Playstation 4 förbi Xbox One i förbokningstoppen

Permalänk
Medlem

Gyllene bajskorven till Microsoft nästa gång!

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Medlem

Diskussionen kommer ju hålla på förevigt här med ett par som blundar för vad Microsoft gjort, jag tror iochförsig att ni som gör det kommer inte behöva bry er för Microsoft kommer behöva ändra sina regler om always online, blockera spel osv när dom ser hur dåligt det kommer gå för Xbox.

Sweclockers omröstning

Playstation 4
2362 81.4%

Xbox One
183 6.3%

Wii U
82 2.8%

Annat/osäker
275 9.5%
2902 100%

Amazon's omröstningar av PS4 samt Xbox One just nu: https://www.facebook.com/AmazonVideo...1317646&rest=1

PlayStation 4: 14009
Xbox One: 866

Permalänk
Skrivet av ChiltoN:

Vem har inte internet igång hela tiden på sin dator? så varför skulle det vara konstigt att behöva ha det på xbox one också?

Varför det är konstigt ? Jag tycker personligen att det inte bara är konstigt utan jävligt sjukt jag vet fruktansvärt många som lirar 360tillex och många av dem har inte aktiv internet anslutning hela tiden samt det som har det har väl samma problem som mig ibland att internet knasar dock så händer det inte ofta men det HÄNDER och ska jag inte kunna spela mitt spel som jag köpt för PENGAR pga att mitt internet råkar fela eller helt simpelt att jag vill lira i bilen eller stugan ähhh Xbox one borde den inte få heta, då xbox 1 fan i mig var bättre inga konstigheter där inte har frtf en sån uppkoplad i bilen perfekt om barnen vill se film eller spela och helt underbart mediacenter Ps4 känns som det absolut givna valet. Ps4 = valuta för pengarna

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk

Någon skrev att microsoft skjutit sig i foten. Skulle hellre säga att dom kapat fötterna vid fotknölarna. Nästa steg är att dom byter namn till Microflopp.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av adamq10:

Något jag inte tror många tänker på är följande scenario som hänt mig ett par gånger. Du har inte spelat på ett tag, mest slösurfat och gjort annat. Internet går ner. Ah, men då slår jag ihjäl lite tid med att spela. Du startar upp din One som säger att den vill ansluta till internet, för du har inte spelat sen i förrgår. Jahopp, blev inget med det.

Jag är helt med på din linje. Tänkte mest på det specifika exemplet ovan. Om jag förstått det rätt så stängs inte konsolen av helt någonsin så verifieringen mot microsoftservern borde kunna utföras dagligen även när man inte använt konsolen på några dagar. Röststyrd uppstart av konsolen kräver ju att den delvis är igång alltid på något sätt. Alltså att mikrofonen aaaaaalltid är påslagen och lyssnar ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne1992:

"Först och främst handlar det om kravet på att Xbox One måste kunna ansluta till internet åtminstone en gång per dygn, annars upphör spelen att fungera, detta även i enspelarläge." Asså om man måste ansluta till internet minst en gång per dag så för att spelen inte ska sluta fungera, så kan man nog säga att det är kört för mig som bor ute på landet. Eftersom det har ju hänt ett par gånger att man varit utan ström i mer än 24 timmar.

Och hur hade du tänkt att spela utan tillgång till ström?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ChiltoN:

Vem har inte internet igång hela tiden på sin dator? så varför skulle det vara konstigt att behöva ha det på xbox one också?

Det konstiga ligger inte i att onlinefunktionerna inte fungerar om man inte har nätuppkoppling. Det är samma sak för mobiler, PC och konsoler. Självfallet! Det som är märkligt är att konsolen stänger av offlinefunktioner som singleplayerspel om konsolen inte får kontakt med microsoftservern på några timmar. Det är direkt användarfientligt. Så fungerar det ju inte på PCn. Undantaget är väl senaste Sim City, men det spelet har också fått sin beskärda del av kritik i den här frågan.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Allt är i sin ordning dvs då.

PS4 VS One:

+ No new DRM
+ Allows used games
+ No mandatory online check in
+ No forced camera sensor
+ Region free
+ No external power brick
+ Upgradeable hard drive
+ 40% smaller
+ 20% less expensive
+ 50%+ more powerful
+ 250%+ more memory bandwidth
+ 40% more ram available for games
+ Easier to develop for
+ Self publishing for Indies

Permalänk
Medlem

Bokade min PS4 i februari på Webhallen. Hoppas det betyder att jag får köpa den på releasedagen.

Permalänk
Skrivet av SiRai:

Allt är i sin ordning dvs då.

