detta tangentbordet vill jag köpa men är det verkligen riktigt bra för gaming? :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zerion123:

Källa på det?

dyrare tangentbord brukar också ha hållbarare keycaps

Permalänk
Skrivet av sassa46:

dyrare tangentbord brukar också ha hållbarare keycaps

Så QPAD MK-85 är helt bättre än MK-50? Fast dom har samma brytare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zerion123:

Så QPAD MK-85 är helt bättre än MK-50? Fast dom har samma brytare?

nja, det är nog nästan samma keycaps, och definitivt samma stablilisatiorer, så det är väl bara bakgrundsbelysningen som skiljer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Precis, Razers mekaniska som så många bashar på e byggt av samma företag som QPADs, Tesoros och jag har för mig att Steelseries mekaniska också e byggt av det företaget så om man bashar på Razer Blackwidow men hyllar QPAD mk-50 så e man en riktig hycklare.

Det har väl ingen betydelse om det är samma företag som tillverkar de eller ej. Det är ju olika designer/funktioner på tangentborden som spelar roll, inte företaget som tillverkar det.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Skrivet av sassa46:

nja, det är nog nästan samma keycaps, och definitivt samma stablilisatiorer, så det är väl bara bakgrundsbelysningen som skiljer.

Nåt tangentbord som är Outstanding? oavsett pris? Samt vad som är bättre med det jämnfört med ex MK-85?

Permalänk

Köp ett k70 för 999 http://www.inet.se/produkt/6101844/corsair-vengeance-k70-mech... och var glad för att du har ett av de bästa på marknaden.

Visa signatur

NZXT Phantom Spec.Edit. Red Stripes | MSI Z77A-GD65 | i5 3570K 4.4 GHz | Corsair H100 | Corsair Vengeance LP 1600 MHz 16 GB | R9 290 MSI Twin Frozr 4 | Samsung 860 EVO 500 GB x2 RAID 0 | Corsair RM1000x 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av Kalliniho:

Köp ett k70 för 999 http://www.inet.se/produkt/6101844/corsair-vengeance-k70-mech... och var glad för att du har ett av de bästa på marknaden.

Då är vi där igen... Varför är det en av dom bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zerion123:

Nåt tangentbord som är Outstanding? oavsett pris? Samt vad som är bättre med det jämnfört med ex MK-85?

http://elitekeyboards.com/products.php?sub=topre_keyboards,rf...
http://www.elitekeyboards.com/products.php?sub=pfu_keyboards,...
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/158770-filco_ninja_ma...

tre olika, finns såklart med olika brytare, iallafall cherrytangentborden.

Permalänk
Skrivet av Zerion123:

Då är vi där igen... Varför är det en av dom bättre?

Åsikter, tester och genomgångar av de vassaste inom området, varav de flesta tycker att det är ett bra tangentbord. Klagar de på något så är det oftast personliga åsikter. Du får t.o.m med ett bra handledsstöd. Oftast säger också prislappen sitt.

Visa signatur

NZXT Phantom Spec.Edit. Red Stripes | MSI Z77A-GD65 | i5 3570K 4.4 GHz | Corsair H100 | Corsair Vengeance LP 1600 MHz 16 GB | R9 290 MSI Twin Frozr 4 | Samsung 860 EVO 500 GB x2 RAID 0 | Corsair RM1000x 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av GamerFX:

Hej jag undrar om detta är ett bra gaming tangentbord det står att det ska vara ett riktigt bra tangentbord iaf kolla här https://www.inet.se/produkt/6606491/razer-deathstalker-expert... samt att det är lättare att rengöra än vanliga tangent bord med högre knappar som mitt hemma
Mvh.

Håll dig undan från dessa typer av tangentbord, enligt mig är de snuskigt äckliga att skriva på i längden...

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth Z77 Processor:i5 3570K 4.1 Ghz RAM:Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz Processor kylare:Corsair Hydro H100i Nätaggregat:Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB Super Overclock Ljudkort:Asus Xonar D2X/XDT SSD:Samsung SSD Basic 840-Series 250GB Hårddisk:1TB Seagate Barracuda 7200rpmSkärm:Acer 24'' GD245HQAbid 120Hz Chassi:NZXT Tempest 410 Elite Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

Det har väl ingen betydelse om det är samma företag som tillverkar de eller ej. Det är ju olika designer/funktioner på tangentborden som spelar roll, inte företaget som tillverkar det.

Det råkar faktiskt va så att företaget som tillverkar Razers, QPADs och Tesoros mekaniska inte håller topkvalite. Designen(invändigt) skulle jag gissa e i princip samma på nästan alla som finns på den svenska marknaden.
Huttala har flera gånger skrivit att tangentbord från det företaget(iOne) gör undermåliga tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zerion123:

Källa på det?

