Lättklädd kvinna från MSI bygger dator med Intel Haswell

Permalänk
Medlem

Jag bygger i underkläder

Alltså helt seriöst, jag har inte den racingtonade sport-BHn men när jag bygger ny maskin hemma har jag sällan så mycket kläder på mig. Vet inte varför, riktigt, det bara tenderar att bli lite smutsigt när jag bygger om mina gamla maskiner med nya delar och jag vill inte gärna få kläder ivägen. Jag har provat att bygga i morgonrock men den hänger bara ner helt fel, så sockor och kallingar får det vara - och inget j-a polyester såklart.

Sedan blir det lite varmt med halogenlampan och lite svettigt när man tror att man monterat allt rätt och kanske skall börja klocka lite.

Men den här videon handlar givetvis inte alls om hur nördar klär sig när de meckar.

Visa signatur

/ Per

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Vem sitter med musmattan så snett?

Själv så sitter jag lite helt åt helvete

...men det funkar ju

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Men det är listan på American householdsplay computer or video games. Den är inte global och den är från 2010-2011.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Men det är listan på American householdsplay computer or video games. Den är inte global och den är från 2010-2011.

Antalet människor i studien är ju statistiskt signifikant att motsvara en global skala, man kan ju diskutera om urvalet (America) kan motsvara alla människor i världen. Det är klart att det inte motsvarar HELA VÄRLDEN. Men för europa och Sverige skulle argumentera ja, med tanke på att Europa lever i likadant konsumtionssamhälle.

Somsagt, originalposten är från 2012 och då var det där den mest angelägna rapporten i detta mycket skrala forskningsämne. Det har förmodligen inte gått så många generationer att man kan anta att 2år gammal statistik är felaktig.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Men det är listan på American householdsplay computer or video games. Den är inte global och den är från 2010-2011.

Hittade en nyare version åt dig, eftersom 2011 inte dög:
http://www.theesa.com/facts/pdfs/ESA_EF_2012.pdf

47% kvinnor.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DerpishCat:

Själv så sitter jag lite helt åt helvete
https://dl.dropboxusercontent.com/u/51088732/othelvete.jpg

...men det funkar ju

Nackspärr?

Permalänk
Skrivet av RedSparowes:

Ni som är trött på machoidealen och vill få respekt för den ni är och inte den ni borde vara måste göra en sak.
Visa samma respekt emot kvinnor.

Och vi som inte är trött på "machoidealen"? Tycker det är bedrövligt när vuxna män knappt orkar lyfta sin egen vikt och får andnöd av att gå upp för ett par trappor eller löpa nån kilometer. Träning och fysisk aktivitet borde vara lika självklart som att sova och äta. Men vill man hellre sitta still och bygga energireserver och förlora muskulatur så är ju det var och ens ensak. Ska vi sen dessutom dra in "handy man" här också så tycker jag banne mig att man som karl ska kunna laga, fixa och dona med både det ena och det andra. Men det är ju jag det.

Med det sagt tycker jag reklamen var bedrövlig. Har inga bekymmer med lättklädda damer eller vältränade män heller för den delen. Är faktiskt riktigt jävla less på all politisk korrekthet i Sverige och dessa konstanta bekymmer med lättklätt, nedvärderingar och fan och hans moster. Man vågar knappt yttra en åsikt längre. Låt folk gilla vad de vill och låt folk ha vilka värderingar de vill. Låt företag göra reklam hur de vill, personligen bojkottar jag alla företag och produkter som har reklam som irriterar mig på ett eller annat sätt.

Gillar ni inte reklamen MSI har mödat fram? Köp inte grejerna då. Men börja inte med dessa brutalt tråkiga genusdebatter.

Tillägg: Vem har inte flertalet gånger skruvat hårdvara i bara underkläderna? Sen kanske det inte alltid är en så vacker syn att det lämpar sig för MSI reklam.

Permalänk
Skrivet av ankmeister:

Och vi som inte är trött på "machoidealen"? Tycker det är bedrövligt när vuxna män knappt orkar lyfta sin egen vikt och får andnöd av att gå upp för ett par trappor eller löpa nån kilometer. Träning och fysisk aktivitet borde vara lika självklart som att sova och äta. Men vill man hellre sitta still och bygga energireserver och förlora muskulatur så är ju det var och ens ensak. Ska vi sen dessutom dra in "handy man" här också så tycker jag banne mig att man som karl ska kunna laga, fixa och dona med både det ena och det andra. Men det är ju jag det.

Det är ju underbart att du funnit din plats i världen och känner dig trygg med den!

Citat:

Med det sagt tycker jag reklamen var bedrövlig. Har inga bekymmer med lättklädda damer eller vältränade män heller för den delen. Är faktiskt riktigt jävla less på all politisk korrekthet i Sverige.

Med tanke på hur mycket skit jag får varje gång jag pratar om detta, så håller jag inte riktigt med om att det verkar vara den korrekta politiska åsikten att ha?

Citat:

Man vågar knappt yttra en åsikt längre. Låt folk gilla vad de vill och låt folk ha vilka värderingar de vill.

Så ska det inte vara, säg som du känner, precis som du själv predikar att det bör vara!

Citat:

Gillar ni inte reklamen MSI har mödat fram? Köp inte grejerna då. Men börja inte med dessa brutalt tråkiga genusdebatter.

Gillar du inte våra genusdebatter, delta inte i dom då :]

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Dubbningen var helt klart bäst

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Hittade en nyare version åt dig, eftersom 2011 inte dög:
http://www.theesa.com/facts/pdfs/ESA_EF_2012.pdf

47% kvinnor.

Har du ens läst listan

För det första så är den från 2011.
För det andra så är det för dom som äger, och jag citerar "dedicated game console, pc or smartphone"
För det tredje så är studion gjord på gathering data from more than 2,000 nationally representative households.

Så dom har ringt runt ca 2000 och frågat, precis som vilken annan "forskning"
Det där kan man ta med en väldigt liten nypa salt. Visst, det ger en inblick hur det kan se ut i statarna 2011. Men det är långt ifrån verkligheten.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Många här på swerclockers verlar inte inse att Sveriges syn på jämsälldhet är relativt ovanlig i resten av världen. Jag har bott i USA och flera länder i europa, där är det inte någon ovanlighet att använda sig av denna sortens reklam. Denna reklamsnutten var som MSI killen sa tidigare inte ämnad för Sverige, utan snarare USA. Och i de flesta länder, Sverige undantaget, fungerar det från vad jag har kunnat märka. Jag upphör dock aldrig bli förvånad när kompisarna i andra länder går på detta simpla PR-trick.

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk
Medlem

Så trist... så jävla stenålder. Har tänkt köpa en Haswellplatform nu vid launch, men blir inte på MSI moderkort kan jag säga...

Jag vet inte vad som är mest förolämpande. Att jag som man och datorintresserad är någon form av dreglande loser som måste titta på en monteringsguide för att få se lite kvinnohud eller att jag på något sätt ser kvinnor som någon form av sexdockor. Jag vet inte? Jag är man och hetrosexuell, och uppskattar absolut kvinnors utseende. Men jag är ingen grottmänniska som bara tänker på detta. Hade MSI gjort en instruktionsguide med en kille i tighta Speedos utan att göra de som ett skämt? Nej de hade de inte... och därför är den här filmen också ett skämt! NEJ MSI... jag är ingen grottmänniska! Jag kan respektera kvinnor för vad de kan och tycker och tänker. Låt inte Feministiskt Initiativ lura dig att alla män slår och förtrycker kvinnor från morgon till kväll.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Inaktiv

Synd att tänderna var så fucked up. Hade nog fått lite bånge annars, men icke.

