Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

AMD lovar släppa Catalyst 13.8 med förbättrade renderingstider i veckan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tobbbe__:

Nvidia ser inte ut att ha några problem alls med Hitman's "dåligt optimerade spelmotor"
Så du menar att Farcry 3 som är ett AMD EVOLVED spel också har dålig spelmotor då det är i princip ospelbart i crossfire.

Nä skyll inte på att spelen skulle vara dåligt skrivna! När det är allmänt känt att det är deras egna drivrutiner som spökar.
http://www.sweclockers.com/image/red/2013/04/23/Hitman_gtx690...

http://www.sweclockers.com/image/red/2013/04/23/Hitman_hd7990...

Skulle tro att dom inte hunnit kolla så mycket på Hitman än bara. Som dom sa var den bara en av flera BETA drivrutiner som ska släppas i höst. Några spel i taget troligen.

Är det inte Hitman som ibland är ospelbart? Oberoende av GPU? Skyller inte MS på motorn eftersom det är AMDs drivrutiner däremot avsaknad av prestanda kan ledas till en dålig optimerad motor. Nu snackar vi låg peak FPS och inte enormt ojämn FPS.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Är det inte Hitman som ibland är ospelbart? Oberoende av GPU? Skyller inte MS på motorn eftersom det är AMDs drivrutiner däremot avsaknad av prestanda kan ledas till en dålig optimerad motor. Nu snackar vi låg peak FPS och inte enormt ojämn FPS.

Nä det har jag inte hört eller märkt av. Källa på det vore fint!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dussan89:

Är flashplayers problem och inte ditt grafikkort. Samma för mig som har nvidia kort.

OT: Har vi någon med Crossfire som har testat nya drivisarna ?

EDIT: Om detta löser 80% av crossfire problemen byter jag nog till två 7970's.

flashplayers problem och att i catalyst att den ger flash samma kommando som den själv använder så det blir samma sak 2 gånger dvs använda tillgänglig hårdvara för att spela upp det klippet.

lösning ? In i catalyst och under fliken 'video' in på kvalitet och scrolla ner en bit
där ska ni kunna hitta 'Påtvinga jämn videouppspelning'

Sedan kikar ni själva om det funkar som det ska sedan.
(har inte haft en crash sedan jag tvingade firefox och öppna 20 flikar med samma video i 720p på 4 gb ram i datorn heh)

Dock inte uppdaterat catalyst sedan 13,6

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk

Med 13.4 whql till mitt 6870 så landar wep på 7.8 i värde. Med 13.8 beta2 droppat till 6.0 på densamma. Det känns å andra sidan som att jag fått en liten boost i gameplay (Alan Wake i detta fallet). What gives??

Visa signatur

Spelkonsoler> | PS1\PS2\PS2Slim\PS3Slim | N64 Black/Grey
Soffdator> MacbookPro "13 Retina '12