Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Jag har också fått min uppdatering. Vit, tele2 olåst

Permalänk
Medlem

Jag har oxå fått min, svart olåst från Telia, men jag fick inte "Glance Screen". Det finns inget under "skärm och pekfunktion"
Har ni andra fått det?

Visa signatur

Andreas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neoboll:

Jag har oxå fått min, svart olåst från Telia, men jag fick inte "Glance Screen". Det finns inget under "skärm och pekfunktion"
Har ni andra fått det?

på svenska snabbkollsskärm finns i min

Permalänk
Medlem

vit olåst hämtar uppdateringen nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Tog mig en dryg kvart och ja, ProCam är en app som man måste hämta.

Olåst 920.

Japp, Pro Cam kom även till mig idag som hade Amber sedan innan, även den Nokia Video Upload och Video Trimmer. NC ser grym ut nu,, fullproppad med massa grymma appar.

Permalänk
Medlem

Hmm, olåst med 3 abonnemang, kan det strula? Blir galen att alla andra får den!...

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxizz:

på svenska snabbkollsskärm finns i min

Hmm, var hittar vi snabbkollsskärm? Kikat genom inställningar och hittar nada :/

Edit: 2 sekunder senare hittar jag den när jag scrollar åt höger i skärminställningarna, så det var inget.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Hedersmedlem

All försäljning ska ske i Marknaden.

*Inlägg som bröt mot §9 i reglerna raderat, samt ett svar på nämnda inlägg*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

trevligt! så vad står näst på tur vad gäller uppdateringar för våra Lumian nu? några leaks än?

edit: fattar inte varför min text ser ut såhär nu...

Permalänk
Medlem

Product Description Latest version Lumia Amber update
Lumia 520 Country variant 1030.6409.1314.1004 Waiting for approval
Lumia 620 Country variant 1030.6407.1308.0005 Waiting for approval
Lumia 720 Country variant 1030.6409.1311.0001 Waiting for approval
Lumia 820 Country variant 1232.5957.1308.0007 Coming soon
Lumia 820 Country variant 1232.5957.1308.0001 Waiting for approval
Lumia 920 Country variant 3047.0000.1326.2020 Available
Lumia 920 Country variant 1232.5957.1308.0002 Waiting for approval

http://www.nokia.com/global/support/software-update/wp8-softw...

Permalänk
Medlem

Svart 920 elgiganten comviq inget ännu!

Visa signatur

Trotjänaren: Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus 4060 rtx 8gb|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl8|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://www.3dmark.com/spy/55598795

Nya: Ryzen5 9600x@Stock|ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WIFI|Intel b580 ARC|G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB|Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB|Nätdel Corsair RMx Series RM850x

Permalänk

Fortfarande ingen uppdatering här! Har en röd köpt från Elgiganten..

Permalänk
Medlem

Bra då är jag inte ensam Elgigantens kunder? 3 hittils

Permalänk
Medlem

Vit olåst från giganten, inget Comviq

E: såg detta nu. Lumia 920 Country variant 1232.5957.1308.0002 Waiting for approval

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Product Description Latest version Lumia Amber update
Lumia 520 Country variant 1030.6409.1314.1004 Waiting for approval
Lumia 620 Country variant 1030.6407.1308.0005 Waiting for approval
Lumia 720 Country variant 1030.6409.1311.0001 Waiting for approval
Lumia 820 Country variant 1232.5957.1308.0007 Coming soon
Lumia 820 Country variant 1232.5957.1308.0001 Waiting for approval
Lumia 920 Country variant 3047.0000.1326.2020 Available
Lumia 920 Country variant 1232.5957.1308.0002 Waiting for approval

http://www.nokia.com/global/support/software-update/wp8-softw...

Och är "Coming soon" närmare release än "Waiting for approval"? Eftersom de flesta ligger på "Waiting for approval" tänker jag då.. Eller är det tvärtom?

