Sommarjobb - hur mycket tjänar du denna sommar?

Permalänk
Inaktiv

Sommarjobb - hur mycket tjänar du denna sommar?

Hej! satt och räknade lite på hur mycket jag skulle tjäna denna sommar på sommarjobb. är 15 år och har fått olika slags jobb. bara i början kom det in en massa jobb och jag räknade ut hur mycket jag skulle tjäna, det blev: 18400kr. inte så pjåkigt för en 15 åring. så min fråga till er är har ni fått någe sommarjobb och vad beräknas ni få i lön?

Edit: har ej räknat alla jobb men det kommer komma en uppdatering på hur mycket det blir

Permalänk
Medlem

Jävlar vad mycket. På hur många veckor? 5-6?

När jag var ~14 och sommarjobbade fick jag 25kr i timmen. Det blev inga 18k där inte..
Fick 5k efter 5 veckor hårt jävla slit

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon192230:

Hej! satt och räknade lite på hur mycket jag skulle tjäna denna sommar på sommarjobb. är 15 år och har fått olika slags jobb. bara i början kom det in en massa jobb och jag räknade ut hur mycket jag skulle tjäna, det blev: 18400kr. inte så pjåkigt för en 15 åring. så min fråga till er är har ni fått någe sommarjobb och vad beräknas ni få i lön?

Edit: har ej räknat alla jobb men det kommer komma en uppdatering på hur mycket det blir

Tjänar du mer än 18000kr på ett år så måste du betala skatt, kom ihåg det.

Själv kommer jag nog bara tjäna ett par hundra, har inte fått nått sommarjobb men hjälper min bror med lite saker i hans jordbruk.

Permalänk
Medlem

Jag tjänar 19300, jobbar i 4 veckor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

45-50 skulle jag tippa på. Drygt åtta veckor ska det bli är det tänkt.

Permalänk
Medlem

ca en helt vanlig månadslön, kallar semesterersättning (fått lite semestertillskott redan också..)

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Skrivet av Prodigys:

Tjänar du mer än 18000kr på ett år så måste du betala skatt, kom ihåg det.

Själv kommer jag nog bara tjäna ett par hundra, har inte fått nått sommarjobb men hjälper min bror med lite saker i hans jordbruk.

Som jag minns det skattar man enbart på summan som överstiger 18000 dvs 400kr i TS fall.
Så tjänar man över 18 gör man ingen större "förlust" på det.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

25 000 netto på ca 3 veckor. Då fick jag iofs ut semesterersättningen eftersom jag var revisionsanställd.

Jobbade på Ringhals.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk

65kr/tim fick jag när jag var 16, 2009. I år får jag 102kr/tim på samma jobb. Får väl även semesterersättning den här gången.
Typ 26k nånting tror jag jag skulle dra in innan skatt och exkl. semesterersättning.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Inaktiv

När jag var 15 så sommarjobbade jag på en större industri och fick in ca 15000 efter skatt exklusive semesterersättning. sammanlagt på hela sommaren blev det ungefär 40 000 efter skatt.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Den här forumdelen passar bättre.

*tråd rensad*

Att uppmana till svartjobb är helt oacceptabelt.

Permalänk
Hedersmedlem

Förra året var hårt, 8 veckors heltidsjobb där nästan varje helg innebar jobb (vilket kompenserades med lediga vardagar) vilket gav fin OB. Drog in cirka 28000 på det.

I år, 4 veckor, alltså cirka 14000(netto, 30% skatt är tungt). Men vafan, man ska ju leva också.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

22.000kr brutto, på ett ungefär. Ska jobba fyra veckor.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

65000 brutto blev det förra året, ca 9 veckor. Blir något liknande i år.

Permalänk
Medlem

Efter nio veckor räknar jag med att ha dragit in åtminstone 40 lax, återstår bara att se om det finns tillräckligt många timmar att tillgå. Jobb: Hemtjänsten.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg när jag var 14 och jobbade (eller ja, sommarsysselsättning hette det nog) via kommunen. Tjänade runt 30kr/timmen. Men visst, det var ju lite lekstuga också, och morsan var väl nöjd att jag gjorde något vettigt om dagarna.

