Ska man köra på Death Adder 2013 versionen?

Permalänk
Medlem

Ska man köra på Death Adder 2013 versionen?

Då som ja skrev i en annan tråd så har min v2 death adder börjat dubbelklicka efter 2 precis som föregångaren av death addern gjorde. Varför vet jag inte, Det känns som att möss av den här kalibern borde hålla mer en 2 år.

Saken är den att musen för mig känns bekväm medans möss som tex Steelseries Kana är väldigt liten å nätt. Dock tilltalar priset.

Frågan är vågar man köra på deathaddern för en tredje gång? Är verkligen priset värt de.

Kanske finns det något sett att undvika att musen börjar dubbelklicka?
Jag är inte våldsam jag slår aldrig på mina prylar.

Permalänk
Medlem

Årets modell är ju en stor uppgradering invändigt. Dock vet jag inte om samma problem kvarstår. Köp den på något ställe där du har två års garanti eller längre.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Ja det låter vettigt. Men 2 års hållbar tid kanske är bra ändå för dessa prylar?

Permalänk

Beror väl på hur du använder musen, är det ett ständigt klickande som i olika rts och moba spel så är väl 2år ganska länge ändå för en mus. Sen kan man ju tycka att den ska hålla längre, men det är en annan fråga.
Jag har haft deathadder sedan första släppet och har bytt ut 3 gånger (1st v1, 3st v2) pga dubbelklick, och kommer fortsätta tills jag hittar en likvärdig mus. Har inte skaffat mig en 2013 modell än, men kommer att göra det när denna går sönder också.

Permalänk
Medlem

jag fick ett helt annat problem med min deathadder, scrollen gav upp och började leva ett eget liv. Nu ligger den i garderoben som backupmus.
Om du tycker att det är den bekvämaste musen tycker jag absolut att du ska köra på en ny. Ett tips är att åka till någon butik och klämma lite.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | GeForce RTX 5090 | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Pro 16" | Apple M1 Max

Permalänk
Medlem

Riktigt grym mus, köpte 2013 versionen efter att min gamla deathadder lade av efter 4 års trogen tjänst, helt klart en värdig ersättare, har haft den i snart ett halvår och känner inte av några problem alls.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem

Köp en Zowie EC2/1 eVo istället.

Visa signatur

Kontor (Linux Mint): Intel Core i5 12600K | ASUS B660-I STRIX | ASUS AMD RX 6800 Reference 16GB | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL30 | Corsair SF750 Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan (Windows 11): AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | EVGA Nvidia Geforce 2080 Ti XC 11GB | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart (MacOS): Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS (UnRAID): AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem

Nu hade Maxfps en rätt bra deal (tror jag) På Deathaddern 2013 och en Goliathus speed fragged då jag redan äger en gammal Goiliathus som börjar bli sliten så kändes det som en bra då jag tjänade näst intill 200 spänn. Och ja det är mycket Dota 2 på den här fronten så kan ju ha något att göra med det

Men då jag trivs bra med Razern så blire nog att fortsätta me den. Lite Pricey men de får man väll räkna med

Permalänk

Jag har kört på death adder 2013 en bra stund nu och den fungerar hur bra som helst.

Uppdateringar etc via Razer Synapse funkar också bra

Permalänk
Medlem

Deathaddern 2013 är grym. Mycket bättre än tidigare deathaddern. Hade en Qpad 5k innan dess också men 2013 är i en egen klass. Kvalitén verkar docksämre. Hade min i ca 45 dagar innan den dog. Bytte den i fredags och den fungerade hela kvällen tills lördag morgon när jag skulle starta datorn var den död igen lol. Ska gå å byta igen, riktigt synd för musen har superb känsla.

Skrivet av knewt:

Köp en Zowie EC2/1 eVo istället.

Varför är de bättre?

Permalänk
Medlem

Köp, kör Deathadder 2013, har Deathadder 3.5G på jobbet (fungerar fortfarande sen 2009). Köp typ på teknikmagasinet så om det blir nå fel så kan du bara gå dit och byta ut den snabbt och smidigt!

Visa signatur

En dator, en mobil och en tablet. X870 Hero / 7900X / 4080 / 1200W