Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Vad blir den praktiska skillnaden? Du kan ju gå in i varje bild och välja 'spara på telefonen', men som sagt, vad blir det för skillnad? Hur märker du det, bilderna från Skydrive är ju där ändå? Sedan kan det ju vara bra att ha i åtanke att det du sparar rakt i luren är det du kan bli av med vid en reset eller uppdatering eller om du tappar den. Visst om du har en kopia i SD, då är det lugnt.

Det finns ju även en funktion där man kan gå in via SD och ladda upp, men där tror jag de hamnar i datorn. Kolla om du kan hämta dem via SD i luren, alltså via appen.

Den praktiska skillnaden är den att det är skitdålig täckning på mitt jobb, det plus att skydrive är riktigt segt ibland gör att när jag ska visa en arbetsrelaterad bild för mina kollegor el dyl så tar det ibland upp till en halv minut innan bilden har laddats. Därför vill jag hellre ha de äldre bilderna i telefonen.

Vet att man kan ladda ner alla bilder från skydrive till datorn, och sedan lägga in i album mappar i telefonen.
Men undrade om det ev finns något smidigare sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av caprice666:

Den praktiska skillnaden är den att det är skitdålig täckning på mitt jobb, det plus att skydrive är riktigt segt ibland gör att när jag ska visa en arbetsrelaterad bild för mina kollegor el dyl så tar det ibland upp till en halv minut innan bilden har laddats. Därför vill jag hellre ha de äldre bilderna i telefonen.

Vet att man kan ladda ner alla bilder från skydrive till datorn, och sedan lägga in i album mappar i telefonen.
Men undrade om det ev finns något smidigare sätt?

De som ligger på webb-SD ligger ju även i SD-mappen på datorn, iaf gör det så i W8. Då kan du ju bara kopiera över dem från SD-.mappen till bild-mappen i luren om du pluggar in den i burken. Går ju skitfort. Annars kan du ju göra det manuellt i luren men det skulle inte jag föredra.

Permalänk
Medlem

Navifirm är tillbaka, 2.0, ser Amber på vissa ställen. Alltid något.

Permalänk

Hej!

Har fått ett litet problem. Hur gör jag för att läsa E-böcker i 920. Har en del gamla köpta böcker, de ligger på min dator, både "mobi" och "epub". Skulle vilja ha en bokläsar-app där jag ej behöver köpa eller skicka via "molnet". Utan jag vill bara lägga böckerna på telfonens minne och sedan kunna läsa. Hur gör jag detta.

mvh

Pizzenizze

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pizzenizze:

Hej!

Har fått ett litet problem. Hur gör jag för att läsa E-böcker i 920. Har en del gamla köpta böcker, de ligger på min dator, både "mobi" och "epub". Skulle vilja ha en bokläsar-app där jag ej behöver köpa eller skicka via "molnet". Utan jag vill bara lägga böckerna på telfonens minne och sedan kunna läsa. Hur gör jag detta.

mvh

Pizzenizze

Jag vet inte om jag fattat appen Nokia Reading rätt, men där ska man väl kunna lägga upp böcker och läsa. Men du behöver nog ett ställe att hämta dem ifrån, jag menar du lär ju inte kunna trolla in dem i appen. Och du kan skicka upp via SD in i appen. Ett alternativ iaf.

EdiT: Får att få tag på den appen så behöver du ändra land till UK, så får du den, plus massa andra roliga appar. UK är stort och mycket mer prioriterat än lilla Sverige. Du kan sedan ändra tillbaka, och appen är kvar, om du vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Jag vet inte om jag fattat appen Nokia Reading rätt, men där ska man väl kunna lägga upp böcker och läsa. Men du behöver nog ett ställe att hämta dem ifrån, jag menar du lär ju inte kunna trolla in dem i appen. Och du kan skicka upp via SD in i appen. Ett alternativ iaf.

En relaterad fråga: Det står att Nokia reading inte är tillgänglig i min region. Jag har en 920 från el giganten (kan vara "norsk", vet inte hur man kollar detta.)

Hur får jag tag på Nokia reading?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bknec:

Hur får jag tag på Nokia reading?

Se min edit ovan.

Permalänk
Skrivet av Telepati:

EdiT: Får att få tag på den appen så behöver du ändra land till UK, så får du den, plus massa andra roliga appar. UK är stort och mycket mer prioriterat än lilla Sverige. Du kan sedan ändra tillbaka, och appen är kvar, om du vill.

Tack för förslaget, detta verkar ju fungera, men inte riktigt som jag vill. Jag vill kunna öppna appen och söka på min telefon. Fungerar inte riktigt med Nokia Reading för mig. Kanske gör jag fel, men när jag hade Android (bara för att svära i kyrkan) så kunde man fixa sånt här mycket lättare.

Pizzenizze

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pizzenizze:

Jag vill kunna öppna appen och söka på min telefon

Hur fick du materialet till telefonen, då när du hade det?

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Hur fick du materialet till telefonen, då när du hade det?

Lade det bara på sd-kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pizzenizze:

Lade det bara på sd-kortet.

Du lade det ifrån luren till kortet eller ifrån var? Inte ifrån näven va?=)

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Du lade det ifrån luren till kortet eller ifrån var? Inte ifrån näven va?=)

Nä ifrån min dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pizzenizze:

Nä ifrån min dator

Om du nu kunde bemöda dig med att lägga över det ifrån datorn till kortet (luren), varför kan du inte ta dig tiden att lägga upp boken från datorn till luren igen? Eller åtminstone bara slussa över boken till SD-mappen så hämtar ju luren den automatiskt?