PS4 VS One:

+ No new DRM
+ Allows used games
+ No mandatory online check in
+ No forced camera sensor
+ Region free
+ No external power brick
+ Upgradeable hard drive
+ 40% smaller
+ 20% less expensive
+ 50%+ more powerful
+ 250%+ more memory bandwidth
+ 40% more ram available for games
+ Easier to develop for
+ Self publishing for Indies

Hur någon kan påstå att x1 är bättre än ps4an är helt oförståeligt.
Att någon väljer x1 över ps4an av andra skäl så som att de tycker x1 exklusiva spel tilltalar dem mer så säger jag inte emot.

Själv skulle jag vilja ha dead rising 3 eftersom jag är ett stort fan av zombie spel, men tänker inte punga ut pengar för en x1 bara för 1 spel som lockar.
Väntar då helre på Techlands nästa. Och sonys exklusiva spel har alltid tilltalat mig mer än microsofts.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne1992:

"Först och främst handlar det om kravet på att Xbox One måste kunna ansluta till internet åtminstone en gång per dygn, annars upphör spelen att fungera, detta även i enspelarläge." Asså om man måste ansluta till internet minst en gång per dag så för att spelen inte ska sluta fungera, så kan man nog säga att det är kört för mig som bor ute på landet. Eftersom det har ju hänt ett par gånger att man varit utan ström i mer än 24 timmar.

Nu är det väl ifs svårt att lira utan ström. Men du har definitivt en poäng.

Microsoft verkar fula bort sig själva med den nya xboxen. Noll känsla för sin målgrupp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel 2500k @ 4400MHz - Asus Maximus Gene IV - Noctua U12P - 8gb Corsair Vengence - EVGA 560Ti SOC - Corsair F60 - FD Define mini - Corsair 650W - BengQ E2400HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjorten66:

Någon skrev att microsoft skjutit sig i foten. Skulle hellre säga att dom kapat fötterna vid fotknölarna. Nästa steg är att dom byter namn till Microflopp.

Hehe men nog har de gjort mer än en "microflopp" senaste tiden

Permalänk

Troligtvis kommer även tredje-parts utvecklare som har x1 exklusiva spel vid launch att inse att de gjort bort sig som skrivit kontrakt med MS när de ser hur dåligt x1 säljer jämfört med ps4an.
Rättelse: Tror nog dom redan kallar till krismöten när dom ser alla polls om vilken next gen konsol folk verkar föredra.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Troligtvis kommer även tredje-parts utvecklare som har x1 exklusiva spel vid launch att inse att de gjort bort sig som skrivit kontrakt med MS när de ser hur dåligt x1 säljer jämfört med ps4an.
Rättelse: Tror nog dom redan kallar till krismöten när dom ser alla polls om vilken next gen konsol folk verkar föredra.

Jo tror också att dem kommer ändra på detta på något vis. Tredjeparts-tillverkarna har ju dock möjligheten att själva välja om deras spel ska vara låsta eller ej som jag har fattat det. Det kan ju bli så att MS ber speltillverkarna att inte göra spelen låsta efter stormen på forum runtomkring på nätet. Dock så lär de ju ha marknadsstrateger som borde kunna förutsett detta så de kanske har en plan hur de ska få detta att fungera ändå.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av Guybrush82:

Jo tror också att dem kommer ändra på detta på något vis. Tredjeparts-tillverkarna har ju dock möjligheten att själva välja om deras spel ska vara låsta eller ej som jag har fattat det. Det kan ju bli så att MS ber speltillverkarna att inte göra spelen låsta efter stormen på forum runtomkring på nätet. Dock så lär de ju ha marknadsstrateger som borde kunna förutsett detta så de kanske har en plan hur de ska få detta att fungera ändå.

I och för sig så har ju MS betalat tredjeparts utvecklarna den beräknade vinsten utvecklarna hade väntats få av att släppa spelet till ps4an också. Men jag antar inte utvecklarna hade räknat med att ps4an skulla vara så mycket mer eftertraktad än x1

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Jo tror också att dem kommer ändra på detta på något vis. Tredjeparts-tillverkarna har ju dock möjligheten att själva välja om deras spel ska vara låsta eller ej som jag har fattat det. Det kan ju bli så att MS ber speltillverkarna att inte göra spelen låsta efter stormen på forum runtomkring på nätet. Dock så lär de ju ha marknadsstrateger som borde kunna förutsett detta så de kanske har en plan hur de ska få detta att fungera ändå.

Undrar om MS kan ändra på det nu o säga att de inte har DRM längre för att sedan ändra sig igen och införa skiten då de lyckats lura till sig användare?