Permalänk
Medlem

Jag har nu haft min 920 ett bra tag, innan dess andra Lumior, men 920 är klart vassast. Har alltid varit nöjd, tyckt att den varit stabil, läcker och gedigen. Visst, i början var det lite väl skralt på app-fronten, men det tycker jag inte nu. Nu har vi en bra Spotify, Band-ID, radio, SVt-play, etc etc. Den enda appen jag saknar är swish. Annars klarar jag mig mer än bra.

Nu efter Amber så har det trillat ner den ena grymma kamera-appen efter den andra. Och Glance screen på det. Tack vare dessa kamera-appar så har det för fan blivit skoj att fota med mobilen. Jag kan bara föreställa mig hur det då.blir med en lur med 41 mgp. Hallå eller.

Detta vet ni säkert men förra året köpte Nokia bildbehandlingsföretaget från Lund, Scalado, och det är dem som ligger bakom alla dessa grymma kamera-appar. Nokia Cinemagraph, Smartfoto, Smart Cam, Pro Cam osv. Fattar ni vilken klockren investering de gjorde. Scalado-folket ligger bakom 99% av alla genialiska fotoappar.

Efter det har Nokia investerat i Pelican Imaging, och Nokia kommer vara herren på täppan inom mobil-foto väldigt länge.

Hursomhelst, att ha en 920, idag är så jävla coolt. Att med två tryck (först på Bing-knappen till höger och sedan på noten) så spelar den in musik. Medan andra måste in i en app. Grymt, den funktion använder jag oftast av alla, man hör ju så mycket bra musik överallt som man vill fiska upp

Lägger jag min 920 bredvid en S4 el I5 så ser min exklusivast ut. Plus att man snabbt kan visa häftiga finesser i Smart Cam. Sådant är viktigt, att kunna ta fram snabba, lättåtkomliga funktioner som impar. Det är där jag tror Nokia kommer bräcka många så småningom. Eller som nu, en klocka på svart skärm, det gillar många. Hoppas Nokia kör hela vägen där som de gjorde förr och när det blir Amoled att man kan se fler notifikationer på svart-skärmen, missade
samtal, inkomna sms/MMS/mail. Som på N9. Då blir det än mäktigare.

Tack för ordet.

Permalänk

Installerade Amber-uppdateringen igår. Gillar den nya snabbkollsskärmen men återstår att se hur mycket batteri den drar, har den på 'alltid på' tills vidare. Installerade också Nokia Pro Cam, fan vad grym app! Undrar förresten varför radion finns under X-box Music hubben, det är ju en Nokia-funktion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pizzenizze:

Hittar ingen sd-mapp. Några tips om var jag skall leta.

Spelar ingen roll nu då du bestämt för att bojkotta Skydrive,, som fö är sjukt smidig.

Skrivet av bknec:

I Nokia reading:

Gå till my books skärmen -> Välj Download from Sky drive

Precis, det hade räckt.

Skrivet av Pizzenizze:

Tack för hjälpen, har inget skydrive och tänker inte skaffa det. För tillfället verkar det som man tyvärr får gå tillbaka till android eftersom winphone är nästan lika låst som ios.
mvh

Pizzenizze

Lycka till.

Skrivet av downup:

Min hittar inget *olåst*

Har du kollat med NCS, NSU?

Skrivet av bknec:

Firmware versionerna är kulör-beroende vad jag förstått. De kanske släpper till en kulör i taget?
Har en vit olåst från el giganten och hittar inget.

DEn som väntar på något gott.

Skrivet av Ozzix:

röd olåst och har inte fått någon uppdatering :s

Kommer snart.

Skrivet av nVIDIA:

Svart 920 elgiganten comviq inget ännu!

Segt med väntan, men det finns ju att få ner.

Skrivet av concorde11:

Fortfarande ingen uppdatering här! Har en röd köpt från Elgiganten..

EL-gigantens lurar verkar vara i majoritet.

Skrivet av MyRus:

Vit olåst från giganten, inget Comviq
Som sagt.

Skrivet av doomas:

Och är "Coming soon" närmare release än "Waiting for approval"? Eftersom de flesta ligger på "Waiting for approval" tänker jag då.. Eller är det tvärtom?

