uppdatera ssd samsung 840 250GB men problem hjälp.

Permalänk
Medlem

uppdatera ssd samsung 840 250GB men problem hjälp.

Hej jag har SSD med samsung SSD 840 250GB och jag såg i programmet magician att jag har fått ny uppdatering och tänkte uppdatera till den firmware men när jag väl ska uppdatera med programmet så säger den såhär "Firmware update failed on the selected drive" och varför blir det så? :/ Mvh.

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk
Medlem

Har för mig att det är en liten bugg i samsungs program som hittar en firmware till samsung 830 och tror att den även gäller 840 vilket den inte gör. Förslagsvis så googlar du på firmwarenumren och ser vilken disk de gäller.

Permalänk
Medlem

Ladda ner ISOn istället, bara att bränna och boota från den så updateras SSDn.
http://www.samsung.com/global/business/semiconductor/samsungs...

Visa signatur

All alone or in a crowd never say his name aloud, now he wants to know your unit's name, where you go and whence you came, he's the mecha-mania boy!