League Of Legends-turnering för sweclockere! Med casting!

Permalänk
Medlem

Måste man vara bra? Jag och mina polare spelar mest för att det är kul
Ingen aning om vi är bra eller inte, har inte kört rankat 5v5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

De tre moderna språk vi får börja i mellanstadiet är iaf tyska spanska och franska. Alla de länder ligger i väst europa.

Skickades från m.sweclockers.com

Helt rätt, vad JAG syftade till var meningen i fetstil:

Skrivet av Mnemozyne:

Historiskt sett har Sverige som land haft bättre relationer med Tyskland än med Polen.

Och då försökte jag skoja till det lite med att fråga om han syftade till vårt förhållande till Tyskland kontra Polen under andra världskriget, men det ville du inte veta av. En svensk tiger, i sann Göteborgsanda av ordvitsar och dubbelmeningar...

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Nu är det 2 lag kvar tills jag ska sätta upp bracketen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedFLip:

fy fan vilken kul idé!

Hade så gärna varit med, har dock tyvärr ej tillräckligt med polare som spelar
Är inte världens bästa, men om nån planerar att fylla de sista lagplatserna, och ni behöver en skön glidare så höjta!

Om inte annat så lär jag titta på matcherna!

Då ses vi i publiken

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

Hejsan alla deltagare och andra.
Tyvärr så har det uppstått komplikationer då underbara Telia inte kommer lyckas leverera vårt 100/100 till lördag, trots lovad leveranstid på 3 - 5 dagar (vi beställde på tisdagen för två veckor sedan).
Jag tänker inte gå in i detalj på varför då det är orelevant just nu, men räkna med att se en tråd från mig väldigt snart gällande detta.
På grund av detta kommer vi bara kunna Streama finalerna, eftersom vi är fast med en 4G-anslutning.
Detta påverkar så klart inte matcherna som ska spelas, utan bara streamen under dessa matcher.
Med förhoppningar på förståelse,
Pontus

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalOddball:

Hejsan alla deltagare och andra.
Tyvärr så har det uppstått komplikationer då underbara Telia inte kommer lyckas leverera vårt 100/100 till lördag, trots lovad leveranstid på 3 - 5 dagar (vi beställde på tisdagen för två veckor sedan).
Jag tänker inte gå in i detalj på varför då det är orelevant just nu, men räkna med att se en tråd från mig väldigt snart gällande detta.
På grund av detta kommer vi bara kunna Streama finalerna, eftersom vi är fast med en 4G-anslutning.
Detta påverkar så klart inte matcherna som ska spelas, utan bara streamen under dessa matcher.
Med förhoppningar på förståelse,
Pontus

Rätt chockad över att Telia gör sådär.

Permalänk

kan ni bara gör så att man kan spectator matcherna? fram till finallen

Permalänk
Medlem

Det blir hur som helst Double Elimination:
De som är med är lagen i denna bracket + 2 till som vi försöker få meddelande ifrån.
http://challonge.com/sweclockers
Double Elimination, du måste alltså förlora 2 gånger för att åka ut:
Tider: 10-18 (Vi är klara 18 med en lunchpaus på 1 timme)

Permalänk

Tjena, finns det någonstans man kan hitta spelarna i de olika lagen?

Permalänk
Medlem

Jag ska fixa detta snart!

Permalänk

Kan Stomped like a T-Rex vara med då? om ni behöver 2 lag xD

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk

är det försent att anmäla ett lag?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

På lördag morgon, ska vi samlas i någon ingame chat eller så? eller hur ska man komma i kontakt med respektive kapten?
Har bara något minne av att jag läst det här i tråden

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apocalysm:

kan ni bara gör så att man kan spectator matcherna? fram till finallen

Kan vi få svar på detta?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeVVa:

På lördag morgon, ska vi samlas i någon ingame chat eller så? eller hur ska man komma i kontakt med respektive kapten?
Har bara något minne av att jag läst det här i tråden

I första inlägget står lagkapten till varje lag, vidare så kommer det finnas en chatt, och även en chatt på twitch

Permalänk
Skrivet av sj6:

Kan vi få svar på detta?

Det verkar som om någon på Telia faktiskt vet hur man gör sitt jobb, och där borde nu vara Internet. Kan dock inte kolla förrän imorgon, men om ni vill kolla (spectate) matcherna så rekommenderar jag att i chattrummet EccA-Turneringen i klienten och synka med lagledarna så ni kan spectata de

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalOddball:

Det verkar som om någon på Telia faktiskt vet hur man gör sitt jobb, och där borde nu vara Internet. Kan dock inte kolla förrän imorgon, men om ni vill kolla (spectate) matcherna så rekommenderar jag att i chattrummet EccA-Turneringen i klienten och synka med lagledarna så ni kan spectata de

Jamen då får vi se imorgon ju

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Till de lag som ej kommit med, kolla gärna vid 10.00 på lördag och se ifall det är något lag som drar sig ur.

Permalänk
Medlem

Blir det streamat imorgon?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av sj6:

Blir det streamat imorgon?

Det verkar så! Internet av 100/100-kaliber är på plats i lägenheten!

Permalänk
Medlem

Som min gamle vän Brutal här ovan säger så blir det stream imorgon!
Vi fick nyss ordning på internet!

Team Skepptuna byts ut mot Team Excuses eftersom att det skett ett misstag samt att skepptuna ej har svarat på mina försök att nå dem.

Vi hörs imorgon!

Permalänk

En till sak!
Om ni vill ha kontinuerliga uppdateringar gällande matcherna så kan ni förlja mig på twitter, @brutaloddball.
Jag kommer tweeta vad som händer i de matcher vi castar, ev. om lagledarna informerar mig om vem som vinner så kommer det ut på Twitter.
Så, for the maximum experience, följ @brutaloddball

Permalänk
Medlem

Är det någon som brukar streama League of Legends som har några bra inställningar för OBS, 100/100

Permalänk
Medlem

Nu går arrangörerna och lägger sig för att vara pigga och glada tills imorgon!
Jag hoppas ni är lika taggade som oss!
Vi kommer in runt 9.30 för att se att alla kommer rätt!
Jag ber er också att ställa era frågor här och Inte i PM

- L

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Är det någon som brukar streama League of Legends som har några bra inställningar för OBS, 100/100

http://gyazo.com/27dba1f3b7bcff6c7dd206bc20cdec7e
http://gyazo.com/560f6726714eada3c6bf055644d2d0e0
http://gyazo.com/8aeca613a2c5c0a6712ad6d565495f29
http://gyazo.com/b0e929d6dc7b33c57c819bc96e4b9ea3

har inga ljudinställningar dock

(och ja, det ska vara 60 fps, för kör jag 30fps så laggar det (wtf..)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

haha, jag är uppe med tuppen! Kunde inte somna om - men nu är jag redo iaf!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Dock måste man tänka på dem som ska kolla på streamen, det lär nog lagga med de inställningarna :/

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Jag önskar er lycka till och hoppas att det funkar med streamen.
Även om jag inte spelar det själv så är det alltid roligt att se skickliga lag möta varandra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Jag önskar er lycka till och hoppas att det funkar med streamen.
Även om jag inte spelar det själv så är det alltid roligt att se skickliga lag möta varandra.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad kul, länken är http://www.twitch.tv/teamecca

Permalänk
Medlem

Uhm, vad heter ni admins in game och hur vet man om det är ens eget game som kommer streamas eller inte?