Permalänk
Medlem

Söka upp stulen HTC one

Hejsan,

Jag blev bestulen på min HTC one i torsdag och undrar nu ifall ni vet något sätt man kan lokalisera den utan att installerat en app innan jag blev bestulen på den..
Har hittat ett 20 tal appar men dessa kräver registrering i telefonen sedan tidigare vilket jag, klantigt nog, inte gjort.
Det går ju att remote installera program via google play men sen måste man alltså klickan igång appen i telen.
Borde väl finnas en app som klarar av att lokalisera tielefonen utan att göra detta då man är inloggad på sitt google play via browsern?

Hjälp mig snälla, har massa bilder och filmer från min systers bröllop som jag väldigt gärna vill ha tillbaka.
Ha det gött!

Permalänk
Medlem

Om du har aktiverat Latitude på telefonen kan du enkelt logga in på ditt Google-konto på datorn och kolla vart den befinner sig.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Skrivet av tcntad:

Sålänge telefonen inte återställts kan du pröva plan b.

Och plan b är följande... ?!

Permalänk
Medlem

Squendo! Tack för tipset, det gav mig viss information dock inte längre
Plan B verkar inte fungera till de nya andriod versionerna men bolaget som gjort Plan B har gjort ett annat program men där måste man först göra en aktivering i telefonen :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av SplashTerror:

Och plan b är följande... ?!

Det är en app https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lookout.lab...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Det är jag som har den

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Det är jag som har den

Varför ens ödsla tid på att skriva en sån sak?

Permalänk
Skrivet av X-ZoRe:

Varför ens ödsla tid på att skriva en sån sak?

Lite humor får du väl ha.

Kommer ihåg att man kunde logga in på HTC:s hemsida och spåra sin lur där ifrån. Gick iaf med min Desire HD men när jag skulle göra det med min One X så var tjänsten "nere". Du måste logga in med ditt HTC-Konto

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii