Streama från NAS till Pi mellan två hushåll.

Permalänk
Medlem

Streama från NAS till Pi mellan två hushåll.

Tja!

Är rätt ny på det här med Raspberry Pi, XBMC samt NAS. Jag funderar på att köpa en Raspberry Pi till min far i födelsedagspresent då han är en riktigt prylnörd och gillar att sitta och pilla med liknande saker.

Min fråga är om han, via Raspbmc, kan streama media från min NAS till deras vardagsrum? Vi sitter båda på samma "Byanät" och har 100/100 bandbredd. Någon som har koll på om detta kan funka och har lust att förklara vad för inställningar man behöver göra, alt vara bussig och peka mig i rätt riktning till någon bra guide?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Det borde funka, kolla om din router har eller kan fixa pptp vpn så slipper du ha något liggande ut mot nätet.
Iofs inte kört utanför med pi:n men har pptp vpn och kör film via den när jag är hos tjejen, funkar felfritt att köra så.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Upplever att min RPi inte klarar av hög nätverksaktivitet och kolla på film samtidigt. Nätverksaktiviteten har dock inte skett pga streaming utan att någonting har laddats ner till en extern hårddisk. Kan testa streama senare och säga hur det gick!