Permalänk

Failad Overclocking

Jag har stött på ett problem. Jag skulle nyss overclocka mitt grafikkort och höjde mätarna lite för mycket. Nu så blinkar min skärm i rosa och grönt och sedan startar datorn upp för att Windows krashar. När jag nu kommer in på datorn så hinner jag inte ta upp Catalyst Control Center och fixa tillbaks innan detta problem händer igen. Jag sitter nu på brorsans dator för att lägga in detta och hoppas att jag kan få svar inom kort! Tack så mycket

Permalänk
Avstängd

starta upp i felsäkert läge.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk

När jag gör det så får jag den lägsta upplösningen på skärmen, inget internet och datorn känner inte av grafikkortet?

Permalänk

kör med det integrerade grafikkortet och testa om du lyckas eller det skrivaren innan mig sa

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Avstängd

ska jag svara på svenska eller engelska? du blandar hej vilt, men reseta cmos batteriet, det runda på moderkortet, eller motherboard, take out the battery for 30 seconds, put it back, sen startar du datorn.

Permalänk
Skrivet av JSvanberg:

ska jag svara på svenska eller engelska? du blandar hej vilt, men reseta cmos batteriet, det runda på moderkortet, eller motherboard, take out the battery for 30 seconds, put it back, sen startar du datorn.

Han använder max två ord på engelska. Är det förvirrande?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LilBigAdventure:

När jag gör det så får jag den lägsta upplösningen på skärmen, inget internet och datorn känner inte av grafikkortet?

Ja, asså...starta upp i felsäkert läge och avinstallera drivrutinerna till grafikkortet. Sen ska det inte vara några problem att starta normalt.

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Skrivet av trolliban:

Ja, asså...starta upp i felsäkert läge och avinstallera drivrutinerna till grafikkortet. Sen ska det inte vara några problem att starta normalt.

Borde väl ändå ta bort programmet som han överklockar med? Alternativt återställa bios.

Permalänk

Jag overclockade med Catalyst, jag ska testa att ta bort det och att återställa drivrutinerna, tack. Vill också tillägga att äver när jag gjorde en systemåterställning till i morse (när jag uppdaterade datorn) så hade jag fortfarande samma problem. Jag hann dock komma in på MSI Afterburner när jag startade datorn och sänka mätarna till under 800 (som är standard) men ändå så blev hela skärmen rosa och grön. Tack för allas hjälp och jag hoppas nu att detta funkar

EDIT: Inget verkar funka. Testade med systemåterställning tillbaks till den 17de maj men nej... Vill helst inte behöva ominstallera hela datorn då jag har en massa nödvändiga program^^

EDIT EDIT: Allting är bra nu. lyckade på något sätt. tack till alla som hjälpte