League Of Legends-turnering för sweclockere! Med casting!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Jo, jag antog nästan att alla hade ett lagnamn när jag startade tråden, men insåg nu att nästan hälften inte skickat in något lagnamn xD
De som redan har skickat in behöver inte göra det igen men jag kontaktar de som ej har något namn senare

Vad kul!
Vi har just nu 6 lag som har ansökt om plats!
Som det ser ut nu kanske vi kan få ihop 16 lag!
När vi har fått ihop en hel bracket ska jag kolla upp lite priser o.s.v

Hehe ok, vi får komma på något passande till vårt lag. Kommer en ansökan inom kort. Kan vara bra att skriva upp detta i topposten så att alla nya ansökningar skriver in lagnamn.

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av BrutalOddball:

Mumble var iSw3des ide, och jag har också cirka ungefär 0 erfarenhet, och valet med 09.00 gjordes så att man kan tillbringa kvällen med sina nära och kära, samt att vårt gaming house ska utnyttjas till vår gaming

Det är inget knepigt med Mumble och vi har alla möjligheter till setup för matchkanaler etc. Plus att vi förstås har en hel del hjälpvilliga admins som kan det mesta om allt - om det skulle bli problem.

Men nu har arrangörerna valt Skype och det fungerar nog också.

Lycka till!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Det är inget knepigt med Mumble och vi har alla möjligheter till setup för matchkanaler etc. Plus att vi förstås har en hel del hjälpvilliga admins som kan det mesta om allt - om det skulle bli problem.

Men nu har arrangörerna valt Skype och det fungerar nog också.

Lycka till!

Tack för möjligheten!
Då det är ett tag kvar till turneringen så behöver vi inte bästämma något nu, men primärt är det skype som gäller!
Vi är nu 8 lag anmälda och hoppas på 16!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Tack för möjligheten!
Då det är ett tag kvar till turneringen så behöver vi inte bästämma något nu, men primärt är det skype som gäller!
Vi är nu 8 lag anmälda och hoppas på 16!

Förlåt, men har du fått mitt lags ansökan? Fick inget meddelande om att det gick fram. :S

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navi97:

Förlåt, men har du fått mitt lags ansökan? Fick inget meddelande om att det gick fram. :S

Den är inkommen!
Vi är nu 9 anmälda lag!
Ifall vå får färre än 16 blir vi tvugna att välja ut lag som ska spela, så vi hoppas på 16!

Permalänk
Skrivet av Mnemozyne:

Ja geografiskt enligt RIOT så bor vi i den regionen. Rent mentalt och kulturellt har vi mer gemensamt med EU west. Det är ganska vanligt att svenska killar valde att läsa tyska i skolan, väldigt få läste polska. Historiskt sett har Sverige som land haft bättre relationer med Tyskland än med Polen. För mig är det helt obegripligt att vi blev ihop klumpade med polacker, det måste sitta någon i RIOT teamet som hatar svenskar som lyckades bestämma detta.

Dessutom verkar spelares hårdvara generellt vara sämre i polen/sydöstra EU än i västra EU vilket betyder att man får sitta och vänta längre på att spelet ska starta. Om man sen gjorde en undersökning så skulle man nog även komma fram till att medelåldern bland den polska lol spelaren är lägre än i EU west. Förmodligen för att dom har utvecklats långsammare när det gäller IT/datorer och inte har någon större mängd äldre onlinespelare.

Rätta mig gärna om jag har fel..

För att det spelar stor roll, west är det mindre retards klart folk väljer den jag valde den med för folk på Nordic är helt enkelt totalt IQ formaterade.

End of Discussion!

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk
Medlem

Vi är nu 10 lag!
Sprid gärna infon till de ni vet spelar LoL så vi får ihop 16

Permalänk

Letar efter ett lolteam för detta.

Spelar som adc

Pma mig pls

Permalänk
Medlem

Gah är sugen, men är inte lvl30 ännu :/

Visa signatur

|| FD Meshify C | RM750x 750W | Asus X470-F | AMD Ryzen 7 2700x | 32GB 3000Mhz | Asus RTX3080 TUF | 2x NVMe 500GB | Win10 Pro 64-Bit | ASUS VG259QM+Samsung S24D390H | Deathadder Chroma och Logitech G533 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Vi är nu 10 lag!
Sprid gärna infon till de ni vet spelar LoL så vi får ihop 16

Vi är 4a i mitt lag, vi väntar på en top - Sen skriver jag ihop en kort presentation och PMar dig!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av scobin:

Gah är sugen, men är inte lvl30 ännu :/

Hw du ett lag så kan du ju alltid anmäla det, dock är det ganska bra om ni kan uppskatta hur bra ni är.

Skrivet av KeVVa:

Vi är 4a i mitt lag, vi väntar på en top - Sen skriver jag ihop en kort presentation och PMar dig!

Okej, då är vi 12 med er!

Permalänk

Är sugen på att lira med lite svenskar! Dvs, diamondspelare letar efter lag, stor
Lagerfarenhet, så känner ni er osäkra bestämmer jag:)! Pma mig ingame
: iknoweverything

Permalänk
Medlem

Hur får man svar om man är med i turneringen eller inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CraftArN:

Hur får man svar om man är med i turneringen eller inte?

Nu på tisdag är sista dagen för anmälan, därefter får man veta vem som är med!

Vi vill välkommna Steelseries som sponsrar oss med priser till vinnarna av turneringen!
In och anmäl er om ni vill vara med och fightas om priset (som är hemligt tills vidare)

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Nu på tisdag är sista dagen för anmälan, därefter får man veta vem som är med!

Vi vill välkommna Steelseries som sponsrar oss med priser till vinnarna av turneringen!
In och anmäl er om ni vill vara med och fightas om priset (som är hemligt tills vidare)

Wow, Steelseries! Vilka kontakter du måste ha! Ville bara säga att vi är sjukt taggade inför turneringen och det ska bli skitkul! Blir extra roligt nu när det är ett litet pris med i leken! xD

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

Härligt att du kunde fixa fram priser! bra gjort!

Permalänk
Medlem

Haha! Heja the pink unicorns! (Jag tipsade om turneringen så jag får något med va?):)

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

11. Ragnaröks Vikingakök

Haha, grymt lagnamn!

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackansson:

Haha, grymt lagnamn!

Jo,jag tyckte att jag hade rätt bra fantasi där

Det var mycket roligt med steelseries! Vi har nu snart 16 anmälda lag. Se till att göra bra presenrationer innan ni anmäler er så att ni kommer med!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har en fråga; i det preliminära schemat så har du skrivit db och sb. Vad är det för något?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navi97:

Har en fråga; i det preliminära schemat så har du skrivit db och sb. Vad är det för något?

Skickades från m.sweclockers.com

Det betyder Double och Singel Bracket, det blir några fler matcher om vi kör Double bracket.
Double Bracket = Du måste förlora 2 gånger för att åka ut.

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

Alltså, lagen kommer "väljas" ifall vi får in fler lag än 16 st.
Ifall detta skulle hända så blir det de som har bäst beskrivning av sitt lag och visat sig vara mogna i sin intresseanmälan o.s.v

Jag tycker att det är mycket kul att så många vill vara med!

Just nu har vi 4/16 lag anmälda efter bara några timmar! Men som sagt, stressa inte det är ej först till kvarn.

tja. jag har ett par polare vi anmälde oss. och undrar ifall ni forfarande tar in någon? vi är skit taggade på att spela:D och vi är så peppade som vi kan bli:DxD tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaxig Mexikanare:

tja. jag har ett par polare vi anmälde oss. och undrar ifall ni forfarande tar in någon? vi är skit taggade på att spela:D och vi är så peppade som vi kan bli:DxD tacksam för svar

Hej, när anmälde ni er och vad är ert lagnamn?

Permalänk

Har anmält mitt lag nu till turneringen!

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk
Skrivet av Kriddezor:

Har anmält mitt lag nu till turneringen!

Kan du ta kontakt med Kriddezor ?? han är ägaren han vet vad vi heter han anmälde oss!:D skriv ifall du undrar något

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

Hej, när anmälde ni er och vad är ert lagnamn?

hans komentar är precis över min förra!:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaxig Mexikanare:

hans komentar är precis över min förra!:D

Ja, ni är anmälda!

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

Ja, ni är anmälda!

TACK BÄST<333:D

Permalänk
Medlem

Hej, hur går det med detta? När kommer turneringen genomföras och kommer ni streama/frapsa så man kan kolla matcherna?

Jag kommer inte jaga lag för jag är för dålig

Jävligt kul initiativ.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Hej, hur går det med detta? När kommer turneringen genomföras och kommer ni streama/frapsa så man kan kolla matcherna?

Jag kommer inte jaga lag för jag är för dålig

Jävligt kul initiativ.

Allt står faktiskt i första inlägget