Permalänk
Medlem

Tydligen funkar det riktigt bra med lättklädda kvinnor då över 250 personer har kommenterat det här.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Ridebird:

Att de aldrig lär sig. Sjukt töntigt. Frågan är varför de antar att deras mest köpstarka målgrupp är testofrustande tonåringar/övervintrade tonåringar.

Nope som tonåring tycker jag också att det här extremt töntigt och dåligt gjort. Även måste jag nog säga att om man tänker/funderar på att köpa ett high-end mobo som kostar 2-3 k så vill man helst ha en informativ video istället för en tjej som göra riktigt kassa försök att se sexig ut. ( jag är medveten att klippet var om hur man bygger ihop en dator )

Visa signatur

Ryzen 5600X @4.65GHz, Noctua NH-U14S, 16GB Corsair LPX DDR4 2666MHz, MSI MAG B550 TOMAHAWK, MSI 1080 Gaming X 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pye:

Haha.. Relel skriver en kort kommentar och tycker uppenbarligen inte om videon. Det tycker du är en moralpost. "Kvinnor får göra vad de vill med sina kroppar", "Vill de klä av sig för att få lite cash eller andra förmåner så fine låt de göra det!" Är dina moraliska värderingar ironiskt nog. Att hata på moralpanik verkar vara mainstream här. Jag tror alla stör sig på värderingar som ger sig till uttryck för oförståelse och hets mot andra. När feminister predikar att män är svin är det inge kul. När någon tkr att en reklam är nervärderande mot kvinnor så är det en annan sak, en åsikt som alla andra.

När du ber någon växa upp och använder ordet moralkärringar så är det istället dina åsikter som hetsar.

"Vill de klä av sig för att få lite cash eller andra förmåner så fine låt de göra det!" Ung och behöver pengar. Jag kan verkligen inte se att det kan gå snett där Kanske blir de annorlunda om du en dag får en dotter.

Jag bryr mig föga om en bikini i asien. Men jag ser upp till de som orkar bry sig och vill skapa en bättre värld för oss andra. Inte nog med att en del tar ställning för våra gemensamma problem, de ska dessutom få skit från de som tittar på?

Jag har läst igenom hela tråden nu och tragiskt nog är detta ett av de väldigt få vettiga inläggen i tråden.

Skrivet av Meantek:

Right... Vart börjar jag?

Det är HQ:s påfund. Tro det eller ej, "snygga" brudar säljer faktiskt överallt förutom i Sverige. Här ska allting säljas med hjälp av gubbar i kostym, på grund av PK-hets. Det är min personliga åsikt. Samtidigt tycker jag definitivt att det är ett lågt och billigt sätt att marknadsföra saker på, då man tar bort fokus från det viktiga, i det här fallet moderkortet.

Jag står definitivt inte bakom den här videon, vare sig idémässigt eller produktionsmässigt. Tanken var att den skulle hållas så långt bort från Norden som möjligt. Men med tanke på hur Internet fungerar sitter jag nu här med den framför näsan på Sweclockers. Den övergripande känslan är en blandning av skam och uppgivenhet.

Vidare kan jag meddela att jag faktiskt arbetar på en helt egen linje med reklamfilmer gjorda i Sverige för våra Z87-moderkort, jag kan lova att de inte kommer inkludera några som helst halvnakna kvinnor med behov av tandläkare. Inga kvinnor alls, faktiskt, precis som hårdvarusverige vill ha det.

Inlägget dryper av hyckleri.

Skrivet av Donkey:

Och där kom moralposten....

Grow up vi lever i en värld där kvinnor får göra vad fan de vill med sina kroppar. sen att det finns moralkärringar och feminister som vill får det till att bolagen och männen objektifierar kvinnans kropp för deras sexuella egenskaper och det är klart att bolagen exploaterar denna makalösa skapelse.

konstigt nog så bölar inte folk när Scandal beuties åker runt och visar upp sig eller andra bilder som underåriga tjejer lägger ut på bilddagboken,Instagram och Facebook......