Håll ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Undrar förresten varför radion finns under X-box Music hubben, det är ju en Nokia-funktion.

Nja, appen heter music & Video och däri hittar du ju alla lurens musik-appar. Så jag ser den både som X-box-music men även som en uppsamlingshub för övriga musk-appar.

Permalänk
Medlem

Tycker det är konstigt att telefonen kräver Wifi uppkoppling för att hämta uppdateringarna när 4G nätet många ggr är snabbare eller lika snabbt som wifi uppkopplingarna,

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Vilken tv-app använder ni och varför? Själv kör jag med Tv-programmet som är hyfsad, men det har inte alla kanaler jag vill ha med. Finns det någon som lägger kanalerna i den ordningen man vill och med komplett utbud?

Sedan undrar jag om det finns någon tv-app, eller tv-sida där man kan klicka på de man vill se och så sker en påminnelse el att det iaf sparas. TV.nu ska tydligen ha den funktion att man kan göra en fav-lista men den verkar mest strula.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Tycker det är konstigt att telefonen kräver Wifi uppkoppling för att hämta uppdateringarna när 4G nätet många ggr är snabbare eller lika snabbt som wifi uppkopplingarna,

Mvh J

Det har inte med hastighet att göra utan brukar handla om kostnaden och risken för avbrott i uppkoppling. Att man har fri surf i Sverige på många abonnemang är inte världsomspännande.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS RTX 3080 Ti TUF Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Mvh J

Det har väl med storleken på det. Uppdateringar över 20 mb eller vad det är kräver Wifi. Denna är på 1.3 GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeyPakt:

Det har inte med hastighet att göra utan brukar handla om kostnaden och risken för avbrott i uppkoppling. Att man har fri surf i Sverige på många abonnemang är inte världsomspännande.

Skrivet av Telepati:

Det har väl med storleken på det. Uppdateringar över 20 mb eller vad det är kräver Wifi. Denna är på 1.3 GB.

Så är det ju förstås. Tänkte inte på kostnadsbiten. Tur att andra inte har lika mycket otur när dom tänker som jag har

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk

Installerade Amber i morse. Dock har inte internetuppkopplingen hoppat igång än. Är det någon som har samma problem?

Visa signatur

Man kan ha hallonsaft istället för avgaser på bilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvarteGrim:

Installerade Amber i morse. Dock har inte internetuppkopplingen hoppat igång än. Är det någon som har samma problem?

Har du startat om, och kollat så allt ser okej ut under ->inställningar->mobilnät?

Jag hade min på 3G men den hoppade upp till 4G efter Amber, så det korrigerade jag.

Permalänk
Medlem

Finns det någon changelog någonstans så man kan se vad dom fixat?

Mvh J

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt glad över den fina supporten av Nokia iom Amber. Ännu mer nöjd än tidigare, kameraapparna som tillkom, blocklistor, FM m m. Kanon!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Finns det någon changelog någonstans så man kan se vad dom fixat?

Mvh J

Nokia Glance Screen
Nokia Smart Cam
Nokia Pro Cam
Nokia Video Upload
Nokia Video Trimmer
FM-radio
Data Sense
Uppdaterad HERE Maps, HERE Drive och HERE Transit apps
Flip to Silence
IE10 uppdateras med bättre HTML5-stöd
Dubbel-knack för att väcka
Uppdaterad Xbox Music appen
samtal+SMS-filter
Nya färgprofiler och ringsignaler
IBM Lotus Traveler stöd

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Har du startat om, och kollat så allt ser okej ut under ->inställningar->mobilnät?

Jag hade min på 3G men den hoppade upp till 4G efter Amber, så det korrigerade jag.

Allt ser okej ut i mobilnätinställningarna. Växlat lite mellan 3G,4G, manuell inställning. Återställt luren.
Aja, den får väl ligga och götta sig en stund så kanske den luskar fram en uppkoppling på egen hand.

Visa signatur

Man kan ha hallonsaft istället för avgaser på bilen.