Permalänk
Medlem

Suround Problem

Hej, har ett stort problem med Nvidia Surround.

http://i.imgur.com/Ri7Pwx1.jpg

5760x1080
Som ni ser så längs ner i botten fattas slutet av 'crome' och 'imelllan' skärmarna är det oxo en glipa. Likaså så ser startmenyn något nedflyttat ut.
Jag e ny va det gäller 3 skärmar, men kan inte tänka mig det ska vara såhär?

iofs tror ja inte hårdvaran e så viktig i detta fall, men:

i7 3930k/SABERTOOTH X79/Gigabyte 670 2gig OC (väntar på ett till för att köra SLI) Win7 x64

Visa signatur

Går Gött i Röört

Permalänk
Medlem

ingen som har nån ide?

Visa signatur

Går Gött i Röört

Permalänk
Medlem

du måste ställa in mellanrummet mellan skärmarna i ett kontrollpanelen (tror det är där)
annars måste du gå in i nvidia kontrollpanelen och justera det där.
så kan du få bort skärmkanterna i vart fall.
med botten vet jag inte hur du ska göra

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

mellanrummen fick jag ordning på, men det andra får jag inte bukt på :/

tydligen hjälpte det inte heller att fixa bezel correction. kör jag tex crome fullscreen så ser det lika dant ut

Visa signatur

Går Gött i Röört

Permalänk

hmm, du har inget annat program som beter sig så?
Är crome maximerat på mittenskärmen och sen öppnat flikar på de övriga eller är det separata instanser som är maximerade på respektive del?

Har för mig att jag hade liknande problem förut, men då var det en äldre driver som ställde till problem med IE som inte ville maximera över hela skärmen.

Kan du tag i och dra upp strat menyn så att den inte ligger nersjunken? En annan äldre driver hade det problemet med också, då sjönk den ner när jag t.ex. spelat i surround och sen avslutat till windows. Fick man dra upp den igen.

Visa signatur

PG279Q - EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ELITE GAMING WHITE SLI - 2600K - 16GB HyperX - 265GB HyperX - Formula IV E-Z - Seasonic X-1050