Kvinnor får göra vad de vill med sina kroppar och ingen skall behöva tvinga de till det heller....

Vill de klä av sig för att få lite cash eller andra förmåner så fine låt de göra det!

Att sex säljer är ingen ursäkt.

Att man tar avstånd från det i Sverige är inte ett argument som rättfärdigar dess existens.

Att det finns vissa kvinnor som självmant klär av sig i en reklamfilm är inte ett argument som rättfärdigar dess existens. Vi utgår ifrån premissen att dessa kvinnor gör vad de gör av fri vilja. Vi kan lika gärna ställa oss frågan: varför ställer kvinnor upp på detta? För att det går att tjäna pengar på det (hur många kvinnor tror ni rimligtvis klär av sig ENBART för att de vill bli exponerade?). Och varför går det att tjäna pengar på det? För att man byggt en industri kring det. Varför? För att sex säljer. Vilket tar oss tillbaka till första punkten.

Personligen tar jag inte illa upp av en sån här grej men jag kan förstå att vissa andra gör det. Vad det däremot finns orsak att ta illa upp av är uttalanden av typen i ovanstående citat. SÅ FORT någon tar ställning i en moralisk fråga, oavsett till vilken grad och oavsett av vilken anledning, är anti-pkg-ardet där och hugger. Det är som om att ni sitter och bara väntar och längtar efter att få sätta tänderna i ert nästa offer. För är det inte så coolt att visa att man inte bryr sig?; sanningen är att det enbart bottnar i feghet. Det är så enkelt för er att sitta bakom era anonyma datorskärm och dela ut ett snitsigt epitet efter det andra: pk-kärring, moralkärring, etc. Ni stämplar och kategoriserar människor på löpande band och hänvisar till en stereotyp så avlägsen från verkligheten att man undrar vilken planet ni växt upp på. Enligt er är alla som säger ifrån, oavsett vad saken gäller, oavsett argument, kärringar med håriga ben som inte haft sex på 40 år. Det är en attityd som är så outgrundligt pretentiös att de riktiga moralkärringarna bleknar i jämförelse.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

Nu får Asus ta upp den kastade handsken å köra med oklädda isf lättklädda damer.
Dum, dummare, dummast - klädd, lättklädd, oklädd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

Men det var väl ett satans gnäll om allt detta med feminism o sexism hit o dit ta mig fan precis överallt.

Jag står helt och fullt ut för lika rätt, oavsett kön, hudfärg, religion, ögonfärg osv. Men att hålla på och tjafsa så här, och på så många andra ställen om KVINNOFÖRNEEEEDRIIIING, sterilisera männen - alla är våldtäktsmän osv. det ger bara mer "fire to the fire" eller vad man säger tycker jag.

Inte fasen är det nån som gnäller på nån tampong o schampoo reklam när det kommer någon hunk och ler förföriskt och ser allmänt kåt, rik och vältränad (säkert även välhängd) ut.

Nej, smågnäll om skitsaker! Låt män, kvinnor, feta, smala, lagom allt va det kan tänkas vara kasta kläderna om dem vill. Dem har väl för tusan en egen vilja! (Trodde aldrig jag skulle behöva skriva detta på Sweclockers).

Håller med. Inte tusan spelar det någon roll de har en lättklädd dam i reklamen. Tramsigt att ens uppmärksamma det tycker jag.. men men..

Permalänk
Medlem

I-landsproblem suck

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Personligen tar jag inte illa upp av en sån här grej men jag kan förstå att vissa andra gör det. Vad det däremot finns orsak att ta illa upp av är uttalanden av typen i ovanstående citat. SÅ FORT någon tar ställning i en moralisk fråga, oavsett till vilken grad och oavsett av vilken anledning, är anti-pkg-ardet där och hugger. Ni är som en specialpatrull som bara sitter och väntar och längtar efter att få sätta tänderna i ert nästa offer. För är det inte så coolt att visa att man inte bryr sig?; sanningen är att det enbart bottnar i feghet. Det är så enkelt för er att sitta bakom era anonyma datorskärm och dela ut ett snitsigt epitet efter det andra: pk-kärring, moralkärring, etc. Ni stämplar och kategoriserar människor på löpande band och hänvisar till en stereotyp så avlägsen från verkligheten att man undrar vilken planet ni växt upp på. Enligt er är alla som säger ifrån, oavsett vad saken gäller, oavsett argument, kärringar med håriga ben som inte haft sex på 40 år. Det är en attityd som är så outgrundligt pretentiös att de riktiga moralkärringarna bleknar i jämförelse.

