Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

när spår ni 800serien kommer ut haha :D?

Permalänk

när spår ni 800serien kommer ut haha :D?

som titlen lyder när tror ni 800serien kommer ut, ser ju redan att titan är ett kort i klass försig osv men orkar inte läsa om 700serien hela tiden så låt oss spå när 800serien kommer och hur mycket bättre det kommer vara "titan" nu, det är prestanda ni

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Min spåkula säger 7.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Q2 2014

Freddie

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem

1 Imorgon
2 Om inte kommit gå till 1

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk
Medlem

Det kommer nån gång under 2014 på 20nm noden och är idag känd som Maxwell.
Prestandan beroende på hur AMD:s Volcanic Island presterar på sin 28nm nod och senare på 20nm noden när den är mogen under 2014.

Måste man gissa idag så kommer 860 inte vara vassare än underklockat 770,dvs lite under 680. 880 om det nu blir ett så kanke strax ovan ett oklockat titan men inget titan äter med hull och hår.
Gör dom ett nytt 680, dvs budget GPU:n med skadat turboaggregat i toppkortet så kör titan om det på tomgång innan dess kompressor kickar in.
Vill påstå att allt hänger på AMD och hur dom lyckas med Volcanic Island och mer exakt Hawaii för det är ju lönlöst att släppa kort som drar ifrån för mycket när man kan spara godbitarna till ett 880 Ultra på samma sätt man gjorde 8800 Ultra och titan som var resultat av situationen.

Ett ev. limiterad upplaga av 890 pga extremt liten kundbas baseras på budgetkrets likt EVGA:s 460 2win, 690 men äts upp av 880 Ultra till betydligt lägre pris.
Spåkulan är extremt grumlig vad gäller officiella "billiga" dubbelGPU-kort i framtiden och att dessa håller sig under 300W.

Enda som är säkert är den konservativa linjen för Vram där dubbelGPU-kortena lider mest då dessa enbart kommer få minimala mängden som 690 bara fick 2GB samt att 880 ev. inte kommer i dubbla mängden beroende på situationen och hur mycket den bestyckas med i grundversionen och hur mycket priset på ram skjuter i höjden.

Permalänk
Medlem

Toror 800-serien kommer i april-juni 2014. Jag hoppas och tror att GTX 880 blir en riktig Titan-killer.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamers:

Det kommer nån gång under 2014 på 20nm noden och är idag känd som Maxwell.
Prestandan beroende på hur AMD:s Volcanic Island presterar på sin 28nm nod och senare på 20nm noden när den är mogen under 2014.

Måste man gissa idag så kommer 860 inte vara vassare än underklockat 770,dvs lite under 680. 880 om det nu blir ett så kanke strax ovan ett oklockat titan men inget titan äter med hull och hår.
Gör dom ett nytt 680, dvs budget GPU:n med skadat turboaggregat i toppkortet så kör titan om det på tomgång innan dess kompressor kickar in.
Vill påstå att allt hänger på AMD och hur dom lyckas med Volcanic Island och mer exakt Hawaii för det är ju lönlöst att släppa kort som drar ifrån för mycket när man kan spara godbitarna till ett 880 Ultra på samma sätt man gjorde 8800 Ultra och titan som var resultat av situationen.

Ett ev. limiterad upplaga av 890 pga extremt liten kundbas baseras på budgetkrets likt EVGA:s 460 2win, 690 men äts upp av 880 Ultra till betydligt lägre pris.
Spåkulan är extremt grumlig vad gäller officiella "billiga" dubbelGPU-kort i framtiden och att dessa håller sig under 300W.

Enda som är säkert är den konservativa linjen för Vram där dubbelGPU-kortena lider mest då dessa enbart kommer få minimala mängden som 690 bara fick 2GB samt att 880 ev. inte kommer i dubbla mängden beroende på situationen och hur mycket den bestyckas med i grundversionen och hur mycket priset på ram skjuter i höjden.

Äntligen någon som kunde ge 9 åringen svar på tal.
Kan vi inte införa åldersgräns vid typ 15-18 på Sweclockers, så vi slipper alla ungar som nyss lärt sig rita i Paint här?

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Äntligen någon som kunde ge 9 åringen svar på tal.
Kan vi inte införa åldersgräns vid typ 15-18 på Sweclockers, så vi slipper alla ungar som nyss lärt sig rita i Paint här?

Bättre med 25-30+ då de flesta 15-18 åringar inte är bättre än "alla ungar som nyss lärt sig rita i paint"

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

3 april 2014.

Ska bli kul att se hur vram-användandet utvecklar sig de närmaste åren, är ju så jävla mycket snack om kort med för lite vram (dock ganska ovanligt att folk verkligen har problem med det i nuläget).

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Avstängd
Skrivet av deadich:

3 april 2014.

Ska bli kul att se hur vram-användandet utvecklar sig de närmaste åren, är ju så jävla mycket snack om kort med för lite vram (dock ganska ovanligt att folk verkligen har problem med det i nuläget).

Det är väl mest folk som kör i 1080p+ som börjat möta på situationer där 2GB vram inte räcker till. Vi snackar alltså om en enorm minoritet som faktiskt sitter på flerskärmssetup i tex. Eyefinity.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maho:

Bättre med 25-30+ då de flesta 15-18 åringar inte är bättre än "alla ungar som nyss lärt sig rita i paint"

Mh, ne ni får väl ursäkta mig, men vissa trådstarter/inlägg ser väldigt oseriöst skrivna ut.
Ibland skulle det inte skada, om vissa lade ned lite energi på sin text.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lifooz:

Äntligen någon som kunde ge 9 åringen svar på tal.
Kan vi inte införa åldersgräns vid typ 15-18 på Sweclockers, så vi slipper alla ungar som nyss lärt sig rita i Paint här?

Skrivet av Maho:

Bättre med 25-30+ då de flesta 15-18 åringar inte är bättre än "alla ungar som nyss lärt sig rita i paint"

Jag tycker att forum borde ha ett test där man sorterar ut personer som inte kan skilja på var/vart, de/dem, särskriver, skriver "dej, sej, mej...". Lär man inte ut ordet "var" i skolan längre? De flesta verkar bara kunna ordet "vart".
Självklart kan de fler ord än "vart" ifall någon ville vara klyftig och påpeka sättet jag skrev det på...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Den 24e september.

Du hörde det här först.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk

d3 är dött... you've read it here last..

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem

7 serien var ju bara dieshrink.. 8 serien ska väl bli en större uppgradering.

Skrivet av Tumnus:

Det är väl mest folk som kör i 1080p+ som börjat möta på situationer där 2GB vram inte räcker till. Vi snackar alltså om en enorm minoritet som faktiskt sitter på flerskärmssetup i tex. Eyefinity.

Skärmar med fler pixlar finns ju redan.. frågan är bara när dom börjar massproduceras och släpps till vettiga priser.
Tycker 1080p har hängt med väl länge nu.. dags för 2160p.

Permalänk
Skrivet av Herr Poster:

Jag tycker att forum borde ha ett test där man sorterar ut personer som inte kan skilja på var/vart, de/dem, särskriver, skriver "dej, sej, mej...". Lär man inte ut ordet "var" i skolan längre? De flesta verkar bara kunna ordet "vart".
Självklart kan de fler ord än "vart" ifall någon ville vara klyftig och påpeka sättet jag skrev det på...

Ord som merparten av SC har problem med, och borde lära sig.

bortsätt=bortsett
de=det
sätt=sett
en=än

Permalänk

Samt orginal och original

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Poster:

Jag tycker att forum borde ha ett test där man sorterar ut personer som inte kan skilja på var/vart, de/dem, särskriver, skriver "dej, sej, mej...". Lär man inte ut ordet "var" i skolan längre? De flesta verkar bara kunna ordet "vart".
Självklart kan de fler ord än "vart" ifall någon ville vara klyftig och påpeka sättet jag skrev det på...

Oh oh oh! Jag kan svaren!
Var bor du?
Vart flyttar du?
De älskar mig.
Jag älskar dem.
Jag särskriver inte och använder dig, sig och mig.

Ett annat vanligt fel är ju material/materiel.
Damn I'm good!

Edit: Att inte kunna skillnaden på bit/byte samt dator/data är nog det som stör mig mest dock.

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Äntligen någon som kunde ge 9 åringen svar på tal.
Kan vi inte införa åldersgräns vid typ 15-18 på Sweclockers, så vi slipper alla ungar som nyss lärt sig rita i Paint här?

Skrivet av Maho:

Bättre med 25-30+ då de flesta 15-18 åringar inte är bättre än "alla ungar som nyss lärt sig rita i paint"

Skrivet av Lifooz:

Mh, ne ni får väl ursäkta mig, men vissa trådstarter/inlägg ser väldigt oseriöst skrivna ut.
Ibland skulle det inte skada, om vissa lade ned lite energi på sin text.

Skrivet av Herr Poster:

Jag tycker att forum borde ha ett test där man sorterar ut personer som inte kan skilja på var/vart, de/dem, särskriver, skriver "dej, sej, mej...". Lär man inte ut ordet "var" i skolan längre? De flesta verkar bara kunna ordet "vart".
Självklart kan de fler ord än "vart" ifall någon ville vara klyftig och påpeka sättet jag skrev det på...

Skrivet av White.By.Design:

Ord som merparten av SC har problem med, och borde lära sig.

bortsätt=bortsett
de=det
sätt=sett
en=än

Skrivet av FlytPojken:

Samt orginal och original

Skrivet av NisseG91:

Oh oh oh! Jag kan svaren!
Var bor du?
Vart flyttar du?
De älskar mig.
Jag älskar dem.
Jag särskriver inte och använder dig, sig och mig.

Ett annat vanligt fel är ju material/materiel.
Damn I'm good!

Edit: Att inte kunna skillnaden på bit/byte samt dator/data är nog det som stör mig mest dock.

Dold text

Vissa stör sig dock en del på folk som går offtopic, just saying.

/Offtopic.

Att ponera i om nästa serie kommer detta året, nästa år eller året därefter är ju som att spå om det blir snö på julafton i Skåne.
Sedan om nästa serie blir snabb eller inte kan vi ju inte heller veta i förväg. Det är bara att vänta, något som ni borde vara vana med i datorbranschen.

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk
Medlem

men det finns garanterat någon på antingen internet eller här på forumet, som jobbar åt dem och läcker info....

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCadde:

/Offtopic.

Att ponera i om nästa serie kommer detta året, nästa år eller året därefter är ju som att spå om det blir snö på julafton i Skåne.
Sedan om nästa serie blir snabb eller inte kan vi ju inte heller veta i förväg. Det är bara att vänta, något som ni borde vara vana med i datorbranschen.

Var det 600-serien eller 700-serien eller båda som var rejält försenade... är ju som sagt inte lätt att veta om det blir så.
Någon gång 2014 verkar det bli. Det finns nog inte mycket mer exakt datum än så, än så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av White.By.Design:

Ord som merparten av SC har problem med, och borde lära sig.

bortsätt=bortsett
de=det
sätt=sett
en=än

Skrivet av NisseG91:

Oh oh oh! Jag kan svaren!
Var bor du?
Vart flyttar du?
De älskar mig.
Jag älskar dem.
Jag särskriver inte och använder dig, sig och mig.

Ett annat vanligt fel är ju material/materiel.
Damn I'm good!

Edit: Att inte kunna skillnaden på bit/byte samt dator/data är nog det som stör mig mest dock.

För att fortsätta OffTopic så kan ju ni lära ut när _r_ ska och inte ska användas, som exempel läser jag ofta här på forumet "minnerna". Min webläsare vill inte ens släppa igenom det ordet. Bokstaven r missbrukas här på liknande sätt i andra ord och det gör ont i mina ögon varje gång.

Förlåt, trött efter en lång söndag. Felstavning.
Permalänk
Skrivet av Lofen:

För att fortsätta OffTopic så kan ju ni lära ut när _r_ ska och inte ska användas, som exempel läser jag ofta här på forumet "minnerna". Min webläsare vill inte ens släppa igenom det ordet. Bokstaven r missbrukas här på liknande sett i andra ord och det gör ont i mina ögon varje gång.

Sätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maho:

Bättre med 25-30+ då de flesta 15-18 åringar inte är bättre än "alla ungar som nyss lärt sig rita i paint"

så du menar att du fixsar detta http://www.youtube.com/watch?v=vUWqRhReaZk

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr. Dunkel:

d3 är dött... you've read it here last..

d3? Som i diablo 3?
Vad har D3 med tråden att göra?

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk

Skulle vara fint med en åldersgräns till iallafall 18..