Permalänk
Medlem

Tangentbord, mus och musmatta.

Hej!
Är ute efter nytt tangentbort, mus och musmatta. Har kollat på detta
https://www.inet.se/produkt/6606452/razer-blackwidow-ultimate...
https://www.inet.se/produkt/6606459/razer-ouroboros-wireless-...
https://www.inet.se/produkt/6606561/razer-destructor-2-mousep...
Har ni någon erfarenhet av dessa produkter? Eller några andra tips?
Pris kvittar.
Och det ska helst vara samma märke.
MÅSTE vara mekaniskt tangentbord.

//Leyer32

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem

Tjena.
Qpad Mk-85 eller Mk-80
Qpad K5
Qpad CT

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker att BlackWidow är ett sjukt skönt tangentbord om man gillar mekaniska tangentbord. Vet ej om det ens finns bättre mekaniska tangentbord IMO. Musen däremot är rätt dyr och jag har aldrig testat Ouroboros så jag vet ej. Det verkar rätt dyr, så om du ångrar dig och vill ha en billigare mus och bra kvalité från Razer tycker jag helt klart Razer Deathadder (Speciellt 2013 edition som har bättre DPI, snyggare, etc) Annars musmattan verkar helt okej.

Permalänk
Medlem

Ofta man använder dpi över 2000, själv kör jag 800
bättre att kolla hur stabil musen är på 1000/500hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon218473:

Jag tycker att BlackWidow är ett sjukt skönt tangentbord om man gillar mekaniska tangentbord. Vet ej om det ens finns bättre mekaniska tangentbord IMO. Musen däremot är rätt dyr och jag har aldrig testat Ouroboros så jag vet ej. Det verkar rätt dyr, så om du ångrar dig och vill ha en billigare mus och bra kvalité från Razer tycker jag helt klart Razer Deathadder (Speciellt 2013 edition som har bättre DPI, snyggare, etc) Annars musmattan verkar helt okej.

Tycker du det är bra kvalitet på tangent bordet? Hur länge har du haft det?

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem

Om pris som du säger kvittar skulle jag råda dig om ett tangentbord från antingen Ducky eller Filco, beroende på om du vill ha belysning och fler funktioner eller ej.

Möss är till största delen ett subjektivt val, kör på den du hittade om du använt och gillar den. Musmattor kan inte mycket gå snett med, köp vilken du tycker verkar bäst. Ett råd är att inte binda dig till ett märke, många bra alternativ försvinner då

Permalänk
Medlem

Musmattan är ett bra val men det finns också andra alternativ så som heaton mattan och vissa qpad mattor som är några utav dom vassaste hårdplast mattorna.Kan ju även nämna func.

Men det bästa alternativet är ju om du får klämma och känna på grejerna, speciellt möss då dom är väldigt personliga.

Visa signatur

|Intel i7 8700k|ASUS Prime Z370-A| 16 GB RAM @ 3000Mhz | GTX 1080 | SteelSeries Rival 310 | Razer BlackWidow Chroma |
DieMudda™

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte rekommendera en wireless mus för gaming. Har inte testat just denna musen, men har däremot en trådlös gaming mus från logitech och det laggar för mycket så jag måste ha usb-kabeln i hela tiden ändå.
Tangentbordet hade jag förut men gav bort till min brorson. Byggkvaliten känns mkt bra, men tyckte handledsstödet var för kort och blev helt galen på klickljudet från tangenterna och kommer köpa ett sånt här med tysta mekaniska tangenter istället: http://www.inet.se/produkt/6101844/corsair-vengeance-k70-mech...

Visa signatur

R9 5950X| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance K70

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Sleken:

Om pris som du säger kvittar skulle jag råda dig om ett tangentbord från antingen Ducky eller Filco, beroende på om du vill ha belysning och fler funktioner eller ej.

Möss är till största delen ett subjektivt val, kör på den du hittade om du använt och gillar den. Musmattor kan inte mycket gå snett med, köp vilken du tycker verkar bäst. Ett råd är att inte binda dig till ett märke, många bra alternativ försvinner då

Säger samma sak ang ducky och Filco.

Jag har testat Razer på Inet och jag tar inte med det tangentbordet med tång, det är min PERSONLIGA åsikt andra tycker annat.
Jag kör just nu Ducky G2PRO Tenkeyless bästa tangetbordet jag har haft.
Mus högst personligt. Testa.
Musmatta alla Steelseries är bra både mjuka och hårda samma med Razer.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mats76:

Jag skulle inte rekommendera en wireless mus för gaming. Har inte testat just denna musen, men har däremot en trådlös gaming mus från logitech och det laggar för mycket så jag måste ha usb-kabeln i hela tiden ändå.
Tangentbordet hade jag förut men gav bort till min brorson. Byggkvaliten känns mkt bra, men tyckte handledsstödet var för kort och blev helt galen på klickljudet från tangenterna och kommer köpa ett sånt här med tysta mekaniska tangenter istället: http://www.inet.se/produkt/6101844/corsair-vengeance-k70-mech...

MX-switchar(blue). på Razer tangetbordet, köp Röda eller Svarta, Blåa brytare låter ju som om man skriver på en gammal skrivmaskin.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

tvelander, rätta mig om jag har fel, men nog låter väl svarta switchar också? som jag förstått det är det bara röda och bruna som är tysta?

Visa signatur

R9 5950X| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance K70

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mats76:

tvelander, rätta mig om jag har fel, men nog låter väl svarta switchar också? som jag förstått det är det bara röda och bruna som är tysta?

Jag har svarta brytare hemma och tycker inte dom låter speciellt mycket.
Btw använd citera annars hittar jag aldrig om någon skriver till mig, va bara tur att jag såg att någon hade skrivit i tråden.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Jag har också svarta och det är väl klart att dom låter men det är ju inget sinnessjukt. Sedan sitter inte jag och tar ut mina aggressioner på tangenterna.

Ljud är jävligt svårt, vad den ena tycker är högt eller irriterande tycker någon annan är helt lugnt. Gå in på någon affär och testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mats76:

rätta mig om jag har fel, men nog låter väl svarta switchar också? som jag förstått det är det bara röda och bruna som är tysta?

Svarta, röda och bruna låter mer eller mindre identiskt. Blå sticker däremot ut med sitt klickande, och låter överlägset mest.

Alla går de att dämpa med o-ringar, vilket inte gör det ljudlöst men markant bättre.

Även jag lägger min röst på Filco eller Ducky.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Har ägd ett Razer blackwidow Ultimate och nu gått över till Duckyshine2, skillnaden är enorm. Rekommenderar Ducky (tror också att Filco är bra)

Har också ägd många Razer möss i min livstid, men alltid fått klick problem med dem. Men det viktiga med möss är att hitta en som passar din hand, så att gå till en affär och testa är det bästa.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Razer-tangentbord rekommenderar jag inte. För många skräckhistorier. Om du klarar dig utan numpad och vill spara en slant finns Cooler Master Storm Quickfire TKL, det kommer utan numpad och med många olika brytare. Vilken brytare du gillar får du testa själv.

Jag rekommenderar alltid Logitechs möss, äger en G400, G500 är också bra. Nu finns även G400S och G500S som kan vara något att spana in.

Musmatta är Steelseries bra på, Qck+ är stor och skön om man gillar mjuka mattor.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.