Jag har för mig att det finns en annan app, som kanske kan vara bättre lämpad, ska se om jag hittar den.

EDiT: Såg nu att den jag syftade på var för ljudböcker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Tack! Hittade NR.

Vad finns det för fler roliga appar? Några du kan rekommendera i UK storen?

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Om du nu kunde bemöda dig med att lägga över det ifrån datorn till kortet (luren), varför kan du inte ta dig tiden att lägga upp boken från datorn till luren igen? Eller åtminstone bara slussa över boken till SD-mappen så hämtar ju luren den automatiskt?

Jag har för mig att det finns en annan app, som kanske kan vara bättre lämpad, ska se om jag hittar den.

EDiT: Såg nu att den jag syftade på var för ljudböcker.

Jodå jag har lagt boken på luren, men jag har inte hittat någon sd-mapp. har lagt dem i de flesta mappar jag hittat och det har inte funkat. Nu skall jag leta sd-mapp. Tack för input! Hoppas det kommer funka nu, skulle bli jätteglad.

PN

Permalänk
Skrivet av Pizzenizze:

Jodå jag har lagt boken på luren, men jag har inte hittat någon sd-mapp. har lagt dem i de flesta mappar jag hittat och det har inte funkat. Nu skall jag leta sd-mapp. Tack för input! Hoppas det kommer funka nu, skulle bli jätteglad.

PN

Hittar ingen sd-mapp. Några tips om var jag skall leta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pizzenizze:

Hittar ingen sd-mapp. Några tips om var jag skall leta.

I Nokia reading:

Gå till my books skärmen -> Välj Download from Sky drive

Jag har inga epub böcker nu att testa med så jag kan inte hjälpa dig mer än så. Du skrev förut att du redan hade lagt in böcker på telefonen, jag tror det är fel väg att gå. Det är nog sd som gäller.

Permalänk
Skrivet av bknec:

I Nokia reading:

Gå till my books skärmen -> Välj Download from Sky drive

Jag har inga epub böcker nu att testa med så jag kan inte hjälpa dig mer än så. Du skrev förut att du redan hade lagt in böcker på telefonen, jag tror det är fel väg att gå. Det är nog sd som gäller.

Tack för hjälpen, har inget skydrive och tänker inte skaffa det. För tillfället verkar det som man tyvärr får gå tillbaka till android eftersom winphone är nästan lika låst som ios.
mvh

Pizzenizze

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pizzenizze:

Tack för hjälpen, har inget skydrive och tänker inte skaffa det. För tillfället verkar det som man tyvärr får gå tillbaka till android eftersom winphone är nästan lika låst som ios.
mvh

Pizzenizze

Jag förstår dig. Jag blev bra jävla frustrerad när jag upptäckte att det inte går att kopiera mp3 filer trådlöst. Från windows 8 dator till WP8 telefon. Omöjligt. Måste ha sladd för att kopiera filer. Jag kan ladda telefonen, men kopiera filer, nej nej.

Jag hade perfekt setup förut när jag hade android. Mina podradio program är på min ftp server. Jag ansluter till wifi och loggar in på min ftp server. Sen kopierar jag mp3 filerna till min telefon. Väldigt användarvänligt och smidigt gick det.

Provade ett tag att använda sladd metoden med min 920 men övergav det rätt snabbt för det fanns ändå ingen bra mp3 app till wp8. Alla var totalt värdelösa för pod lyssning.

Har numera fått ta min mp3 spelare från 2004 i bruk igen. Jag måste visserligen använda sladd men spelaren kommer iaf ihåg var man slutade lyssna.

Permalänk
Medlem

Nu har amber kommit. Prova uppdatera. Själv är jag på jobbet utan trådlöst nät...

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Nu har amber kommit. Prova uppdatera. Själv är jag på jobbet utan trådlöst nät...

Ja, någonting verkar hämtas nu. Spännande! Edit: Stora kugghjulen snurrar på den omstartade telefonens skärm.

Edit2: Klart! Tog 12 minuter allt som allt. Edit igen: Är tydligen i flera steg så den fortsätter starta om... Känner mig otålig trots åldern.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Riktigt fint, laddade ner den på 3 minuter.

Permalänk
Medlem

Min hittar inget *olåst*

Permalänk
Medlem

Svart olåst, precis klar med uppdateringen

Permalänk
Medlem

Firmware versionerna är kulör-beroende vad jag förstått. De kanske släpper till en kulör i taget?
Har en vit olåst från el giganten och hittar inget.

Permalänk
Medlem

röd olåst och har inte fått någon uppdatering :s

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Hedersmedlem

Vit olåst från Dustin med Telia (eller går det via nätet oberoende av operatör?) och som jag skrev tidigare, numera uppdaterad till Amber. Tog nog 20-25min totalt och man måste hämta ProCam osv själv via store (men det kanske har varit så för alla).

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Fick min idag på en gul Lumia från tele2. Fast på 100% "Förbereder för att installera" i 10 min... Suck...

Visa signatur

Här ska det ju stå något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Vit olåst från Dustin med Telia (eller går det via nätet oberoende av operatör?) och som jag skrev tidigare, numera uppdaterad till Amber. Tog nog 20-25min totalt och man måste hämta ProCam osv själv via store (men det kanske har varit så för alla).

Tog mig en dryg kvart och ja, ProCam är en app som man måste hämta.

Olåst 920.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Svart olåst, precis klar med uppdateringen

jag har med svart, elgiganten... Inget ännu!

det är via "telefonuppdatering?"

Skickades från m.sweclockers.com