Permalänk
Medlem

Om inte det finns restriktioner eller om man kan undgå det för att andvända XBOX som en lätthanterlig PVR och priset är det rätta skule jag vara intresserad av XBOX 1. Nu andvänder jag datorn som PVR vilket är långt ifrån lätthanterligt.

Tacka vet jag för i tiden innan de dödade ShowView koderna. Tänk en XBOX 1 i kombination av ShowView det hade varit en riktig dealbreaker för mig om det hade fungerat.

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Nu är det väll lite skillnad där, det kommer två konsoler som vi vet hårdvaran på och dem är rätt lika på den fronten, vi har fått en del information och har lite hum om vilka spel som är exklusiva för respektive konsol.

Ett grafikkort är inte jämförbart, det kommer många modeller och vi vet inte hur dem presterar, kanske bara 5% över vad man har madens vi som sagt vet hårdvaran på konsolerna och vet att dem är bra mycket kraftigare än 6-7ish år gammal hårdvara.

Grafikkort släpps varje år det gör inte spel-konsoler, risken att den ena är överdrivet bättre än den andra (ps3/xboxone) är inte så stor och hur det än blir vet man att den är vassare än föregående generation.

Så så stort risktagande är det väll inte, och vad i hela friden hindrar dig från att avbeställa när det är många månader kvar om ny information kommer fram som skulle vara avgörande?

Sen är det öppet köp i Sverige, ångrar dig vid release och inte öppnat? Lämmna tillbaka maskinen och sitt och vänta tills den andra maskinen finns inne.

Du stödjer fortfarande en dålig marknadsmiljö genom förbeställningar på sådant som knappast kommer att ta slut. Går även att jämföra med spel. Varför betala långt i förväg, långt innan vare sig du själv eller någon kritiker har lagt händerna på det? Varför strula så otroligt mycket istället för att vänta ett par dagar efter release, se att allt verkar Ok, och sedan köpa det?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leovinus:

http://i.imgur.com/wrj5GPI.jpg
---

Själv är jag PC gamer och bryr mig inte om vilken konsoll som är bättre eller sämre. Det går ändå aldrig att konkurrera med PC i slutändan, förutom om man gärna vill spela exklusiva titlar som exempelvis "The last of us".

Spelar själv på PC, men det största marknaden finns hos konsolerna. Jag kommer nog köpa PS4 eftersom det finns många bra exclusive titles och även spela co-op spel.

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk

Har jag förståt rätt så är ingen av konsolerna (ps4,xbone) bakåt kompatibel med gamla spel (ps3, xbox360). Men om du har ps+ idag så flyttas ditt spelbiblotek över från ps3 till ps4. Menar dom då att man kan spela ps3-spel på ps4:an så länge spelen ligger i ps+? (lite otydligt förklarat men hoppas ni fattar)

Xbone däremot så måste man skapa ett nytt medlemskap för där flyttas inte bibloteket över?

Känns som det blir ps4 för mig. Mycket bara för att MS gjort xboxen till en "röststyrd fjärrkontrol för min tv" och den funktionen kommer inte ens fungerar i SVERIGE vid launch. Irreterad att det dem prata mest om på realesen är bara för USA. WTF!?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av KrillBert:

Har jag förståt rätt så är ingen av konsolerna (ps4,xbone) bakåt kompatibel med gamla spel (ps3, xbox360). Men om du har ps+ idag så flyttas ditt spelbiblotek över från ps3 till ps4. Menar dom då att man kan spela ps3-spel på ps4:an så länge spelen ligger i ps+? (lite otydligt förklarat men hoppas ni fattar)

Du kommer kunna spela de flesta ps3 spel med hjälp av gaikai (eller hur det nu stavas). Där renderas allting hos dem, och sedan streamas det till din konsoll. Tror att man på något sätt kan aktivera sina ps3 spel så att man får permanent tillgång till dem eller så kommer det bara att fungera så länge du har skivan i konsollen du streamar till. Finns inte direkt någon officiell info än vad jag vet, så det här är mest spekulationer. Men det känns inte som att det är helt omöjligt att det kan komma att bli så

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Skrivet av ChiltoN:

Med tanke på att killzone-demot var i realtime så tycker jag att det ser sjukt bra ut! Speciellt på en konsol för 4000kr.

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem

Har redan gjort plats i TV möbeln för PS4 Välkommen hem lille vän.

Skrivet av ChiltoN:

"Spelexpert" Jo tjena...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Wii U för mej

Efter att ha kollat på båda E3 presskonferenserna så tyckte jag att Microsoft hade en bättre presentation. Spelen de presenterade såg mer intressanta ut än för Sonys maskin. Fast jag avskyr tanken att jag inte skulle få byta och köpa beggade spel.

Jag äger dock redan en Wii U, de har/kommer att ha helt enkelt de bästa (imo) exklusiva titlarna. Mario, Zelda och Metroid bland annat. Vill jag spela "coola" grymma FPS så kör jag hellre på min kittade PC.

Köper jag en av dem så blir det troligen Xbox One då de har lite mer än bara spel, mer lek i vardagsrummet är roligt.

Visa signatur

🎮 → AMD 3700X • MSI Gaming Z Trio 3080 12 GB• 32GB DDR4 • ASUS ROG Swift PG279Q
🖱 → Logitech g703 / ⌨ → Corsair Strafe Silent RGB
💻 → Macbook Pro 13" M1 • 16GB • 512GB
📱 → iPhone Xr • 128GB
🎧 → BOSE 700 & SteelSeries Arctis 7 2019

Permalänk
Skrivet av Danne1992:

"Först och främst handlar det om kravet på att Xbox One måste kunna ansluta till internet åtminstone en gång per dygn, annars upphör spelen att fungera, detta även i enspelarläge." Asså om man måste ansluta till internet minst en gång per dag så för att spelen inte ska sluta fungera, så kan man nog säga att det är kört för mig som bor ute på landet. Eftersom det har ju hänt ett par gånger att man varit utan ström i mer än 24 timmar.

Dum på redigt påg?
Hur spelar du Tv-spel utan ström? Generator? Och om du har en generator kan du ju plugga in modemet.

OnT;
PS4 bilr det för mig! Dock kan man ju inte dra någon slutsats på vad några tusen förbokare gör, de är ju inte representativa för hela kundbasen med casual gamers.

Visa signatur

"Do not ever say that the desire to "do good" by force is a good motive. Neither power-lust nor stupidity are good motives."
- Ayn Rand

Permalänk
Skrivet av DominatorPC:

Varför det är konstigt ? Jag tycker personligen att det inte bara är konstigt utan jävligt sjukt jag vet fruktansvärt många som lirar 360tillex och många av dem har inte aktiv internet anslutning hela tiden samt det som har det har väl samma problem som mig ibland att internet knasar dock så händer det inte ofta men det HÄNDER och ska jag inte kunna spela mitt spel som jag köpt för PENGAR pga att mitt internet råkar fela eller helt simpelt att jag vill lira i bilen eller stugan ähhh Xbox one borde den inte få heta, då xbox 1 fan i mig var bättre inga konstigheter där inte har frtf en sån uppkoplad i bilen perfekt om barnen vill se film eller spela och helt underbart mediacenter Ps4 känns som det absolut givna valet. Ps4 = valuta för pengarna

Håller med i allt du säger, helt jävla sjukt!

Du behöver ju även xbox live för att kunna spela SINGLE PLAYER!

"Requires broadband internet (ISP fees apply), a Microsoft account and an account on Xbox Live in an Xbox One-supported Xbox Live country/region"
Saxat från http://www.xbox.com/en-US/xbox-one/pre-order-xbox-one/disclai....

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChiltoN:

Om nätet dör så spelar jag offline på pc.

Haha, hör du inte vad du själv säger? Varför ska du anpassa dig efter deras regler? Det är du som har betalat för både spelet och konsollen, varför ska de bestämma om du ska få spela, med eller utan internetåtkomst? ...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-2500K GPU: 2x MSI GeForce GTX 560Ti 2048MB TWIN FROZR II OC RAM: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP HDD: Corsair Force 3 + WD Green 5400 2x 2TB(Raid) Case: Fractal Design R3 PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze MB: MSI P67A-GD55 REV B3 OS: Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucifer1978:

Jag är inbiten Xbox fan och är frälst i Haloserien....men nu jävlar byter jag. Skandal Microsoft!

Var inbiten i Halo jag med, till och med Halo 3 ODST, sedan gick allt åt pipan och jag övergav Xbox långt innan allt detta elände. Ångrar mig inte för en sekund!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Mycket kan hända inom de närmsta månaderna innan xbone släpps. Jag tänker då iallafall vänta mellan 6-12månader med att köpa någon av konsollerna. mest för att slippa alla onödiga barnsjukdomar som tyvärr brukar uppstå nuförtiden.

Detta är säkert redan sagt men säger det igen, OM alla som tänkt köpa en xbone bara väntar ut microsoft så KOMMER microsoft att fixa "katastroferna" med deras konsoll. I bästa fall fixar de skiten i värsta fall så tappar de all marknad... easy math