.

Lätt värt för mig i alla fall.. bara hoppas att det blir lika bra som det sägs när produkterna kommer ut.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport