Apple uppdaterar Macbook Air – premiärvisar nya Mac Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Intressant det där med cylinderform. Ska bli spännande att se hur de löst t.ex. kylning etcetera

Info om kylning etc. finns på Apples hemsida:

https://www.apple.com/mac-pro/

Permalänk
Medlem

Jag gillar att Pro blir kompakt, men frågan är om man vågar ha den på golvet längre - kommer att bli en skorsten som spyr ut dammet från golvet
- om dammet inte fastnar innuti då förståss... :-/

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Felparkerad:

Microsoft räddade dem

Ja det får man inte glömma faktiskt va ju Gates personligen som åkte till apple och hjälpte dom med koden.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Puuh vilken tur att nya Air;en inte fick retinaskärm då hade jag vart tvungen att köpa en! Visst är 12 timmars batteri trevligt men jag klarar mig bra med 7 timmars.

Min 2012:a får tuffa på ett år till.

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nandai:

Lite tråkigt att Retinamacarna inte fick Haswell, eller lite högre upplösning på Airmodellerna.

Väntade med på en refresh av Macbook Pro, gärna lite tunnare och med ny grafikkrets. Hade de matchat Razer Blade 14 Inch i spec fast med retina display så hade det möjligvis blivit min första Apple produkt.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem

Jag måste dock säga att de löst kylningen rätt klyftigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Om man gillar Apple så skiter man i priset som jag gör. Och tycker man inte om Apple så gnäller man på priset.

Svarta tunnan ser förjävlig ut, kort och gott.

Permalänk

Ska bli spännande att se priset på Pro:n. Apples workstations må vara rätt dyra, men det är å andra sidan alla maskiner i denna klassen. Sen sänker ju inte Apple priserna allt eftersom utan ligger kvar på ungefär samma pris tills de lanserar ny hårdvara. Ska man köpa Mac är det väl oftast vettigast att göra det så fort det släpps?

Kul design iallafall!

Permalänk
Medlem

Apple gör det som jag saknar hos komponenttillverkarna, sätter ihop komponenter som inte följer den klassiska standarden.
Väntar på ett moderkort som är betydligt mindre än ITX, men kanske i annan formfaktor? Kanske med PCI-X plats under moderkortet vars grafikkortet hamnar längs med moderkortet? Egentligen alla typer av lösningar. ITX (förutom NUC) är det minsta vi kan köpa idag för att bygga en ganska kraftfull dator, dock begränsas oftast utrymmet med det traditionella sättet av ports placeringar på moderkortet, vilket resulterar oftast i fortfarande för stora lådor (och den otroligt tröttsamma tänket chassi tillverkarna har, att ha kvar den där förbaskade platsen för optiskaläsare!).

Jag vill ha små (hemmabyggda) datorer med kraft tack!

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Avstängd

För er som undrar ang den nya pro:n så finns en sjukt cool animation på Apples hemsida.

http://www.apple.com/mac-pro/ Glöm inte att trycka på neråtpilen för att starta bildspelet, det glömde jag!

Det där med inner thermal core ser lovande. Jäklar vad snygg den är invändigt också...

Permalänk

Alltså... nu jävlar snackar vi. Men kan gissa att prislappen till och med får föregångaren att verka billig (vilket den inte på långa vägar var).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Om man gillar Apple så skiter man i priset som jag gör. Och tycker man inte om Apple så gnäller man på priset.

Lite som en sekt.

Permalänk
Skrivet av anon142735:

Detsamma samma gäller väll för de flesta branscherna?

Tycker du om volvo så är bmw för dyr etc etc etc....

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.

Permalänk
Medlem

Cool som FAN men gamla Mac Pro kommer att framstå som billig i jämförelse !!!

Sjuk specialdesign på alla sätt och vis, dual 6-core xeon, dubbla AMD FirePro, TB2, PCie Flash SSD...
....och sedan en jävla HDMI kontakt, varför inte stoppa dit en VGA medans de håller på. Inga riktiga skärmar kan ändå använda HDMI pga begränsning i upplösning...What, fatta ingenting...kändes som en liten vurpa...

24-25k gick gamla Mac Pro i bas, tror vi på 34-35 för denna i bas?

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Mac Pro 2013 känns väldigt future!

Tror jag behöver en!

Visa signatur

AMD Ryzen 1700 | Vega RX 56 | 32gb DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

Sjuk specialdesign på alla sätt och vis, dual 6-core xeon, dubbla AMD FirePro, TB2, PCie Flash SSD...
....och sedan en jävla HDMI kontakt, varför inte stoppa dit en VGA medans de håller på. Inga riktiga skärmar kan ändå använda HDMI pga begränsning i upplösning...What, fatta ingenting...kändes som en liten vurpa...

Jo, verkligen...

Citat:

HDMI 1.4 increases the maximum resolution to 4K × 2K, i.e. 3840 × 2160p (Quad HD) at 24 Hz/25 Hz/30 Hz or 4096 × 2160p at 24 Hz (which is a resolution used with digital theaters)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skogsmulletrance:

Detsamma samma gäller väll för de flesta branscherna?

Tycker du om volvo så är bmw för dyr etc etc etc....

Eller så gillar man inte BMW och köper en Lexus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

Thunderbolt-portarna kommer användas för video-ut, då de är kompatibla med DisplayPort.

Permalänk
Medlem

Tanken med en cylinderformat chassi med en stor fläkt i toppen kan ju knappast vara ny? Jag har i alla fall haft den tanken... Att kombinera kylningen för CPU och GPU gör man ju i varje laptop?

Ändå är jag grymt imponerad, riktigt snygg lösning!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av spda242:

Vill du ha DualXeon så ska du köpa egna delar löst.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Svarta tunnan ser förjävlig ut, kort och gott.

Nej, den är tekniskt briljant utformad. Allt från kylning till konfigurationen. Designen följer tekniken.
Men vad vet du?

Permalänk
Medlem

Är inget Apple fan, äger inga Apple grejer. Men den designen var riktigt cool!

Permalänk
Medlem

Fan va fult att ha powerknappen på samma ställe som man har alla sladdar på Mac Pron. Antingen kommer man få fibbla runt för att hitta powerknappen eller så kommer man ha en massa kablar som ligger rätt över skrivbordet.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Umbrellas:

Nej, den är tekniskt briljant utformad. Allt från kylning till konfigurationen. Designen följer tekniken.
Men vad vet du?

Jag gillar inte den heller då jag vill inte ha ett torn som dator men det är bara jag de.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Men vad vet du?

Jag vet hur en bordslampa ser ut om 5 år.

Permalänk
Proffsmobbare

Var skeptisk till Mac Pro'n först, men surfade in på Apples hemsida och kikade igenom presentationen.

Helt galen produkt, att få plats med X79 på den footprinten. En produkt jag verkligen skulle vilja beskåda i verkligheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibis:

Thunderbolt-portarna kommer användas för video-ut, då de är kompatibla med DisplayPort.

Jo, det var det jag var inne på. De som skaffar en Mac Pro kommer antagligen att köra en eller troligen flera 27", 30" eller 4k skärmar och då kändes det som vad har HDMI med saken att göra

Visa signatur

Permalänk

The spirit of g4 cube lives on!

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem

Rätt säker att jag redan har ett par sådna här på mitt kontor.

http://www.swedoffice.se/products-a-oe.php?id=31017

Visa signatur

Data Center Operator

Permalänk
Medlem

Oavsett om vad man gillar designen så borde väl de flesta hårda Sweclockare ge tummen upp för den totalt vansinniga "moddningen"? Den slår det mesta jag sett på fingrarna

Visa signatur