Denna sommar har jag betalt för att vara ledig. Sån där bonus man riktigt njuter av efter pluggår med sommarjobbande.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Jobbar lite då och då fram till den 24:e augusti och kommer tjäna runt 22-23k totalt. Har Lite drygt 200 timmar på schemat och 105,76kr timlön och med semestertillägg, OB och sådant så tror jag att jag hamnar på den siffran netto ungefär.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Förra året var hårt, 8 veckors heltidsjobb där nästan varje helg innebar jobb (vilket kompenserades med lediga vardagar) vilket gav fin OB. Drog in cirka 28000 på det.

I år, 4 veckor, alltså cirka 14000(netto, 30% skatt är tungt). Men vafan, man ska ju leva också.

Blir inga 30% skatt på den inkomsten, eller du kanske jobbar resten av året också?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av glemmy:

Blir inga 30% skatt på den inkomsten, eller du kanske jobbar resten av året också?

Mjo, har ju jobbat en del tidigare i år, så upp dit når jag dessvärre

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Karaff:

ca en helt vanlig månadslön, kallar semesterersättning (fått lite semestertillskott redan också..)

Samma här, 5 veckor av hårt nötande av div sittbara underlag för rätt så skapligt ersättning.. Som tyvärr är redan borta.

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Borde tagit upp typ sommarjobb under 18, för många här listar "riktiga" jobb känns det som
60000 på sommarjobb är ju inte direkt vanligt knegande sommarjobb som man hade.

Permalänk
Medlem

Hittills har jag tjänat 6400kr i år. Jobbade 6 dagar. Jag kände att jag sparat tillräckligt under året och har råd med allt jag vill ha(nytt kök och sen en del till i sparkassan). Njuter hellre av sommaren än att jobba, finns inget bättre än sommar och värme! Att jobba mer än någon enstaka gång på sommaren är för mig otänkbart.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

0 kr.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Men de flesta verkar vilja definiera sommarjobb som ett arbete man endast har under sommaren oavsett vad man arbetar med.

Vad säger att din definition av sommarjobb är den rätta? För mig är "sommarjobb" när man inte jobbar året runt (oftast pga skola), men på sommaren rycker in och jobbar när andra är på semester, oavsett om man klipper gräsmattor eller sitter bakom ett skrivbord.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

18500 kr/mån * 2.5 mån = 46250 riksdaler minus skatt så typ 40k. Jobbet är relevant för utbildningen så är mest för meriten och erfarenhet.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

17k per mån i motsvarande 3 månader. Sedan 5k semesterersättning, och skatten är inte justerad för sommarjobb så det kommer att bli en fetare återbäring också. Tjänar tot en bit över 60k.

Permalänk
Medlem

6 veckor, 35 000.

Logistik.

Visa signatur

ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | 2 TB Kingston Fury M.2 NVMe SSD | 32 GB Kingston DDR5 | Rysen 7 7800x3D | ASUS GeForce RTX 4070 12 GB | Fractal Design North

Permalänk
Medlem

blir helt ställd över lönerna.

För 10-13 år sen när jag sommarjobba, 14-17.. så var man glad att man fick 4-5 tusen i månaden, och då var de brutalt mycket arbete, mycket fysiskajobb fick jag

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Med några arvoden, en del traktamenten och lite skatteåterbäring (från förra sommarn) och annat så landar det väl på ca 12 000kr. Men då har jag inte jobbat mer än totalt ett par veckor. Semesterledighet fram till september.

Permalänk
Medlem

Lönen för mitt sommarvikariat borde bli drygt 64 000 kr innan skatt. Har snart jobbat 7 av 11 veckor, jobbar 4 dagar i veckan

Visa signatur

/Seriously