Catalyst 13.8 beta ute nu!

Permalänk
Skrivet av brajonk:

är det värt byta till denna ? ja har nån 13.6 beta typ.. har ett single 7970.. kör mkt bf3 och bf4 så är det ens värt då ja bara kommer köra dessa spel ? BTW vet ni om amd har nåt typ av program som tar bort gamla drivarna ? heter typ AMD CLEAN UP UTILLITY

är det bf4 alpha eller?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av brajonk:

BTW vet ni om amd har nåt typ av program som tar bort gamla drivarna ? heter typ AMD CLEAN UP UTILLITY

Driver Sweeper använde jag när jag skulle uppdatera till 13.8 Beta.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Driver Sweeper använde jag när jag skulle uppdatera till 13.8 Beta.

Använder denna, funkat bra för mig iaf: http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/catalyst-uninsta...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Avstängd

Någon som tycker att det har blivit mycket bättre med denna drivaren för två kort i CF med två kort från 7900 serien?

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Medlem

BF3 flyter mycket mjukare nu . Körde 13.4 tidigare.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem
Skrivet av G3K:

Google Chrome är värre än IE för mitt problem är när jag startar Chrome så laggar hela datorn och det har krashat min dator en gång. Använder restore session i Chrome ej plug-in.
Jag använder mest Firefox för allt annat än Youtube som gör att Firefox krashar.
så jag använder Googles egna produkter till deras egna tjänsterna.

Jag vet vad du menar men som någon sa tidigare att det verkar vara ett känt problem med den här drivaren men inget av det som jag upplever nu har jag märkt innan jag skulle uppdatera drivrutinen. Få se om AMD fixar detta då jag hellre använder Chrome än Firefox.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

Klar skillnad här.

Skrivet av GamerFX:

Någon som tycker att det har blivit mycket bättre med denna drivaren för två kort i CF med två kort från 7900 serien?

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem

Här med! Dessutom funkade även min gamla Trifire setup (6990+6970) också väldigt mycket bättre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FolkeS1:

Här med! Dessutom funkade även min gamla Trifire setup (6990+6970) också väldigt mycket bättre!

Kanske värt och testa denna drivare då.. Jag trodde de va mest för just 7900 serien, då de känns som att dom haft mer problem med CFX än vad 6900 serien har haft..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Undrar om denna version fixat HDMI-buggarna?
Får prova och återkommer med resultat.

Skickades från m.sweclockers.com

EDIT:
Nope. HDMI-buggarna finns kvar.
Än lustigare är att det bara är Windows som lider av det.

Buggarna jag talar om:
När man använder HDMI-utgångarna tillsammans med DVI-utgångarna i multiskärms-lösning, så händer det att HDMI-utgången helt abrupt och utan anledning slutar fungera. Man måste dra ur och ansluta kabeln för att aktivera HDMI-utgången igen. Ibland händer det att skärmen inte detekteras korrekt, och trillar in i lågupplöst läge (640x480), varav man återigen måste dra ur och återansluta signalkabeln igen. ibland även flera gånger om.

Först trodde jag att det var fel på min HDMI-kabel eller bildskärmen, men då kabeln och skärmen fungerar helt felfritt på nVidias och Intels plattformar, kan jag utesluta det.
Likaså fungerar det helt och totalt felfritt under Linux med AMD catalyst-drivarna (Version 13.4 i skrivande stund). Det är endast under Windows dessa buggar uppstår.

Likaså om jag stänger av multiskärms-läget och använder HDMI-skärmen ensam, så fungerar det felfritt.

Än mer mystiskt är att det verkar bara vara jag som lider av buggarna.

Dold text

har samma problem med mini-DP. tredje skärmen buggar ut som du beskriver det, nu fungerar det inte alls så jag kör två skärmar.. rätt irriterande. Ska prova nya drivrutinen, min är gammal. annars trodde jag det var mini-DP till DVI adaptern som spökade

Permalänk
Medlem

Pay Day 2
BF3
Civ 5
Skyrim

Jag hade problem i trifire tidigare i många spel och nu med 13.8 Beta så fungerar alla klockrent, inte en krash, inget MS inget lagg etc.
Det känns som om AMD har lyckats verkligen denna gång !

3x7970 på luft 1025Mhz/1450Mhz