AMD retar Nvidia i ny Radeon-reklam

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zache_:

Går sån här 'reklam' verkligen hem hos folk?

I USA är detta vardagsmat på TV. Reklam är lite annorlunda i USA jämfört med Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icepeak:

ska bli väldigt intressant att se vad nvidia svarar med!

Tror inte att nVIDIA skulle sänka sig till AMD's nivå.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Går sån här 'reklam' verkligen hem hos folk?

Finns mycket folk som lyssnar blint på reklam.

Permalänk
Medlem

AMD skämmer ut sig men sådana här reklamfilmer kan även få negativa konsekvenser. Gissar AMD tappar nästa år iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Denna reklam filmen får mig bara att tänka på alla gamla "Sega Genesis Vs. Nintendo" reklamer x)

Edit: Här är reklamen jag tänkte på. Alltid kul att se när ett företag förolämpar ett annat företag i sina reklam filmer.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

Ja detta va ju bästa reklamen hittills, rena natthumor

Va bli Nvidias hämnd?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Måste bara påpeka att jag inte är en fanboy. För det är väl väldigt viktigt att man påpekar att man inte är en fanboy?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macke074:

Ja detta va ju bästa reklamen hittills, rena natthumor

Va bli Nvidias hämnd?

Släppa bättre grafikkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av OggeB:

Måste bara påpeka att jag inte är en fanboy. För det är väl väldigt viktigt att man påpekar att man inte är en fanboy?

Ja det har tyvärr blivit viktigt, då man annars får en eller flera anklagelser för att vara fanboy.
Nåväl då får vi väl stå på bådas sidor.
Jag köpte:
AMD, för att jag inte visste bättre, gillar microstuttering, och är för snål när det gäller mina komponenter.
Nvidia, För att jag måste följa strömmen, och jag har inga problem att ge en massa pengar för inget, då konkurrenten har billigare med samma prestanda.

Är alla nöjda?

Förövrigt är sådana anti reklamer, ganska omogna.
Att Nvidia skulle göra samma sak tror jag PERSONLIGEN!!! inte.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte bryr mig om vad det står på kortet? Tar det som passar bäst när det är köp dags... Folk behöver lägga ner med fanboy skiten nu!

OT, Roligt klipp (sket på mig när snubben stod i bakgrunden förstagången)

Visa signatur

Intel i7 2600k @4.6GHz, ASUS GTX780 DCII, Asus Maximus IV Extreme, 16Gb 1600MHz VENGEANCE LP, NZXT Switch 810 BLACK, Corsair H100, Windows 7 Ultimate x64, Corsair AX1200, 2x Corsair Force GT 120Gb Raid 0, 2TB Hitachi Deskstar, Samsung Syncmaster BX2431, Corsair K90, Mionix naos 5000, Sennheiser pc 360

Permalänk
Medlem

Pff. Inte så rolig. Bättre när de drev med Fermi (GF100) och värmeproblemen de hade.

Så är det förstås riktigt tråkigt när de egentligen menar att de tänker låta deras "Gaming Evolved"-titlar köra skräpigt på Nvidia-kort. Nvidia har ju gjort exakt samma sak tidigare genom åren och det var förstås inte ok då och heller inte ok nu. Det gynnar inte konsumenten att behöva införskaffa kort från båda parter för att få ha en skön upplevelse.

Som toppkommentaren på youtube (för mig just nu) säger:

Citat:

Games are not supposed to be designed for a specific card or a specific brand.
Games are supposed to be designed around standards and work well on all cards by any brand as long as the card provides the nescesary functionality and performance.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.7 GHz | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 4070 Super Founders Edition

Permalänk
Avstängd

jag tycker den var rolig

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Ifall detta är en riktig AMD reklam film så tycker jag innerligt synd om dom, kändes som den var gjord utav en AMD fanboy eller liknande, inte utav ett företag.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Inaktiv

Haha!! Det här gjorde min kväll!

Permalänk
Inaktiv

Made me lol

Permalänk
Medlem

Douche bag AMD Strikes yet another time

Permalänk
Medlem

*speechless* O_o

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Inaktiv

Mindre snack, mer grafikkort!

EDIT: Och, nej, jag är inte Nvidia fanboy. Men tycker fortfarande att denna reklam var väldigt onödig, de skulle ha gjort en reklam istället av deras "nya" grafikkort/processor istället. Som kommer nog eventuellt.

Permalänk
Medlem

I marknadsföringssyfte är det alltid kul med lite "teasing" mellan bolagen, men det där med motorsågen var väl att ta i?

Visa signatur

- Look into your hard drive and open your mercy file.
- File not found.

Permalänk
Medlem

Passar väl på att kaxa upp sig innan de nya drivrutinerna ska släppas. Drivrutinerna som, enligt uppgifter, äntligen/slutligen ska, om inte lösa så åtminstone förbättra renderingstiderna.
Detta har för övrigt varit den ensamt viktigaste orsaken till att jag aldrig ens övervägt köpa den senaste eller förra generationens Radeon-kort.

I <3 120Hz

Permalänk

Vad det gröna lagets fanboys tar illa upp, lär er att båda är bra på sina punkter. Tex AMD har lite mer prisvärda kort medans nvidia har lite mera highend, då menar jag såklart upp mot titan

Visa signatur

01010100 01101000 01100101 00100000 01100111 01100001 01101101 01100101

Permalänk
Medlem

Nvidia har ju fungerande drivrutiner, iallafall. [highlight]OJOJ.[/highlight]

Advanced Micro Devices? Snarare Adequate Micro-stuttering Devices pfffftffff

Visa signatur

AMD R7 5800X3D | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Tror inte Jensen kommer sjunka så lågt:p haha

Permalänk

Tycker det mest roliga är bara att AMD inte har dom bästa korten, bättre dom gör drivrutiner som fungerar istället för videos men massa skit som inte stämmer

Visa signatur

Moderkort: Z790 Aorus Master CPU: i9 13900K Minnen: Kingston 128GB DDR5 5600MHz GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X PSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO HDD: Kingston KC3000 2Tb X2 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."

Permalänk
Medlem

Pinsamt AMD. Kommer säkert från samma firma som skapade Bulldozer reklamen.

Permalänk
Medlem

riktigt pinsam film.

Visa signatur

Tro på mig

Permalänk
Medlem

Patetiskt, AMD. Ni är så fan mycket bättre än det här.

Men jag gissar på att pengaflödet från M$ och Sony har lett till att de tycker sig själva ha råd med sjunka så här lågt, de gick även så långt som att köpa konkurrentens kort för att göra en barnslig video.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk

Vet inte om man ska skratta eller gråta när man läser alla okunniga fanboys (både AMD & Nvidia) uttala sig här...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lutt95:

Släppa bättre grafikkort?

Jag tro på de också

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Rätt rolig faktiskt, men skådisarna och regin var ganska dålig, ungefär som dom där B filmerna som är så dåliga att en film som "attack of the killer tomatoes" framstår som mästerverk

Visa signatur

Acer Predator Helios 300