Tänker inte göra allt ditt jobb, du kan ju börja med att läsa mekaniska guiden här på swec av huttala, sen finns det massor av information om vilka företag som tillverkar vilka tangentbord. Och varför dom inte håller samma kvalite som vissa andra.

Vet inte vad du har för keyboard, men känns som du försöker försvara något du köpt. Så im out.

Permalänk
Medlem

Kan varmt rekommendera 6gv2

Jag rekommenderar starkt Steelseries 6gv2 mekaniskt har inga Ghosting problem och är härligt att använda.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerFX:

Jaså är razer tangentbord så dåliga alltså eller är det bara gissning från er? logitech är bättre då eller? typ som G19 ?

Razers produkter har en tendens att gå sönder efter ca 1 år. Ibland går det fortfarande än så. Så de är inte bara dåliga för gaming.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Tänker inte göra allt ditt jobb, du kan ju börja med att läsa mekaniska guiden här på swec av huttala, sen finns det massor av information om vilka företag som tillverkar vilka tangentbord. Och varför dom inte håller samma kvalite som vissa andra.

Vet inte vad du har för keyboard, men känns som du försöker försvara något du köpt. Så im out.

Då tror jag du missuppfattade mig, ber om ursäkt för det isf.

Vill bara veta lite vad som skiljer olika tangentbord ifrån varandra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zerion123:

Utveckla? Förklara gärna? Samt vilka märken är " Bra " då?

Razers produkter är otroligt dåliga, med det menar jag, otåliga, går sönder snabbt m.m. Plus att det kostar alldeles för mycket att köpa deras produkter.
Deras deathadder serie funkar väl, men resten är överprisat skit som bör sänkas med många kronor.
Qpad gör nog dom absolut fulaste tangentbord jag har sett, tycker heller inte att tangentborden håller särskilt länge. Har haft 2 st olika, varav ena var mk-50, det höll inte mer än 7 månader. Knappar låste sig, dom funkade inte när man tryckte ner eller något liknande.
Deras hörlurar är inte heller speciellt jätte bra. Väldigt väldigt sällan får man vad man betalar för hos dom, vilket är väldigt tråkigt.
Jag säger inte att dom inte har bra grejer, bara det att dom har extremt få produkter som faktiskt är bra, och som är prisvärda.
Ta deras mk-80 t.ex. 1000 kr för ett helt vanligt fult tangentbord, som dessutom är väldigt obekvämt (för mig åtminstonde).
Finns mycket mer att skriva, men så långt orkar jag inte gå

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kagamex:

Razers produkter har en tendens att gå sönder efter ca 1 år. Ibland går det fortfarande än så. Så de är inte bara dåliga för gaming.

Källa på det?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om detta?
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/162746-cm_storm_quick...

Inte hört så mycket om cm-storm men det är ju mekaniska brytare till ett trevligt pris. Röda dessutom.

edit:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/153792-ducky_g2pro_me...
Dyrt men ajaj vad bra även Filcos makaniska är bra!

Visa signatur

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Källa på det?

Min DeathAdder gick sönder efter ett år, 3 av mina kompisar har haft flera DeathAdders över de senaste 3 åren varav alla har gått sönder efter ca 1 år. Den som höll längst höll i 1.5 år.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kagamex:

Min DeathAdder gick sönder efter ett år, 3 av mina kompisar har haft flera DeathAdders över de senaste 3 åren varav alla har gått sönder efter ca 1 år. Den som höll längst höll i 1.5 år.

Min höll flera år, fungerar fortfarande hur bra som helst.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av RambOFreAc:

Razers produkter är otroligt dåliga, med det menar jag, otåliga, går sönder snabbt m.m. Plus att det kostar alldeles för mycket att köpa deras produkter.
Deras deathadder serie funkar väl, men resten är överprisat skit som bör sänkas med många kronor.
Qpad gör nog dom absolut fulaste tangentbord jag har sett, tycker heller inte att tangentborden håller särskilt länge. Har haft 2 st olika, varav ena var mk-50, det höll inte mer än 7 månader. Knappar låste sig, dom funkade inte när man tryckte ner eller något liknande.
Deras hörlurar är inte heller speciellt jätte bra. Väldigt väldigt sällan får man vad man betalar för hos dom, vilket är väldigt tråkigt.
Jag säger inte att dom inte har bra grejer, bara det att dom har extremt få produkter som faktiskt är bra, och som är prisvärda.
Ta deras mk-80 t.ex. 1000 kr för ett helt vanligt fult tangentbord, som dessutom är väldigt obekvämt (för mig åtminstonde).
Finns mycket mer att skriva, men så långt orkar jag inte gå

Okej, verkar vara lite blandade åsikter, vissa verkar det hålla för andra inte...
Men personligen så har jag aldrig lyckats haft sönder nå tangentbord eller mus, för den delen. Har provat : Razor, Logitech, Steelseries, QPAD.
Antar att jag har haft tur då?

Well, Well, En snabb fråga bara, Kan du nämna två märken som du tycker är bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Min höll flera år, fungerar fortfarande hur bra som helst.

Ja, jag antar vi har haft måndagsexemplar allihop i så fall

Permalänk
Medlem

Kör själv med ett Corsair K90 och gillar det starkt, enda som stör mig är att det är lite väl stort men corsair har väll ett utan numpad också.

Visa signatur

3570K | CM Seidon 240M | 16GB | 7950| 240GB SSD 2TB HDD |FD R5 | XL2411T | Zowie ZA-13 | Ducky G2PRO_Black | Ducky Shine 3TKL_RED | Corsair K90_RED | OnePlus X

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kagamex:

Ja, jag antar vi har haft måndagsexemplar allihop i så fall

Ja, ni måste haft en väldig otur (eller varit oförsiktiga) i såna fall.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag har själv ett Qpad MK-50 0ch har haft det i ca 1 år, inte upplevt några som helst problem med det. Hade tidigare ett Logitech g11 och det är en jävla skillnad, i både kvalité och känsla (Nu har jag ju förstås inte öppnat upp skiten).

Har ett antal polare som har/har haft Razer lycosa väldigt många av dem var det problem med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja, ni måste haft en väldig otur (eller varit oförsiktiga) i såna fall.

Otur är väl möjligt, men den som behandlades med minst försiktighet höll också längst..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Puttefnasket:

Vad vill du ha då, vad är du ute efter?

mitt tangentbort ska både vara mycket bra och snygga på utsidan som razer är tycker jag det jag länka är jävligt snyggt men vet inte om jag vill köpa det nu eftersom folk påpekar att razers tangentbord är skit.

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mackannorling:

Jag har det själv. Kan säga så här: grymt bra tangentbord för gaming. Många säger att razer har dålig kvalite på sina saker, det kanske gäller vissa av deras saker, men absolut inte detta tangentbord. Det känns gediget och stabilt, förutom möjligen mellanslag som känns lite "lös", alltså att man kan skaka den lite utan att trycka ner den. Rengöring borde nog vara lite enklare än på många andra tangentbord då det är typ 2-3 millimeter mellan tangenterna. Det har ett gaming-läge också som sätter på anti-ghosting så att man kan trycka på många knappar samtidigt och alla registreras som tryck, och så gör det att windows-knappen avaktiveras så om man råkar komma åt den när man spelar så händer (och fötter) inget. Bakgrundsbelysningen går att dimma och stänga av om man vill det. Slutsats: Köp det.

Du har alltså det jag länkade själv? har du nån gång tvättat det? och det gick bra? lyser det bara grönt? är det lätt hänt att man trycker på fel tangent när man skriver med det?

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GamerFX:

det jag länka är jävligt snyggt

Va? Deathstalker? Det var ju asfult! Kolla in coolermasters modeller, de håller bra kvalitet (de är fan tillverkade av filco!!!) och om du får rätt revision så är det rätt så snygga också (har du otur får du en av revisionerna med en miljon logotyper). Går du uppå i pris lite grann kan du få ett ducky med dyesub!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerFX:

mitt tangentbort ska både vara mycket bra och snygga på utsidan som razer är tycker jag det jag länka är jävligt snyggt men vet inte om jag vill köpa det nu eftersom folk påpekar att razers tangentbord är skit.

Vad som är snyggt är ju högst personligt som du ser här ovan, just när det gäller detta krav så kommer du få lika många förslag som det finns medlemmar som tipsar dig.

Den andra biten är ju knepigare dom flesta har lätt att uttala sig om olika produkters bara genom att läsa vad andra tycker och tyvärr inte av egna erfarenheter, det är ju inte så många som har ekonomin att byta mekaniska tangentbord i tid och otid då väldigt många kostar kring tusenlappen och en del en bit över det.

Tangentbord är tyvärr en förbrukningsvara i dom flesta fall och det bevisar ju om inte annat den korta garanti tiden som ofta inte är mer än ett år.

Jag använder mig utav gigabytes osmium tgb då det är en av få modeller som har en helt steglös inställning utav ljusstyrkan av bakgrundsbelysningen och som har en analog potentiometer för inställningen av volymen på datorns ljudkort.

Dessutom har den det största handledstödet som jag har sett hos ett tgb, hållbarheten kan jag inte uttala mig om då det inte har gått sönder ännu efter mindre än 8 månaders daglig användning.