Ang garanti Corsair Vengeance 1500, går detta på garanti?

Permalänk

Ang garanti Corsair Vengeance 1500, går detta på garanti?

Tjena! Har ett problem med mitt Corsair Vengance 1500. Igår sprack det upp på detta vis: http://fuskbugg.se/dl/WfY5E2/2013-05-28_20-04-43_87.jpg
Sedan efter 10 min användning så spricker hela och luren hänger i sladden atm.
Garantintiden finns kvar, men o andra sidan är det lätt för företaget att säga att det är mitt fel då det är yttre skador? Värt att nämna är att båda lurarna funkar, MEN med glapp så ibland hör jag bara från ena och glappet är lokaliserat i volymdosan. Hade samma glappfel på mina andra Corsairlurar...

Vad tror ni?

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av linusberg:

Tjena! Har ett problem med mitt Corsair Vengance 1500. Igår sprack det upp på detta vis: http://fuskbugg.se/dl/WfY5E2/2013-05-28_20-04-43_87.jpg
Sedan efter 10 min användning så spricker hela och luren hänger i sladden atm.
Garantintiden finns kvar, men o andra sidan är det lätt för företaget att säga att det är mitt fel då det är yttre skador? Värt att nämna är att båda lurarna funkar, MEN med glapp så ibland hör jag bara från ena och glappet är lokaliserat i volymdosan. Hade samma glappfel på mina andra Corsairlurar...

Vad tror ni?

Det bästa sättet är att kontakta butiken där du köpte dom och höra vad dom säger. Om dom inte går med på att byta ut dom så borde du kontakta Corsair direkt och förklara läget.
Det där är ett ganska vanligt "fel" så det är mycket möjligt att dom byter ut dom.

Permalänk
Skrivet av Kenneth:

Det bästa sättet är att kontakta butiken där du köpte dom och höra vad dom säger. Om dom inte går med på att byta ut dom så borde du kontakta Corsair direkt och förklara läget.
Det där är ett ganska vanligt "fel" så det är mycket möjligt att dom byter ut dom.

Har kontaktat dom och de säger att jag ska skicka in dom till deras tekniker, men problemet är att ifall de undersöker lurarna och de sedan säger att det är mitt fel så lär jag åka på undersökningskostnader osv...

Permalänk
Medlem

Vart har du köpt dem? Fick mina 2000 lurar utbytta utan problem, och refererade till fabrikationsfel som är väldokumenterat och erkänt av corsair.

Permalänk
Medlem
Skrivet av linusberg:

Tjena! Har ett problem med mitt Corsair Vengance 1500. Igår sprack det upp på detta vis: http://fuskbugg.se/dl/WfY5E2/2013-05-28_20-04-43_87.jpg
Sedan efter 10 min användning så spricker hela och luren hänger i sladden atm.
Garantintiden finns kvar, men o andra sidan är det lätt för företaget att säga att det är mitt fel då det är yttre skador? Värt att nämna är att båda lurarna funkar, MEN med glapp så ibland hör jag bara från ena och glappet är lokaliserat i volymdosan. Hade samma glappfel på mina andra Corsairlurar...

Vad tror ni?

Har cirkulerat rätt mycket trådar om corsairs headset och att de spricker i forumet, så sök runt lite så lär du hitta det ganska fort, och hävda fabrikationsfel

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Har cirkulerat rätt mycket trådar om corsairs headset och att de spricker i forumet, så sök runt lite så lär du hitta det ganska fort, och hävda fabrikationsfel

Ja, det är ett vanligt fel. Har ett har Corsair Vengeance 2000 som spruckit på vardera sida vid den roterande leden. Googlade runt lite när detta började hända och hittade också en del trådar om det på Corsairs egna forum.

Vet inte om jag har garanti dock, då det är ett recensionsexemplar jag har...

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller