Permalänk
Medlem

Moderkort flaskhalsa?

Hej!

Igår gjorde jag den här beställningen på Inet.se http://www.inet.se/kundvagn/visa/3439255/2013-06-07 och var mycket nöjd.

Idag fick jag dock höra av en med mycket mer datorerfarenhet än vad jag har att moderkortet kommer flaskhalsa. Trodde inte moderkortet gjorde det, tänkte mer bara på att fixa portarna jag behövde och funktionerna jag ville ha sen ta ett kort. Hittade sen inge info om och om hur moderkortet flaskhalsar så vänder mig till er.

Behöver jag byta ut moderkortet?

Permalänk
Medlem

Om det är ren prestanda du menar så har jag väldigt svårt att tro att det skulle skilja något mellan olika moderkort.

Edit: kikat lite på det och det är ingen skillnad

Permalänk
Skrivet av BuSomFan:

Hej!

Igår gjorde jag den här beställningen på Inet.se http://www.inet.se/kundvagn/visa/3439255/2013-06-07 och var mycket nöjd.

Idag fick jag dock höra av en med mycket mer datorerfarenhet än vad jag har att moderkortet kommer flaskhalsa. Trodde inte moderkortet gjorde det, tänkte mer bara på att fixa portarna jag behövde och funktionerna jag ville ha sen ta ett kort. Hittade sen inge info om och om hur moderkortet flaskhalsar så vänder mig till er.

Behöver jag byta ut moderkortet?

Såg bra ut! Nej, förstår inte varför det moderkortet skulle "flaskhalsa". Det är ju ett nytt kort som är gjort för nya Haswell. 6 GB sata portar. Stöd för Crossfire om du vill ha det senare.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

hej,
MSI gör bra kort, dock några små skillnader med tex ett GD65. GD65 har fler faser till cpu:n och kanske lite bättre kylning och det är bra om du ska överklocka. Ska du inte överklocka spelar det ingen roll. Den har också lite fler anslutningar och SLI möjlighet (43:an har bara crossfire).
Annars tycker jag z87-gd43 verkar vara ett grymt prisvärt kort med tanke på den kvalite MSI brukar hålla på sina komponenter.

jag hade dock valt en annan ssd då jag antar att du ska ha den som huvuddisk och den skriver bara i 130 MB/sec. Ta en i PRO serien istället....några hundra dyrare men en bättre investering i mina ögon
Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic | i9 9900KS @5GHz | Aorus Master Z390 | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3200MHz | NZXT Kraken X72 | Gigabyte RTX 3080 OC | Seasonic Prime Ultra Gold 1000w | Intel 660p Series M.2 2280 1TB | Creative Labs X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Asus Swift PG279Q IPS G-Sync | Ducky One 2 SF MX Red RGB | Philips Fidelio X1 | V-MODA BoomPro | Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk
Medlem

Okej, tack för svar

Ändrade till pro nu tack för tipset

Permalänk
Skrivet av BuSomFan:

Hej!

Igår gjorde jag den här beställningen på Inet.se http://www.inet.se/kundvagn/visa/3439255/2013-06-07 och var mycket nöjd.

Idag fick jag dock höra av en med mycket mer datorerfarenhet än vad jag har att moderkortet kommer flaskhalsa. Trodde inte moderkortet gjorde det, tänkte mer bara på att fixa portarna jag behövde och funktionerna jag ville ha sen ta ett kort. Hittade sen inge info om och om hur moderkortet flaskhalsar så vänder mig till er.

Behöver jag byta ut moderkortet?

"Flaskhalsar" gör det nog inte. Ett moderkort flaskhalsar sällan och när det gör så, då handlar det ofta om vilka komponenter som funkar till det.
Moderkortet du valt är modernt och har de flesta moderna funktioner.