Nytt Headset/hörlurar, Vill ha bra råd och hjälp!!!

Permalänk
Medlem

Nytt Headset/hörlurar, Vill ha bra råd och hjälp!!!

Hejsan alla goa Sweclockare!

Hejsan mitt headset som var ett Turtle beach Z6A gick av på mitten + sladden var helt trasigt efter 2 månader, Väldigt besviken eftersom jag köpte det som nytt av private person, inget TB för mig mer i alla fall! Men det var inte vad jag skulle fråga utan, Nu är jag trött på Headsets!!! fått nog av ett det är trasigt hela tiden,Funderar på att köpa en mic + Hörlurar, Vad säger ni om det som är duktiga på Ljud,

Och frågan som jag behöver hjälp med VAD SKA JAG HA FÖR NÅTT?!?!?
Får panik jätte mycket av både headsets och hörlurar.

Så fråga 1 : Headset - Hörlurar fördelar/nackdelar?
fråga 2 : Vad ska jag ha för nått för 600kr

Tack för den tid ni tar och hjälper mig och ha en grym lördag kväll!

Mvh Wobbelz!

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=214635
Absolut bäst i prisklassen.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

aldrig provat dessa, men har hört väldigt mycket bra om dom på senaste tiden, så jag rekommenderar dom med.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Mycket bra för sin prisklass! Tänkte rekommendera samma par.

Visa signatur

DR.DAC 2 DX | AKG K7XX / Ultrasone HFI-2400 / Alessandro MS1i

Permalänk
Medlem

Okej ska titta lite på dessa, men om många säger att dom är riktigt bra så kan det nog bli ett par sådana!! Gärna mer förslag om ni har nått Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wobblez:

Okej ska titta lite på dessa, men om många säger att dom är riktigt bra så kan det nog bli ett par sådana!! Gärna mer förslag om ni har nått Tack på förhand.

Såvida du inte tredubblar din budget kommer inga andra nära!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Såvida du inte tredubblar din budget kommer inga andra nära!

Jag har själv funderat på ett par Sennheiser HD558 men du säger alltså att CAL är lika bra?

Permalänk
Medlem

Gamblade på den här dealen på ett Corsair vengeance 1300 hos Dustin.

Inte fått headsetet än, men det får genomgående bra betyg som gamingheadset i recensioner. Det enda negativa som sägs är egentligen att det kunde varit starkare på musik, men vad fan, de lär i alla fall vara bättre än det 10 år gamla ascrappiga Clas Ohlson-headset jag kört tills nu på den saken, och 300 spänn är inte så mycket att man inte kan chansa.

Kan som du förstår inte rekommendera dem från personlig erfarenhet, men 300 spänn för ett 600-kronorsheadset är ju ett minst sagt bra pris, och det verkar vara riktigt kompetenta grejer om man får tro recensionerna.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Gamblade på den här dealen på ett Corsair vengeance 1300 hos Dustin.

Inte fått headsetet än, men det får genomgående bra betyg som gamingheadset i recensioner. Det enda negativa som sägs är egentligen att det kunde varit starkare på musik, men vad fan, de lär i alla fall vara bättre än det 10 år gamla ascrappiga Clas Ohlson-headset jag kört tills nu på den saken, och 300 spänn är inte så mycket att man inte kan chansa.

Kan som du förstår inte rekommendera dem från personlig erfarenhet, men 300 spänn för ett 600-kronorsheadset är ju ett minst sagt bra pris, och det verkar vara riktigt kompetenta grejer om man får tro recensionerna.

Inte för att hacka ner för mycket på dig men om man ska gå efter logiken i den fetmarkerade raden så borde Siberia v2 va världsbäst både i ljud och komfort.

Däremot så har jag provat 1300, dom e klart bättre än saker så som siberia men sämre än t ex. HD558. Vill man ha ett headset och kan få dom lite billigare än 700 kronor som dom kostar i vanliga fall så e det ett bra köp.

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen allihoppa men fler förslag får rulla in för min del är väldigt osäker för tillfället, Har möjlighet på att köpa ett par Logitech G35 för 500 kr helt nya på media markt här där jag bor, är det något som jag ska slå till på eller? eller finns det bättre alternativ?

MVH wobbelz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wobblez:

Tack för tipsen allihoppa men fler förslag får rulla in för min del är väldigt osäker för tillfället, Har möjlighet på att köpa ett par Logitech G35 för 500 kr helt nya på media markt här där jag bor, är det något som jag ska slå till på eller? eller finns det bättre alternativ?

MVH wobbelz

Kan ju lova dig att vengence 1300 har bättre ljud än G35 men om du inte allt för kräsen så kommer du säkert bli nöjd med G35 ändå.

Permalänk
Medlem

Nu har jag sett ett par som ser något groteskt sköna ut och fått bra betyg, http://www.emusic.se/product/17513/Beyerdynamic-DT-990-Pro Länk!

Men tror ni dessa är öppna eller slutna verkar inte hitta nått om det när jag söker, vill helst ha slutna men ser vädligt bra ut!
MVH wobblez

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wobblez:

Nu har jag sett ett par som ser något groteskt sköna ut och fått bra betyg, http://www.emusic.se/product/17513/Beyerdynamic-DT-990-Pro Länk!

Men tror ni dessa är öppna eller slutna verkar inte hitta nått om det när jag söker, vill helst ha slutna men ser vädligt bra ut!
MVH wobblez

Det står på sidan att den är en "öppen trögdriven studiohörlur"

Visa signatur

Sony α7III | BMPCC
XPS 13 9360 | 3770k | GTX970
CA Dacmagic+ | AQ Dragonfly Red
DT880 Pro | DT250
Xperia 1 IV

Permalänk
Medlem

Okej såg det när du påpeka det, kan fortfarande inte bestämma mig, Tittat lite på ett par Logitech G35 Sen denna Beyerdynamics, kan inte bestämma, har inte råd med dom andra, kostar ju lite mer, funderar på att spara med vet inte om det finns prisväradre alltså?

MVH wobbelz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wobblez:

Okej såg det när du påpeka det, kan fortfarande inte bestämma mig, Tittat lite på ett par Logitech G35 Sen denna Beyerdynamics, kan inte bestämma, har inte råd med dom andra, kostar ju lite mer, funderar på att spara med vet inte om det finns prisväradre alltså?

MVH wobbelz

Läs första svaret i tråden.