Byt plats på anti-pk-gardet och moralkärring och ditt inlägg kan vändas emot dig.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Hej älskling, du vet alla dumma bimbos du ser i mina spel?
Kolla vad den här dumma bimbon gör nu. Hon skruvar ihop sin egen dator!
Så nu kan ta mig fan du göra det själv med så slipper jag göra allt åt dig.

/Snart Singel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Byt plats på anti-pk-gardet och moralkärring och ditt inlägg kan vändas emot dig.

Gör du det säger det mer om dig än något annat.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Skrivet av MROO:

Ja, jo. Alla har inte vita tänder, men alla har inte heller sandfärgade tänder.

sant ^^, dock så kollade jag inte på d men idk hon kanske har havt lera till middag innan dom ploka upp henne?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Gör du det säger det mer om dig än något annat.

Enligt dig är alla som säger ifrån, oavsett vad saken gäller, oavsett argument, något annat som inte haft sex på 40 år. Det är en attityd som är så outgrundligt pretentiös att riktiga anti-pg-gardet bleknar i jämförelse.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Mmmmmmmmmmm trevligt

Visa signatur

Intel core i7 4770k 4.4ghz|Msi 780 Lightning bios (skyn3t)|Msi Mpower Z87|16Gb,kingston hyperX predator,2400 MhZ| windows 8.1 Pro|H100 crosshair|Cooler Master HAF X|Antec High Current Gamer 900W 80+Bronze|smartPhone Lg g2 32Gb
Headset| logitech g430

Permalänk
Medlem

Kommer hon hem och bygger åt mig, så blir ju avgörandet huruvida man ska uppgradera till Haswell eller ej tämligen enkelt i alla fall

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

haha tänk om en snutt ifrån den gick som reklam i Sverige!

Feminister hade ju sett till så den lades ner på en dag!

Sen ser hon väldigt ung ut den där tjejen....

Permalänk
Skrivet av Gratzner:

En snygg brud nästa gång plix....

Tyst med dig.

Visa signatur

[spoiler]Intel Core i7 2600K | x2 PNY 770 OC 1085/7000 | Cooler Master Silent Pro M 850W | 1600Mhz Ripjaws X Performance 8GB | 500GB Samsung Spinpoint 7200RPM | Antec 920 H2o | 120Gig Sandisk Extreme |[/spoiler]

Permalänk
Avstängd

Sådant tänder indeed de riktiga nördarna på, den ensamma typen!

Permalänk

Helt jävla katastrof att hon sätter ihop datorn i bikini! Utan ESD-armbandet är all polyester en ren mardröm! Onödigt att riskera datordelar som ändå verkar rätt ok, när hon åtminstone hade kunnat ha bomullsunderkläder. Eller vara naken.

Hon är omtänksam åtminstone:
"...Hold the powersupply. Careful, it's heavy!" ...för man vet ju inte om P12orna kan bryta handleden av att lyfta ett tungt nätagg. Man vill ju inte riskera att bli stämd.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 CPU: Intel Core i5-3470 GPU:Gigabyte Radeon R9 270X 2GB RAM: Crucial Ballistix Sport 8GB 1600MHz MB: Gigabyte GA-B75M-D3H Lagring: Kingston SSDNow V300 120GB, WDl Caviar Green 2TB PSU: Fractal Design Integra R2 500 W OS Windows 7 64 bit