Permalänk
Medlem

Hörlurar till Gaming

Hejsan letar efter ett par hörlurar som ska användas till gaming. Jag ska sätta en modmic på hörlurarna. Skulle helst vilja ha over ear hörlurar men andra går bra. Budgeten ligger på under 500 kr men om det finns bättre för en lite extra peng går det också bra!

Tack för alla svar!

Permalänk
Medlem

Logitech G35 ~ 800kr (surround)
Corsair Vengeance 2000 ~ 1000kr (surround)
QPAD QH-90 ~ 900kr (EJ surround)

Vet det är lite över din budget, men är riktigt bra gaming lurar. så kan du tänka dig gå över 500kr så skulle jag rekommendera ngn av dessa

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Logitech g35 ftw!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Whine:

Logitech g35 ftw!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Solding:

Logitech G35 ~ 800kr (surround)
Corsair Vengeance 2000 ~ 1000kr (surround)
QPAD QH-90 ~ 900kr (EJ surround)

Vet det är lite över din budget, men är riktigt bra gaming lurar. så kan du tänka dig gå över 500kr så skulle jag rekommendera ngn av dessa

Ni har missförstått tråden, han vill ha HÖRLURAR

OnT: Creative Aurvana Live skulle kanske vara något

Permalänk
Medlem

Om du hittar några såna här så skulle jag satsa på dom. (tillverkas inte längre)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=427386

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem

http://www.dustin.se/product/5010618620/sennheiser-hd-449-hea...

Eller

http://www.djservice.se/cgi-bin/db.pl?id=IDS0011684&sok=&q=1&...

Jag själv äger Senn 598HD, Bra ljudbild och passar bra för spel. Du får bättre ljud för pengarna om du köper hörlurar istället för att köpa ett spel headset (Oftast).

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalOddball:

Ni har missförstått tråden, han vill ha HÖRLURAR

OnT: Creative Aurvana Live skulle kanske vara något

Hörlurar till gaming, logitech g35? Eller är det inte gaming lurar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whine:

Hörlurar till gaming, logitech g35? Eller är det inte gaming lurar?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju headset... vad är det med hörlurar du inte förstår ? -.-

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whine:

Hörlurar till gaming, logitech g35? Eller är det inte gaming lurar?

Skickades från m.sweclockers.com

Om man är petig så är g35 headset. Fast man fattar ju vad du menar.

Permalänk
Visa signatur

Here's the deal -- I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dulingen:

Det är ju headset... vad är det med hörlurar du inte förstår ? -.-

Han vill sätta en modmic på sina hörlurar, tror inte G35 är ett sådant bra val då. + Det är rätt rejält över budget.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Om man är petig så är g35 headset. Fast man fattar ju vad du menar.

Tack att du förstår. .

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

Han vill sätta en modmic på sina hörlurar, tror inte G35 är ett sådant bra val då. + Det är rätt rejält över budget.

Varför säger du det till mig ? Jag skrev ju just att G35 är ett headset -.-

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar från de personer som förstår skillnaden mellan ett headset och hörlurar :). Stanna gärna on topic så det inte spårar ur helt. Ska kika på de länkade hörlurnarna när jag kommer hem senare på dagen men jag uppskattar fortfarande fler tips!

Permalänk
Medlem

Hittade dessa http://www.dustin.se/product/5010533867/koss-pro-dj100/#intcmp=searchProvider_dacsa och tänkte att de skulle vara bra. Men en sak som jag undrar. Behövs ett ljudkort? har ett integrerat Realtek ALC887 I moderkortet men undrar om jag behöver ett riktigt ljudkort för att få ut mycket mer ur lurarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalOddball:

OnT: Creative Aurvana Live skulle kanske vara något

Säger samma sak. Creative Aurvana Live

Börja med nya lurar och se vad du tycker och känner, efter det kan du börja snegla på ett separat ljudkort.

Permalänk
Medlem

Asus xonar DG om det är budget. Mycket bra ljud för pengarna. Eller D1/DX samt dom dyrare STX osv.